A 3 évvel ezelőtt megjelent SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated sikere szerintem még a THQ Nordic kiadót is meglepte, de látván a számokat senkit sem ért váratlanul, hogy zöld utat adtak egy immáron teljesen különálló folytatásra. A fejlesztést ezúttal is a Purple Lamp Studios csapatára bízták, akik a felújítás alatt szerzett tapasztalataikat igyekeztek beleszőni, illetve tovább gondolni a The Cosmic Shake alcímmel ellátott részre, ami többé kevésbé sikerült is nekik. Ugyan a Rehydrated okozta hatalmas meglepetés ezúttal elmaradt, az új epizódnak így sincs miért szégyenkeznie, hiszen a hangulat a helyén van és a poénok javarészt működnek, feltéve, ha hozzám hasonlóan vevő vagy az efféle baromságokra.
Amennyiben igen, akkor neked (velem együtt) a SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake még a kisebb hibái ellenére is maga lesz a Kánaán, ellenkező esetben viszont messziről kerüld el, mert úgy leszívja az agyadat, hogy szivacsként fogsz vegetálni. Szerencsére a játék nem árul zsákbamacskát és már rögtön az első pillanatokban prezentálja, hogy mire számíthatunk a későbbiekben, hiszen hőseink pár perc szerencsétlenkedést követően egy buborékfújóval, valamint egy üvegcse sellőkönnyel hatalmas lyukakat nyitnak Bikinifenék domborzatára. Mint később kiderül, ezek különféle portálok, amiken keresztül elszakadt világokba juthatunk el, hogy aztán ott megoldva pár ügyesbajos dolgot, enyhítsünk a világvége hangulaton. Sok választásunk nem lesz, mivel időközben a sellő világuralomra tör, barátaink szétszóródtak, Patrik pedig lufiként igyekszik a segítségünkre lenni több, de inkább kevesebb sikerrel.
Ez tehát az alapfelállás, ami remek hátteret szolgáltat a nagyjából 10 órás kalandnak, ami alatt összesen hét különféle helyszínen fordulunk majd meg Bikinifenéken kívül. Szerencsére ezek elég változatosra sikeredtek és bár többnyire lineárisak, bőven akad rajtuk felfedeznivaló és gyűjtögethető csetresz. Ezek rendszerint aranytallérokban, illetve zselébogyókban merülnek ki, amiket aztán a boltban különféle ruhákra költhetünk el, így öltöztetve fel kedvünk szerint Spongyabobot. A történet előrehaladtával azonban nemcsak gardróbunk mérete növekszik, hanem használható képességeink száma is, így aztán idővel szert tehetünk olyan trükkökre, mint például a levegőben való szörfözés, buboréklövés, vagy épp különféle „járművek” irányítása. Utóbbiak sajnos a játék kevésbé jól sikerült elemei közé tartoznak, mert bár üde színfoltok a rengeteg ugrabugra, illetve a harcok között, az irányításuk eléggé pontatlan.
A játékmenet alapjai tehát nagyjából megmaradtak a korábbiakhoz képest, annyi változás történt, hogy ezúttal kizárólag Spongyabobot irányíthatjuk, cserébe viszont kapunk egy csomó képességet, szóval a változatosság azért, ha máshogy is, de megmaradt. Ezekkel az új trükkökkel egyébként ajánlott visszamenni a korábbi szintekre, hiszen számos korábban lezártnak hitt területre eljuthatunk velük, amik a rengeteg skinekre költhető érme és zselébogyó (utóbbit egy bugnak köszönhetően végtelen mennyiségben farmolhatjuk a második pályán megtalálható bűzlő konténereket püfölve) mellett még vicces utalásokat is rejthetnek. Az efféle zugok megközelítése azért nem mindig egyszerű, főleg, ha a kamera is ellenünk dolgozik, amire sajnos lesz példa a kalandunk alatt. A kis dobozokon történő ugrások esetében sokszor nehéz bemérni, hogy hova fogunk érkezni, hiába van alattunk egy hatalmas árnyékfolt, a szűkebb helyeken pedig hajlamos az operatőr bebújni a legkülönfélébb berendezési tárgyak mögé, így taszítva minket bele a biztos halálba.
Mondjuk ettől annyira nem kell megijedni, hiszen egyrészt a játék piszok könnyű, másrészt elég bőkezűen méri a checkpointokat, egy esetleges kampec esetén pedig mindenféle büntetés nélkül folytathatjuk a próbálkozást. A kevés fajta ellenfél többnyire egy ütéstől kifekszik, egyedül talán a bossok azok, akiknél néha gondolkozni is kell, de ez sem igazán jellemző, ezen a téren igencsak érződik a fiatalabb korosztályra belőtt célközönség. Sokat elárul a The Cosmic Shake-ről, hogy a legtöbb halálom a pocsolyákba való belezuhanásokból adódott (ne is kérdezd), mintsem az ellenfelektől, akik csak négy alsógatyát lehámozva tudnak minket parkolópályára állítani (ezt szintén ne kérdezd).
Kihívás terén tehát bőven fért volna még Bikinifenék hajlatai közé, amiből viszont tele vannak azok a redők, az a nagybetűs hangulat. A poénok nálam működtek, a történet is kellően nagy ökörség, ráadásul mindezt megtámogatják a rajzfilmsorozat eredeti szinkronhangjai, így téve teljessé az élményt. Mindehhez pedig kellemes dallamok (minden világ esetében más) és látványvilág társul, amik remekül adják vissza az eredeti mű jellemvonásait. Egyedüli problémám itt csupán annyi, hogy a PC-s beállítási lehetőségek felhozatala igencsak szegényes, grafika terén be kell érnünk a felbontás tekergetésével, ami eléggé karcsú. A legviccesebb az egészben, hogy különféle .ini fájlokban való turkálással teljesen testre tudjuk szabni a látványt, bár ez így, 2023-ban már több, mint röhejes.
Szerencsére azonban az efféle lusta megoldások eltörpülnek amellett a rengeteg kellemes baromság mellett, amivel szolgálni tud a SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake. Persze, nem hibátlan és a varázs is kissé megkopott az előző újrázás óta, de mindent összevetve még mindig működik ez a vízalatti móka. Ugyan a 40 eurós árcédula kicsit soknak érződik érte, a sorozat rajongói garantáltan nem fognak benne csalódni, hiszen szinte minden itt van, ami kellhet egy elmeroggyant marhasághoz, egyedül talán csak David Hasselhoff hiányzik kissé, de hát semmi sem lehet tökéletes ugyebár.
A SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake január 31-én jelent meg PlayStation 4-re, Xbox One-ra, Nintendo Switch-re, valamint PC-re, amin mi is teszteltük.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.