A GT Legends, a GTR: The Ultimate Racing Game és a GTR2: FIA GT Racing Game után idén novemberben megjelent a szimulátorok kalapos királyának, a svéd SimBin-nek a legújabb produkciója. A Race: The WTCC Game a FIA World Touring Car Championship bajnokság hivatalos autó-szimulátora, és csak egy hajszálnyival van lemaradva a fejlesztők korábbi professzionális versenyjátékaitól.
Aki már olvasott cikket a Gamekapcson egy SimBin játékról, az tudja, hogy mi itt a szerkesztőségben mennyire odavagyunk az élethű szimulátorokért, a száguldozásért, és a valósággal megegyező, licenszelt cuccokért. A Race: The WTCC Game-ben megtalálható az idei WTCC szezon összes csapata, autója, pilótája és versenypályája, így nincs sok okunk panaszkodni – még.
A játék egy vérbeli szimulátor lett, de azért nem kell megijedni, a készítők gondoltak a kezdőkre is. A különböző nehézségi fokozatokban az abszolút newbie, Need for Speed-en felcseperedett fiatal is ugyanúgy megtalálja a neki kedvező beállításokat, mint egy leállósávban született ifjú Fittipaldi. A játék profizmusáról tanúskodik az is, hogy több neves autóversenyző is az aláírásával biztosította a játék vásárlóit a Race: The WTCC Game „ultra realisztikus stílusáról". Ezek után azt gondolnánk, hogy vitának nincs helye, de sajnos azért nem ilyen rózsás a játék helyzete!
Hivatalos licensztermékként vezethető az összes, WTCC sorozatban látható verda. A felhozatalban van Alfa Romeo 156 (+GTA), BMW 320i (+320si), Chevrolet Lacetti, Seat Leon, Seat Toledo Cupra, Honda Accord Euro R, Mini Cooper S és Peugeot 407. A nosztalgiázni vágyó gamerek ezek mellett még beülhetnek a '87-es évfolyam két nagy sztárjának, az Alfa Romeo 75 Turbo-nak és a BMW M3 E30-nak is a volánja mögé. Nem rossz felhozatal mi?
A Race: The WTCC Game az autóversenyek történelmének olyan neves helyszíneire kalauzol el, mint Monza (Olaszország), Magny-Cours (Franciaország), Brands Hatch (Nagy-Britannia), Oschersleben (Németország), Curitiba (Brazília), Puebla (Mexikó), Brno (Csehország), Istambul (Törökország), Valencia (Spanyolország), és Macau.
A fenti autókkal az imént felsorolt pályákon összesen hét játékmódban tehetjük próbára rátermettségünket. Az Open Pactice-ben csak az idő az ellenfelünk, ez a ringek megismerésére és a kanyarok betanulására hivatott minket oktatni. A Quick Race-ben egy gyors futamot nyomhatunk le, míg a Race Weekend-ben egy teljes hétvégét tölthetünk el edzésekkel és futammal együtt. A Championship ugyebár a teljes FIA World Touring Car Championship bajnokság, mely a valósággal megegyező szabályokkal és versenysorozatokkal kényezteti az ifjú kormányzsonglőröket. A Time Attack-ben a saját csúcsunkat javíthatjuk egy szellem autó segítségével, míg a Driving Duel-ben az adott pálya valódi bajnokával nézhetünk farkasszemet. Az utolsó játékmód a Multiplayer, melyben interneten vagy LAN-on keresztül mérkőzhetünk meg maximum 23 barátunk ellen. Apró érdekesség, hogy ez utóbbiban ha nem vagyunk elegen, akkor a humanoid gamerek helyett a számítógép tölti ki a fennmaradt helyeket.
A játék azon túl, hogy tele van mindenféle földi jóval, rendkívüli élményt biztosít az autó-szimulációk szerelmeseinek. A profi játékosok maguk végezhetik el az autók finomhangolását, teljesen önmagukra és a pálya igényeire szabva a beállításokat. Természetesen, aki nem ért a technikai maszlaghoz, és nem is szeretne bíbelődni a kocsikkal, az választhatja azt a megoldást is, hogy a gép végezze el a finomhangolásokat – bár ilyenkor csak kb. 80%-osan teljesítenek a verdák.
