Az E3-as demók legszerencsétlenebbikjei minden kétséget kizáróan azok az alkotások, melyek egy még korai stádiumban álló játékot mutatnak be. Idén, 2006-ban is bőven akadt ilyen, már nem is demónak, hanem teasernek emlegetett mozgókép - elég, ha csak a Halo 3-ra vagy a Final Fantasy XIII-ra gondolunk.
Ezek a kedvcsinálók általában nagyon keveset engednek ki a valódi játékból, ilyenkor a készítők sokszor csak egy renderelt animációval szúrják ki a szemünket, hogy tudjuk, ilyen is lesz majd. A játék zsurnalisztoknak a hideg futkos a hátán, ha ezt a CGI animációt in-game jelenetként próbálják meg beállítani – mely általában a Playstation 3 produktumokra volt jellemző az utóbbi 2 évben.
Ezt csak azért hoztam fel, mert az idei E3-on a LucasArts standján is egy hasonló, még nem játszható pre-alpha Indiana Jones demó futott a plazma TV-ken és nem igazán tudtuk, hogy lehet-e hinni a szemünknek. Láttunk egy remekül megszerkesztett, ízig-vérig Indy hangulatot sugárzó, pergős akciójelenetekkel telezsúfolt videót, mely leginkább csak a játék alatt futó motor képességeit volt hivatott prezentálni felénk. A TV-k felett egy nagy Indiana Jones felirat virított, sejtelmes ködbe burkolva ezzel a projekt valódi címét és mivoltát. A látvány magáért beszélt – nem csoda hát, hogy teljes önkívületi állapotban hagytuk el George bátyánk kicsiny birodalmát.
A kérdés tehát, hogy milyen is lesz az új Indiana Jones játék. Annyit megtudtunk, hogy nem az új film totális konverziója lesz, hanem inkább egy azonos világba elrepítő folytatás, melyet egy zúzós Harrison Ford féle keresztes hadjárathoz lehet hasonlítani. Az új kalandunk az 1939-es San Franciscoban indít, ahol örökifjú akcióhősünk a helyi kínai negyed vasgyúrói ellen harcol, majd később körbeutazva a Földet lehúzza a lepedőt a Dan Brown által is megirigyelt összeesküvések és titkok halmazáról. A későbbi prezentáción bemutatott pályán egy Lucas munkatárs játszott, tehát eloszlatva kételyeinket immáron megbizonyosodott bennünk, hogy lehet hinni a retinahártyánk által fogott jeleknek. A demó egyes jelenetei scriptelt animációk voltak, de hát ezt már megszokhattuk több játékban is, ezzel nincs is baj.
A LucasArts mágusai elárulták nekünk, hogy a nextgen konzolok egyik legnagyobb ereje (a grafikán és az újszerű játékélményen túl) a mesterséges intelligencia professzionális fejlettsége. Az ellen mindenre odafigyel, minden mozdulatunkra, a környezet minden változására reagál, sokszor jobban, mintha valós személy ellen Interneten játszanánk. Érdekesség, hogy a demóban látott harcjelentek alatt az ellenfelek úgy viselkedtek, mintha tényleg bántanánk őket, mintha fájdalmat okoznánk nekik. Tényleg fájdalmat okoztunk nekik? A válasz részben. A készítők által Euphoriának nevezett technológia lehetővé teszi, hogyha megütünk valakit, akkor annak ne csak Mortal Kombat szerűen az energia mutatója menjen le, hanem képes legyen reagálni az ütéseinkre, gyakorlatilag a valósággal megfelelően biggyessze balra a fejét egy hatalmas jobb horog után, vagy ne essen el kétszer ugyanolyan módon. Persze mondhatjátok, hogy ilyet már láttatok a ragdoll rongybabák esetében, és bizony már az UT2004-ben is komoly kölcsönhatás volt az éppen földre csapódó ember és a környezete között. Na és akkor most miről is beszélünk?
A standon látott in-game felvételek egyik jelenetében például Indy az autóknak csapdosta oda áldozatait, és attól függően, hogy a kocsi melyik részének esett neki a pali, úgy tört be az ablak és úgy hullámzott be a járgány rugózása. A környezet teljes interakcióban van velünk, mondhatni dinamikusan reagálnak, ha hozzájuk érünk, vagy hozzájuk vágunk valamit. Persze azért még ettől sem kell hasra esni, szintúgy a fizikai képességeket prezentáló villamos-jelenttől sem. Indy sorba dobálja le ellenfeleit a kötöttpályás tömegközlekedési eszköz tetejéről és ők mind úgy estek le, mintha profi kaszkadőrök lennének. Nos, annyit azért mondhatunk, hogy nem kezdő srácok hegesztik a gamét, de hogy mégis milyen lesz a végeredmény, mit nyújt a nagy büszkén bemutatott Euphoria, az még csak részleteiben derült ki a videókból.
Az AI-re kitérve meg kell említeni, hogy a mesterséges intelligencia vezérelte rosszfiúk nem várták meg, hogy Indy támadjon, ők rendületlenül törtek előre, míg ép fejjel bírták. Taktikájukat és ügyességüket bizonyítván nem csak, hogy ügyesen támadtak minket, de összehangoltan, csapatokba szerveződve adagolták a pofonokat. A kereszttűzbe állított Indy-nek ügyelnie kellett minden lépésére, figyelnie kellett a háta mögé is, mert bizony bármikor bekaphatott volna egy meglepetés nyaklevest az egyik kínaitól. További érdekesség, hogy az ellenfelek nem adták olcsón a bőrüket, így Ford ostorcsapásai és pofonjai elől mesterien hajoltak ki. Nos, nem lesz könnyű dolgunk arra már most mérget lehet venni! :)
Az Indiana Jones-t már 18 hosszú hónapja fejlesztik, de még messze van a megjelenése. Azt, hogy milyen lesz az életben ez a szuperintelligencia és szuperfizika, valamint hogy ezúttal mit hozott össze George Lucas, azt majd jövő nyáron tudjuk meg, addig is nem tudunk mást tenni, mint elhinni a kipúderezett sajtóanyagokat.
