Pontosan tíz éve látta meg a napvilágot a máig népszerű Havok fizikai motor, mely a jövőben is olyan játékok alá ad talpalávalót, mint a Fable második része.
Pontosan tíz éve látta meg a napvilágot a máig népszerű Havok fizikai motor, mely a jövőben is olyan játékok alá ad talpalávalót, mint a Fable második része.
Mielőtt felköszöntenénk a Havokot, érdemes előidőzni a bevezetőn: nem, nem én maradtam le, a cég sajtóközleményében jelölik meg 2009-es játékként a Fable II-t. Mindez két dolgot jelenthet. Véletlen elírásról van szó (amit én személy szerint erősnek ítélnék), vagy a még be nem jelentett PC-s változat kapcsán dicsekednek a srácok. Persze ez csak az én spekulációm, ne is foglalkozzatok vele...
És akkor jöjjön, aminek jönnie kell: a GK szerkesztősége boldog tizedik születésnapot kíván a Havok Physics-nek! Anno 1998-ban, mikor a számítógépek teljesítménye egytizede volt a mai PC-k teljesítményének, mikor a 3D gyorsító kártyák piaca "virágzott", akkor vetődött fel a Havoknál a kérdés, hogy ha már van szép grafika, miért nincs jó fizika? Hamar dolgozni kezdtek a megoldáson, és a 2000-es GDC-n be is mutatták a motor egy kezdetleges változatát, amivel egy új sikersztori vette kezdetét.
Azóta a hatodik verziónál járunk, a Havok Physics pályafutása során 70 játékfejlesztő 200 játékában kapta a főszerepet a fizikai megvalósítás terén, sőt nem egy film (Harry Potter és a Főnix Rendje, I.E. 10.000, Mátrix) is felhasználta a technológiát. A srácok az Age of Empires III, a Halo 2 és a Fallout 3 fizikájával különféle díjakat is bezsebeltek. A jövő szintén fényesnek tűnik, hiszen az új Indiana Jones, a Halo Wars, a Saboteur, a Splatterhouse és a Fable 2 alatt is a Havok-motor fog dübörögni.
Mielőtt felköszöntenénk a Havokot, érdemes előidőzni a bevezetőn: nem, nem én maradtam le, a cég sajtóközleményében jelölik meg 2009-es játékként a Fable II-t. Mindez két dolgot jelenthet. Véletlen elírásról van szó (amit én személy szerint erősnek ítélnék), vagy a még be nem jelentett PC-s változat kapcsán dicsekednek a srácok. Persze ez csak az én spekulációm, ne is foglalkozzatok vele...
És akkor jöjjön, aminek jönnie kell: a GK szerkesztősége boldog tizedik születésnapot kíván a Havok Physics-nek! Anno 1998-ban, mikor a számítógépek teljesítménye egytizede volt a mai PC-k teljesítményének, mikor a 3D gyorsító kártyák piaca "virágzott", akkor vetődött fel a Havoknál a kérdés, hogy ha már van szép grafika, miért nincs jó fizika? Hamar dolgozni kezdtek a megoldáson, és a 2000-es GDC-n be is mutatták a motor egy kezdetleges változatát, amivel egy új sikersztori vette kezdetét.
Azóta a hatodik verziónál járunk, a Havok Physics pályafutása során 70 játékfejlesztő 200 játékában kapta a főszerepet a fizikai megvalósítás terén, sőt nem egy film (Harry Potter és a Főnix Rendje, I.E. 10.000, Mátrix) is felhasználta a technológiát. A srácok az Age of Empires III, a Halo 2 és a Fallout 3 fizikájával különféle díjakat is bezsebeltek. A jövő szintén fényesnek tűnik, hiszen az új Indiana Jones, a Halo Wars, a Saboteur, a Splatterhouse és a Fable 2 alatt is a Havok-motor fog dübörögni.
A HL2-t bűn volt kihagyni a listáról, hiszen van olyan rész ahol tovább se mehetsz, ha nem használod a fizikát (egy palló végére téglákat kellett rakni ami egy kútgyűrűn billent át)
#8: én is ezt akartam még írni. A PhysX most nagy sláger és immáron integrált az új generációs nVidia VGA-kba is.
Ennek ellenére nem sok játék használja. A rövid listához kapásból a TimeShiftet és a Psi-Opsot tudnám hozzátenni.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.