F1 Manager 24 teszt

Link másolása
Értékelés 7.0
Természetesen idén sem maradhattunk F1 Manager nélkül, melyet ebben az évben is a Planet Coasterről elhíresült Frontier Developmends kalapált össze. Idén már sajat csapatot is indíthatunk, ráadásul olcsóbb is lett a cím.

Immár harmadik éve jelenik meg a Forma 1-re szabott tycoon-játék, az F1 Manager. A hasonszőrű címekben amúgy tapasztalt Frontier Developments (Planet Coaster, Planet Zoo) azonban felemás munkát végzett az elmúlt két évben. Habár a körítés nagyon rendben volt ezeknél a játékoknál, a szimuláció és az alapkoncepció meg-megbicsaklott, és a rajongói visszajelzések mellett sem sikerült még fényesre csiszolni az amúgy hatalmas potenciállal rendelkező címet. A négy évre megkötött F1 licensz második felébe léptünk, így immár elvárható, hogy gyermekbetegségektől mentes, érett menedzser játékot kapjanak a Forma 1 szerelmesei.

Kezdjük az egyik legjobb hírrel: a tavaly botrányosra sikerült árazás után a játék olcsóbb lett, ráadásul nem is kicsivel! Az alapváltozatot már 35 euróért bezsebelhetjük a Steamen és konzolokon is, így több mint a harmadával csökkent a tavaly 55 euróért vesztegetett cím. Habár a játék hiányosságait ez a tény nem teszi zárójelbe, azért mindenképpen barátságosabbá teszi az ajánlatot – főleg a visszatérő rajongók számára. Az árcsökkenés mellé szerencsére újdonságok is járnak azért, sőt, az ilyen szempontból nem túl acélosra sikerült tavalyi felvonást is sikerült lepipálni.

A leglátványosabb új funkció idén, hogy valódi Forma 1-es csapatok mellett ezúttal már saját istállót is indíthatunk. A régóta hiányolt lehetőséget szerencsére sikerült szépen megoldani, a fejlesztők pedig minden részletre ügyeltek, hogy klappoljon. Kiválaszthatjuk a csaptunk színeit és természetesen az autó matricázását és cicomázását is magunkra vállalhatjuk, ha úgy tartja kedvünk. A teljesen nulláról felépített, egyedi csapat mellett lehetőség lesz előre elkészített istállókat is választani, de sokkal nagyobb móka, ha rászánjuk az időt, hogy kialakítsuk a saját brandünket.

A külső megoldások mellett, kiválaszthatjuk, hogy melyik gyártó motorját szeretnénk használni, valamint a kezdőtőkét, a pilótákat és a szakembereket is kedvünkre válogathatjuk össze - így sikerült nekem például Fernando Alonso és Charles Leclerc párossal felállni a 2024-es gridre. Az előző évekhez képest már a fenti lehetőségek is többet nyújtanak, mint az alap karrier mód, idén azonban végre a hagyományos nehézségi fokozatokat is sikerült beleoperálni a címbe. Sőt, rögtön kettőt is, hiszen a menedzsment részt és a futamokat külön-külön is állítgathatjuk.
A saját csapat kreálása mellett a legnagyobb újítás talán a Mentality System, amivel a csapattagok hangulatát és hozzáállását montírozhatjuk. Érdemes figyelni erre, mert valóban kihatással van a pilóták és a dolgozók munkájára, hogy éppen milyen hangulatban vannak. Természetesen egy jól sikerült futam optimistább hozzáállást eredményez, de olyan apró események is befolyásolhatják a hangulatot, mint hogy melyik versenyzőt kapott előnyöket azzal, hogy az új fejlesztéseket ő próbálhatta ki. Jópofa újítás ez, mely a tavaly bemutatott magabiztosság mérővel kiegészítve végre kellő mélységet kapott. Szintén a pozitívumok sorát erősíti, hogy az idei epizódban a szimuláció részét is sikerült részben kicsit kipofozni a játéknak:  a gumik, az autók és az utasítások végre úgy működnek, ahogy elvárnánk őket – bár mindent elmond az előző részekről, hogy ezeknek a funkcióknak a működését teljesítményként értékeljük.

Az már kevésbé örömteli hír, hogy a 2024-es felvonást sem sikerült hibamentesen a boltok polcaira küldeni. A különféle bugok idén megkeserítik a játékosok életét, amiket ezúttal is a tesztelés hiánya és a figyelmetlenség okozott. Az AI által generált pilóták például tízszer annyiba kerülnek, mint a valós versenyzők, így felvételük a csapatunkba szinte teljesen feleslegessé válik. A safety car mérő pontatlanságát és hülyeségeit harmadik éve írom már bele a tesztbe, de az edzésprogramok átugrásának lehetősége is egy hiánypótló kényelmi funkció lenne.
Továbbra sem tudok elmenni szó nélkül az oktató mód gyengeségei mellett. Habár idén sokkal több magyarázatot kapunk, mind eddig összesen, ezek továbbra is száraz, írásos formában történnek, így nem biztos, hogy mindenki végig fogja olvasni őket. Látható, hogy a Forma 1-et kevésbé ismerő játékosokat is próbálják bevonni a fejlesztők, ebben a formában azonban csak erőtlen próbálkozás marad ez. Ehhez hozzátartozik, hogy a két éve még elfogatható felhasználói kezelőfelület sem esett át még nagyobb átalakításon. Az új funkciók miatt kezd egyre átláthatatlanabbá válni az UI – az emailek olvasása például kezd a céges levelező alkalmazásomhoz hasonlítani, csak az a gond, hogy ott fizetnek érte, hogy foglalkozzak vele, míg itt a játékos fizet azért, hogy valamiféle szórakozást kapjon. Az irányítás még mindig zavaros és kényelmetlen, igazán kontrollerrel és egérrel sem az igazi. Az ilyen stílusú játékokhoz mérve látványos versenyeken még mindig elkélne egy szabadon mozgatható stratégiai nézet. Az új, helikopteres kamera némileg átláthatóbb képet ad, mint az eddigiek, de a játék továbbra is szenved attól, hogy elsősorban látványos, nem pedig felhasználóbarát szeretne lenni.

Habár megsüvegelendő, hogy az idei F1 Manager végre korrekt újításokat kapott, az azonban még mindig szomorkodásra adhat okoz, hogy rengeteg funkció hiányzik vagy felemás módon működik a játékban. Harmadik éve látszik a sorozaton, hogy ez csak egy megúszós próbálkozás a Frontier Developmentsnek, hiszen tisztán érezhető a címen, hogy nem kapja meg azt a figyelmet és szeretet mint például egy Planet Zoo. Az ipari szereplők hozzáállását ismerve az mindenképpen tiszteletre méltó, hogy az F1 Manager 2024 immár nyomott áron került a boltok polcaira, így egy akció keretein belül már-már szinte jó vételnek tűnik, ha érdeklődsz a motorsport világa iránt – a tavalyihoz képest jobb pontszám is főleg ennek az árazásnak köszönhető.

Az F1 Manager 24 PC-re, Nintendo Swtichre, PS4, PS5-re, Xbox One-ra, valamint Xbox Series konzolokra jelent meg. Mi az utóbbi platformon teszteltük.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...