A teszt keretein belül illik megemlíteni a grafikát és a hangokat is. A játék nagyon szépen ki lett dolgozva, a motor támogatja a 16:9-et, az autók gyönyörű éles textúrát kaptak, de nem tükröződnek. Az összképet javítják a realisztikusan ható különböző időjárási effektek, viszont ettől eltekintve a pálya teljesen halott, látványvilága egy kis jóindulattal is csak átlagosnak mondható. Nincsen semmi speciális effektus, nincsenek csillogó-villogó, pörgő-forgó cuccok, még annyi sem, amennyi egy szimulátornak kell. A látványhoz tartozik még az is, hogy az autók nem törnek és még csak nem is igazán akarnak koszosodni, pedig a teszt során nem kíméltük egyiket se. A hangokra rátérve említést érdemel, hogy licenszelt járgányok lévén mindegyik verda a valóságnak megfelelő motorhangot kapott. Az ütközés által keltett zaj egy kicsit halkra sikerült, és mivel ezek csak teljesítménybeli romlást okoznak, a felhasználó gyakran úgy gondolhatja, hogy túlléphet a sportszerűség keretein belül.
A kocsik jól irányíthatóak, az egyetlen gondot az automataváltó okozza. Fékezésnél lassan kapcsol vissza, így az egyenes szakasz utáni nagy lendületen még a motorfék sem segít. Könnyen ki lehet csúszni, amire még a gyenge a sebességérzet is rápakol egy lapáttal. Ha nem nézünk a kilométerórára, akkor azt hisszük, hogy ötvennel megyünk, közben igazából háromszor ennyivel. Sajnos ez a játék egyik legnagyobb negatívuma lett – bizony ezen a ponton csúnyát tévedtek a készítők!
Nagy sajnálatunkra a játék nem nyújt olyan élményt, mint például a TOCA Race Driver sorozat. A menü átlagos, az alatta dübörgő zene nem hozza eléggé lázba a játékosokat. A sikeres karrier egy kis odafigyeléssel és rengeteg türelemmel elérhető, a megfelelő sebességérzet hiánya miatt pedig bármely csigavérű játékos profi pilótává kovácsolódhat a játékban – bár ez nem biztos, hogy hátrány. Nekünk, profi autó-szimulátor rajongóknak ez kevés, hiányoljuk az izgalmakat, a versenyek utánozhatatlan hangulatát, az adrenalint, a száguldozást és az igazi pergős küzdelmeket. Sajnáljuk, de így csak nyolcast érdemel a játék.
A játék egy vérbeli szimulátor lett, de azért nem kell megijedni, a készítők gondoltak a kezdőkre is. A különböző nehézségi fokozatokban az abszolút newbie, Need for Speed-en felcseperedett fiatal is ugyanúgy megtalálja a neki kedvező beállításokat, mint egy leállósávban született ifjú Fittipaldi. A játék profizmusáról tanúskodik az is, hogy több neves autóversenyző is az aláírásával biztosította a játék vásárlóit a Race: The WTCC Game „ultra realisztikus stílusáról". Ezek után azt gondolnánk, hogy vitának nincs helye, de sajnos azért nem ilyen rózsás a játék helyzete!
Hivatalos licensztermékként vezethető az összes, WTCC sorozatban látható verda. A felhozatalban van Alfa Romeo 156 (+GTA), BMW 320i (+320si), Chevrolet Lacetti, Seat Leon, Seat Toledo Cupra, Honda Accord Euro R, Mini Cooper S és Peugeot 407. A nosztalgiázni vágyó gamerek ezek mellett még beülhetnek a '87-es évfolyam két nagy sztárjának, az Alfa Romeo 75 Turbo-nak és a BMW M3 E30-nak is a volánja mögé. Nem rossz felhozatal mi?
A Race: The WTCC Game az autóversenyek történelmének olyan neves helyszíneire kalauzol el, mint Monza (Olaszország), Magny-Cours (Franciaország), Brands Hatch (Nagy-Britannia), Oschersleben (Németország), Curitiba (Brazília), Puebla (Mexikó), Brno (Csehország), Istambul (Törökország), Valencia (Spanyolország), és Macau.
A fenti autókkal az imént felsorolt pályákon összesen hét játékmódban tehetjük próbára rátermettségünket. Az Open Pactice-ben csak az idő az ellenfelünk, ez a ringek megismerésére és a kanyarok betanulására hivatott minket oktatni. A Quick Race-ben egy gyors futamot nyomhatunk le, míg a Race Weekend-ben egy teljes hétvégét tölthetünk el edzésekkel és futammal együtt. A Championship ugyebár a teljes FIA World Touring Car Championship bajnokság, mely a valósággal megegyező szabályokkal és versenysorozatokkal kényezteti az ifjú kormányzsonglőröket. A Time Attack-ben a saját csúcsunkat javíthatjuk egy szellem autó segítségével, míg a Driving Duel-ben az adott pálya valódi bajnokával nézhetünk farkasszemet. Az utolsó játékmód a Multiplayer, melyben interneten vagy LAN-on keresztül mérkőzhetünk meg maximum 23 barátunk ellen. Apró érdekesség, hogy ez utóbbiban ha nem vagyunk elegen, akkor a humanoid gamerek helyett a számítógép tölti ki a fennmaradt helyeket.
