„Lokikaéoé éáo győzni kell megint, érik már a góól! Lokikaéoé éáo a DVSC mindenhol tarol! Nem állíthat meg bennünket senki sem, hajtunk a győztes pontokért, a mi nevünk tündököl a serlegen, meghalunk ha kell a Lokiért!”
Kihagyhatatlan volt a Loki indulót új cikkünk leadjébe gépelni, bocsássátok meg nekünk. Azonban jelen irományunkban nem a DVSC-ről lesz szó, hanem a Cyanide Studio és a Focus Home Interactive legújabb játékáról, a debreceni focicsapat becenevét véletlen felvevő Loki-ról.
Mindig is bírtam a felső kameranézetes RPG-ket. A Fallout és a Neverwinter Nights örök kedvencek, és bár a stílust kicsit megcsorbította az akcióorientált Dungeon Siege, azt se tudtam letenni, míg végig nem játszottam. Mikor az első infók megérkeztek a Loki-ról azonnal szóltam minden GK-s kollégának, hogy ez a teszt bizony az enyém, nyár végén meg ne halljam valakitől, hogy nem szóltam előre!
Essünk is neki izibe, lássuk a Loki-t! A Pro Cycling Manager és a Horse Racing Manager sorozatokat jegyző Cyanide első Hack'n'Slash RPG-je négy hatalmas mitológiai történetet mesél el, a maga különleges, fantasy világán keresztül. A játék indítása után választhatunk, hogy a hatalmas norvég harcos, a vad görög légiós, az erős egyiptomi varázsló, vagy a különc azték sámán bőrébe kívánunk-e bújni. Mind a négy hős különböző kultúrából érkezett, és természetesen eltérő erősségekkel, skillekkel rendelkezik. Ha sikerült belőni a nekünk megfelelő karaktert, akkor indulhat is a móka, vár ránk egy varázslatos utazás.
A Loki története szerint Seth, a káosz és a zűrzavar egyiptomi istene visszatért fogságából, melybe még Osiris, és társai száműzték. A dühös Seth most elégtételt akar venni korábbi sérelmeiért, így kiereszti haragját a világra. A különböző romlott lelkű fenevadakból és túlvilági teremtményekből álló seregét ráereszti Amerikára, Görögországra, Egyiptomra, és Norvégiára, azzal a paranccsal, hogy dúljanak fel mindent, ami eléjük kerül. Az istenek négy kiválasztott embernek adnak természetfeletti erőt, hogy azok végigküzdve magukat a démoni teremtményeken, egy döntő összecsapásban legyőzzék Seth-et. Nem kis feladat vár ránk tehát!
A kalandozás során több száz különböző ellenféllel futhatunk össze. A felhozatalban vannak csontvázak, óriás pókok, harcos amazonlányok, vadállatok, kentaurok, hárpiák, és múmiák is, ám az igazi ínyencek kedvéért küklopszok, gólemek, és minotauruszok is színesítik a játékvilágot. Igazi Hack'n'Slash játékelemként olykor főellenségek keresztezik utunkat, melyek legyőzése csak úgy lehetséges, ha megtaláljuk gyenge pontjukat.
Felvehető tárgyakban sincs hiány. A szokásos kard, páncél, gyűrű, sisak, és varázslötty elemek mellett közel 500 egyéni felszerelésre bukkanhatunk, így ha szerencsénk van, magunkénak tudhatjuk akár Thor pörölyét, vagy Archilles mellvédjét is. A felhozatalt gazdagítja még, hogy a Workshop-ban továbbfejleszthetjük cuccainkat, így akár mágikus erőt is kölcsönözhetünk szeretett kardunknak.
Nincs könnyű feladata annak, aki végig akarja vinni a játékot. Több mint 50 quest vár hősünkre, és bizony az ellenfelek se bújnak el, ha meglátnak minket. A játékmenet amúgy ritka unalmas, gyakorlatilag csak ölni kell, semmi mást, viszont a questek segítségével olyan nagy események is megelevenednek előttünk, mint Trója eleste, az istenek bukása, vagy a spanyol hódítók Amerikába érkezése. Ajánlott tehát nem a kalandok elején megunni a játékot, még ha nagy is rá a kísértés!
Az egyjátékos kampányokon kívül érdemes még pár szót ejteni a multiplayerről is. Itt összesen négy játékmód áll rendelkezésünkre, úgy mint 6 player co-op, PvP battle, team battle, és challenge, mely utóbbiból 20 darab is van, itt a játék szörnyei ellen harcolhatunk. Érdekesség, hogy az internetes játék csalóit úgy szűrik ki, hogy a karakterek a Cyanide szerveren tárolja el a játék, így gyakorlatilag lehetetlen azokat külső beavatkozással módosítani.
A grafika elég csúnyácska lett, a karakterek, és a terep sincs aprólékosan kidolgozva, ráadásul egy átlagos PC-n még ezt is le kell butítani, hogy ne akadjon meg a játék, amint ötnél több ember jelenik meg a képernyőn. Rossz pontot érdemel még a játékmenet korábban már emlegetett azon eleme, miszerint a játék nem szól másról, mint átkardozni magunkat több ezer ellenfélen. Unalmas, rendkívül hamar meg lehet unni, ráadásul a játék 5 percenként tölteni kezdi a következő helyszínt. Nem lehet így jól elmerülni egy RPG-be, kár volt ennyire Hack'n'Slass irányba terelni a játékot.
Nagy kár a Loki-ért, ha több RPG elem, és egyéni ötlet kerül bele, akkor talán a Titan Quest-nek is konkurenciát állíthatott volna. Kezdő szerepjátékosoknak viszont tökéletes, itt nem kell sokat beszélgetni, meg variálni a cuccokkal, csak menni előre, és kaszabolni a szörnyeket. A francia Cyanide Studio most sem törte össze magát, amit sajnálunk, mert csíptük volna, ha egy újabb remek mitológiai RPG-vel gazdagodunk általuk. A fejlesztőstúdió következő játéka a Blood Bowl lesz, melyben a Warhammer vad harcosai fognak amerikai focit játszani – na arra is kíváncsiak leszünk!
Mindig is bírtam a felső kameranézetes RPG-ket. A Fallout és a Neverwinter Nights örök kedvencek, és bár a stílust kicsit megcsorbította az akcióorientált Dungeon Siege, azt se tudtam letenni, míg végig nem játszottam. Mikor az első infók megérkeztek a Loki-ról azonnal szóltam minden GK-s kollégának, hogy ez a teszt bizony az enyém, nyár végén meg ne halljam valakitől, hogy nem szóltam előre!
Essünk is neki izibe, lássuk a Loki-t! A Pro Cycling Manager és a Horse Racing Manager sorozatokat jegyző Cyanide első Hack'n'Slash RPG-je négy hatalmas mitológiai történetet mesél el, a maga különleges, fantasy világán keresztül. A játék indítása után választhatunk, hogy a hatalmas norvég harcos, a vad görög légiós, az erős egyiptomi varázsló, vagy a különc azték sámán bőrébe kívánunk-e bújni. Mind a négy hős különböző kultúrából érkezett, és természetesen eltérő erősségekkel, skillekkel rendelkezik. