Az Ubisoft kiadta a Nagyon Vadon (Open Season) animációs filmből készült játékát minden platformra, ami jelenleg kapható a piacon. Habár mindegyik akció-kaland játék és a film alapján készült, a játékok még is különböznek minőségükben. A kérdések elkerülése végett most a PC-s platformra készült játékról fogok beszámolót írni számotokra.
A játék sajnos a filmet, úgy kiheréli, hogy 25 hátulnézetes pályát kapunk, amelyeken egyszerre csak az egyik főhőssel játszva, idétlen tárgyakat kell gyűjtenünk, lopakodnunk kell, és borzokat és nyulakat kell neki dobálnunk a gyanútlan vadászoknak. Hogy még fájdalmasabb legyen a helyzet, a karakterek élettelenek a darabolt egyszerű szövegeikkel és a béna kinézetükkel, akiket a színészek érdektelen és unalmas hangjukkal szólaltatnak meg. Ezek után nem tudom, hogy a film rajongói és az akció-kalandjáték kedvelői akarnak e még a Nagyon Vadon-ról hallani.
Mint ahogy minden játék-film átiratban, a játék lényegében arról szól, amit a filmben is láthattunk már egyszer. A történet a háziállatként élő medvéről, Boog-ról szól, aki összebarátkozik a gyenge szarvassal Elliot-tal, miután szerencsétlen okok folytán mindketten a vadonban ragadnak távol Boog kényelmes otthonától. Hogy hazajussanak, Boog-nak és Elliot-nak az erdő különböző részein kell keresztül jutniuk, más állatok segítségét kell kérniük, és Boog-nak használnia kell a vadon képességeit, hogy elkergesse a vadász idényre érkező vadászokat. A játék 25 pályáján, Boog-ot vagy Elliot-ot fogod irányítani, hogy megkeresd az állatok által kért tárgyakat, miközben elkergeted a vadászokat a hősies duó egyedi erejével és a különleges állati fegyverekkel, melyet Boog a barátaitól kap. A pályák között néha kapunk egy-egy egyedi akciós részt, ahol ágyúval kell lövöldöznünk vagy le kell mennünk a hely oldalban egy kocsival vagy a folyón kell leereszkednünk a völgybe.
Habár úgy hangzik, hogy sok dolgunk van a játékban, a játék igazából csak ugyan azt csináltatja velünk újra és újra, és a különleges képességek megszerzése és azok használata is túl sok időbe telik. Ezeknek, a küldetéseknek a teljesítése után lehetőségünk lesz, arra, hogy Boog-gal felvegyük és neki dobjuk az állatokat a vadászoknak. Az egyetlen állat, amelyet Boog-gal felvehetünk de, nem támadhatunk vele az Elliot, akit csak érem felvételre és a vadászok elterelésére használhatunk. Az állatok emellett megtanítják Boog –ot, hogyan szaglászhat kaja után, úszhat, és gurulhat át a vadászokon. Mielőtt Boog megtanulná ezeket a képességeket, a cselekvés amit tud, hogy Elliot.ot dobálja, bujkálni tud, ráüvölthet a vadászokra, és felkaphat és dobálhat dolgokat.
Amint minden képességét és fegyverét megszerezted Boog-nak, a játék tényleg beindul. Sajnos, ekkor már, szinte minden küldetést teljesítettél. Az első 20 küldetés a képességek megszerzésével és azoknak a gyakorlásával telik. Csak az utolsó négy vagy öt pálya tartalmaz már mindent. Szégyen, hogy ezen verzió készítői, miért nem tudták, úgy megoldani a játékot, min ahogy a PSP-és verzióban láthattuk (ott egy nagy területen szaladgálhattunk és vissza mehettünk régi küldetéseinkhez is).
A karakterek bemutatkozása és a történet elmesélése rengeteg párbeszéden keresztül zajlik. Ezek a jelenetek néha a történet szerint történnek meg, de ezek sajnos nem a filmben látott jelenetek videói. Sokszor, használják a motort, hogy jeleneteket képezzenek a pályák között. Ezzel van pár gondom. A látványvilág terén, a karakterek és a környezet nem csak béna, de még lapos is. A karakterek nem elég kidolgozottak, az animációjuk nem természetes, és a környezetben sincsen semmi cselekvés csak néha elszáll előttünk egy-egy lepke. A beszélgetős jelenetek alatt, ezek a lapos idétlen lények egy helyben toporogva kezükkel gesztikulálva mondják el mondandójukat egymásnak. Eközben, A hangfelvételeknél Martin Lawrence, Ashton Kutcher, és más színész is a filmből közreműködött, ami sajnos a látványt nem bírja feljavítani, sőt inkább gúnyosan humorossá teszi az egészet. Egyedül csak az akció részeknél volt látványosak az átvezető jelenetek, ahol Boog és Elliot lövik a vadászokat, vagy a kocsijukkal száguldoznak le a hegyoldalban.