A játék azon túl, hogy tele van mindenféle földi jóval, rendkívüli élményt biztosít az autó-szimulációk szerelmeseinek. A profi játékosok maguk végezhetik el az autók finomhangolását, teljesen önmagukra és a pálya igényeire szabva a beállításokat. Természetesen, aki nem ért a technikai maszlaghoz, és nem is szeretne bíbelődni a kocsikkal, az választhatja azt a megoldást is, hogy a gép végezze el a finomhangolásokat – bár ilyenkor csak kb. 80%-osan teljesítenek a verdák.
A teszt keretein belül illik megemlíteni a grafikát és a hangokat is. A játék nagyon szépen ki lett dolgozva, a motor támogatja a 16:9-et, az autók gyönyörű éles textúrát kaptak, de nem tükröződnek. Az összképet javítják a realisztikusan ható különböző időjárási effektek, viszont ettől eltekintve a pálya teljesen halott, látványvilága egy kis jóindulattal is csak átlagosnak mondható. Nincsen semmi speciális effektus, nincsenek csillogó-villogó, pörgő-forgó cuccok, még annyi sem, amennyi egy szimulátornak kell. A látványhoz tartozik még az is, hogy az autók nem törnek és még csak nem is igazán akarnak koszosodni, pedig a teszt során nem kíméltük egyiket se. A hangokra rátérve említést érdemel, hogy licenszelt járgányok lévén mindegyik verda a valóságnak megfelelő motorhangot kapott. Az ütközés által keltett zaj egy kicsit halkra sikerült, és mivel ezek csak teljesítménybeli romlást okoznak, a felhasználó gyakran úgy gondolhatja, hogy túlléphet a sportszerűség keretein belül.
A kocsik jól irányíthatóak, az egyetlen gondot az automataváltó okozza. Fékezésnél lassan kapcsol vissza, így az egyenes szakasz utáni nagy lendületen még a motorfék sem segít. Könnyen ki lehet csúszni, amire még a gyenge a sebességérzet is rápakol egy lapáttal. Ha nem nézünk a kilométerórára, akkor azt hisszük, hogy ötvennel megyünk, közben igazából háromszor ennyivel. Sajnos ez a játék egyik legnagyobb negatívuma lett – bizony ezen a ponton csúnyát tévedtek a készítők!
Nagy sajnálatunkra a játék nem nyújt olyan élményt, mint például a TOCA Race Driver sorozat. A menü átlagos, az alatta dübörgő zene nem hozza eléggé lázba a játékosokat. A sikeres karrier egy kis odafigyeléssel és rengeteg türelemmel elérhető, a megfelelő sebességérzet hiánya miatt pedig bármely csigavérű játékos profi pilótává kovácsolódhat a játékban – bár ez nem biztos, hogy hátrány. Nekünk, profi autó-szimulátor rajongóknak ez kevés, hiányoljuk az izgalmakat, a versenyek utánozhatatlan hangulatát, az adrenalint, a száguldozást és az igazi pergős küzdelmeket. Sajnáljuk, de így csak nyolcast érdemel a játék.
Én a haverjaimmal rendszeresen LAN partizok, és 5 vagy 6 év után most került lecserélésre a Sports Car GT. A RACE nagyon jó játék, semmi gond a sebességérzettel, bár nem nyúlik meg úgy a kép, mint NFS-ben nitrónál, de az mindenki tudja, hogy valójában hülyeség. Több pályán is nyomjuk a játékot, és nem érzem 140-nél, hogy állna az autóm, örülök ha a kerékvetőről jó helyre repülök.
A törésről sem írtál igazat, igenis törnek az autók, bár az igaz, hogy ennek az értéke állítható, de nem egyszer szállt széjjelfele az első futóművem egy sóderágy-hiány miatt (Értsd: nekiszálltam a közeli palánknak).
A játékot mindenkinek csak ajánlani tudom, főleg ha 4-5 haverral tudjátok nyomni LAN-ban vagy neten. Nálam a játék simán 10 pontot kapna.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.