Ezt csak azért hoztam fel, mert az idei E3-on a LucasArts standján is egy hasonló, még nem játszható pre-alpha Indiana Jones demó futott a plazma TV-ken és nem igazán tudtuk, hogy lehet-e hinni a szemünknek. Láttunk egy remekül megszerkesztett, ízig-vérig Indy hangulatot sugárzó, pergős akciójelenetekkel telezsúfolt videót, mely leginkább csak a játék alatt futó motor képességeit volt hivatott prezentálni felénk. A TV-k felett egy nagy Indiana Jones felirat virított, sejtelmes ködbe burkolva ezzel a projekt valódi címét és mivoltát. A látvány magáért beszélt – nem csoda hát, hogy teljes önkívületi állapotban hagytuk el George bátyánk kicsiny birodalmát.
A kérdés tehát, hogy milyen is lesz az új Indiana Jones játék. Annyit megtudtunk, hogy nem az új film totális konverziója lesz, hanem inkább egy azonos világba elrepítő folytatás, melyet egy zúzós Harrison Ford féle keresztes hadjárathoz lehet hasonlítani. Az új kalandunk az 1939-es San Franciscoban indít, ahol örökifjú akcióhősünk a helyi kínai negyed vasgyúrói ellen harcol, majd később körbeutazva a Földet lehúzza a lepedőt a Dan Brown által is megirigyelt összeesküvések és titkok halmazáról. A későbbi prezentáción bemutatott pályán egy Lucas munkatárs játszott, tehát eloszlatva kételyeinket immáron megbizonyosodott bennünk, hogy lehet hinni a retinahártyánk által fogott jeleknek. A demó egyes jelenetei scriptelt animációk voltak, de hát ezt már megszokhattuk több játékban is, ezzel nincs is baj.
A LucasArts mágusai elárulták nekünk, hogy a nextgen konzolok egyik legnagyobb ereje (a grafikán és az újszerű játékélményen túl) a mesterséges intelligencia professzionális fejlettsége. Az ellen mindenre odafigyel, minden mozdulatunkra, a környezet minden változására reagál, sokszor jobban, mintha valós személy ellen Interneten játszanánk. Érdekesség, hogy a demóban látott harcjelentek alatt az ellenfelek úgy viselkedtek, mintha tényleg bántanánk őket, mintha fájdalmat okoznánk nekik. Tényleg fájdalmat okoztunk nekik? A válasz részben. A készítők által Euphoriának nevezett technológia lehetővé teszi, hogyha megütünk valakit, akkor annak ne csak Mortal Kombat szerűen az energia mutatója menjen le, hanem képes legyen reagálni az ütéseinkre, gyakorlatilag a valósággal megfelelően biggyessze balra a fejét egy hatalmas jobb horog után, vagy ne essen el kétszer ugyanolyan módon. Persze mondhatjátok, hogy ilyet már láttatok a ragdoll rongybabák esetében, és bizony már az UT2004-ben is komoly kölcsönhatás volt az éppen földre csapódó ember és a környezete között. Na és akkor most miről is beszélünk?
A standon látott in-game felvételek egyik jelenetében például Indy az autóknak csapdosta oda áldozatait, és attól függően, hogy a kocsi melyik részének esett neki a pali, úgy tört be az ablak és úgy hullámzott be a járgány rugózása. A környezet teljes interakcióban van velünk, mondhatni dinamikusan reagálnak, ha hozzájuk érünk, vagy hozzájuk vágunk valamit. Persze azért még ettől sem kell hasra esni, szintúgy a fizikai képességeket prezentáló villamos-jelenttől sem. Indy sorba dobálja le ellenfeleit a kötöttpályás tömegközlekedési eszköz tetejéről és ők mind úgy estek le, mintha profi kaszkadőrök lennének. Nos, annyit azért mondhatunk, hogy nem kezdő srácok hegesztik a gamét, de hogy mégis milyen lesz a végeredmény, mit nyújt a nagy büszkén bemutatott Euphoria, az még csak részleteiben derült ki a videókból.
Az AI-re kitérve meg kell említeni, hogy a mesterséges intelligencia vezérelte rosszfiúk nem várták meg, hogy Indy támadjon, ők rendületlenül törtek előre, míg ép fejjel bírták. Taktikájukat és ügyességüket bizonyítván nem csak, hogy ügyesen támadtak minket, de összehangoltan, csapatokba szerveződve adagolták a pofonokat. A kereszttűzbe állított Indy-nek ügyelnie kellett minden lépésére, figyelnie kellett a háta mögé is, mert bizony bármikor bekaphatott volna egy meglepetés nyaklevest az egyik kínaitól. További érdekesség, hogy az ellenfelek nem adták olcsón a bőrüket, így Ford ostorcsapásai és pofonjai elől mesterien hajoltak ki. Nos, nem lesz könnyű dolgunk arra már most mérget lehet venni! :)
Az Indiana Jones-t már 18 hosszú hónapja fejlesztik, de még messze van a megjelenése. Azt, hogy milyen lesz az életben ez a szuperintelligencia és szuperfizika, valamint hogy ezúttal mit hozott össze George Lucas, azt majd jövő nyáron tudjuk meg, addig is nem tudunk mást tenni, mint elhinni a kipúderezett sajtóanyagokat.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.