A grafika és a hangok tűrhetőek. A pályák hatalmasak és néha jól is néznek ki, és még néha a karakterek is jól vannak elhelyezve, de sajnos látszik, hogy a környezet nem eléggé kidolgozott. Boog és Elliot az irányításod szerint mozognak, és az állatok és a vadászok azonos úton haladva járkálnak fel-alá. A környezet azért fogott meg inkább, mert a fű nagyon kidolgozottra sikerült és amikor hozzáérünk, az elkezd lengedezni és a vízbe csobbanva az hullámzik és néha visszatükröződik. A hang effekteket nem a filmből szedték, de elég jóra sikerültek. A háttérzene általában a környezet hangjai, mert szinte nincs semmiféle zene a játékban, kivéve, ha Boog-ot észreveszik. Végül is, a Nagyon Vadon hangzása és kinézete aranyos hőseivel való kalandozásának ez a technika tökéletesen megfelel.
Sajnálatos dolog, hogy a játékmenet ennyire gyengére sikerült, mert emellett sok extrát szerezhetünk a filmből a játékban. A játék főszálának végigjátszása négy órámba telt, de néhány pályát újra lehet játszani, hogy összegyűjts minden extra tartalmat. A 25 fő pályán kívül, van még hét szórakoztató mini-játék is, melyekben farönköket kell görgetnünk, és virágot kell szednünk. A mini-játékok tehát tökéletesek pár percig, ha unnánk magunkat játék közben. Az extrákról is ejtve pár szót az állatok viselkedéséről, vázlatokat, és filmeket tekinthetünk meg megfelelő mennyiségű érem összegyűjtésével.
Összegezve a fenti pozitívumokat és negatívumokat a Nagyon Vadon nem hiszem, hogy bárkit is napokig le tudna kötni. Az akció béna és egyszerű, szinte a játékmenet minden pályán azonos, ami egy idő után unalmassá válik, és szinte örökké valóságnak tűnhet, mire sikerül Boog összes képességét megszereznünk. Hozzá teszem, még a megjelenítés annyira lapos és egyszerű, hogy fel sem ér, ahhoz, hogy visszaadja az amúgy jól sikerült Nagyon Vadon című film hangulatát.
Mint ahogy minden játék-film átiratban, a játék lényegében arról szól, amit a filmben is láthattunk már egyszer. A történet a háziállatként élő medvéről, Boog-ról szól, aki összebarátkozik a gyenge szarvassal Elliot-tal, miután szerencsétlen okok folytán mindketten a vadonban ragadnak távol Boog kényelmes otthonától. Hogy hazajussanak, Boog-nak és Elliot-nak az erdő különböző részein kell keresztül jutniuk, más állatok segítségét kell kérniük, és Boog-nak használnia kell a vadon képességeit, hogy elkergesse a vadász idényre érkező vadászokat. A játék 25 pályáján, Boog-ot vagy Elliot-ot fogod irányítani, hogy megkeresd az állatok által kért tárgyakat, miközben elkergeted a vadászokat a hősies duó egyedi erejével és a különleges állati fegyverekkel, melyet Boog a barátaitól kap. A pályák között néha kapunk egy-egy egyedi akciós részt, ahol ágyúval kell lövöldöznünk vagy le kell mennünk a hely oldalban egy kocsival vagy a folyón kell leereszkednünk a völgybe.
Habár úgy hangzik, hogy sok dolgunk van a játékban, a játék igazából csak ugyan azt csináltatja velünk újra és újra, és a különleges képességek megszerzése és azok használata is túl sok időbe telik. Ezeknek, a küldetéseknek a teljesítése után lehetőségünk lesz, arra, hogy Boog-gal felvegyük és neki dobjuk az állatokat a vadászoknak. Az egyetlen állat, amelyet Boog-gal felvehetünk de, nem támadhatunk vele az Elliot, akit csak érem felvételre és a vadászok elterelésére használhatunk. Az állatok emellett megtanítják Boog –ot, hogyan szaglászhat kaja után, úszhat, és gurulhat át a vadászokon. Mielőtt Boog megtanulná ezeket a képességeket, a cselekvés amit tud, hogy Elliot.ot dobálja, bujkálni tud, ráüvölthet a vadászokra, és felkaphat és dobálhat dolgokat.
Amint minden képességét és fegyverét megszerezted Boog-nak, a játék tényleg beindul. Sajnos, ekkor már, szinte minden küldetést teljesítettél. Az első 20 küldetés a képességek megszerzésével és azoknak a gyakorlásával telik. Csak az utolsó négy vagy öt pálya tartalmaz már mindent. Szégyen, hogy ezen verzió készítői, miért nem tudták, úgy megoldani a játékot, min ahogy a PSP-és verzióban láthattuk (ott egy nagy területen szaladgálhattunk és vissza mehettünk régi küldetéseinkhez is).
A karakterek bemutatkozása és a történet elmesélése rengeteg párbeszéden keresztül zajlik. Ezek a jelenetek néha a történet szerint történnek meg, de ezek sajnos nem a filmben látott jelenetek videói. Sokszor, használják a motort, hogy jeleneteket képezzenek a pályák között. Ezzel van pár gondom. A látványvilág terén, a karakterek és a környezet nem csak béna, de még lapos is. A karakterek nem elég kidolgozottak, az animációjuk nem természetes, és a környezetben sincsen semmi cselekvés csak néha elszáll előttünk egy-egy lepke. A beszélgetős jelenetek alatt, ezek a lapos idétlen lények egy helyben toporogva kezükkel gesztikulálva mondják el mondandójukat egymásnak. Eközben, A hangfelvételeknél Martin Lawrence, Ashton Kutcher, és más színész is a filmből közreműködött, ami sajnos a látványt nem bírja feljavítani, sőt inkább gúnyosan humorossá teszi az egészet. Egyedül csak az akció részeknél volt látványosak az átvezető jelenetek, ahol Boog és Elliot lövik a vadászokat, vagy a kocsijukkal száguldoznak le a hegyoldalban.
A grafika és a hangok tűrhetőek. A pályák hatalmasak és néha jól is néznek ki, és még néha a karakterek is jól vannak elhelyezve, de sajnos látszik, hogy a környezet nem eléggé kidolgozott. Boog és Elliot az irányításod szerint mozognak, és az állatok és a vadászok azonos úton haladva járkálnak fel-alá. A környezet azért fogott meg inkább, mert a fű nagyon kidolgozottra sikerült és amikor hozzáérünk, az elkezd lengedezni és a vízbe csobbanva az hullámzik és néha visszatükröződik. A hang effekteket nem a filmből szedték, de elég jóra sikerültek. A háttérzene általában a környezet hangjai, mert szinte nincs semmiféle zene a játékban, kivéve, ha Boog-ot észreveszik. Végül is, a Nagyon Vadon hangzása és kinézete aranyos hőseivel való kalandozásának ez a technika tökéletesen megfelel.
Sajnálatos dolog, hogy a játékmenet ennyire gyengére sikerült, mert emellett sok extrát szerezhetünk a filmből a játékban. A játék főszálának végigjátszása négy órámba telt, de néhány pályát újra lehet játszani, hogy összegyűjts minden extra tartalmat. A 25 fő pályán kívül, van még hét szórakoztató mini-játék is, melyekben farönköket kell görgetnünk, és virágot kell szednünk. A mini-játékok tehát tökéletesek pár percig, ha unnánk magunkat játék közben. Az extrákról is ejtve pár szót az állatok viselkedéséről, vázlatokat, és filmeket tekinthetünk meg megfelelő mennyiségű érem összegyűjtésével.
Összegezve a fenti pozitívumokat és negatívumokat a Nagyon Vadon nem hiszem, hogy bárkit is napokig le tudna kötni. Az akció béna és egyszerű, szinte a játékmenet minden pályán azonos, ami egy idő után unalmassá válik, és szinte örökké valóságnak tűnhet, mire sikerül Boog összes képességét megszereznünk. Hozzá teszem, még a megjelenítés annyira lapos és egyszerű, hogy fel sem ér, ahhoz, hogy visszaadja az amúgy jól sikerült Nagyon Vadon című film hangulatát.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.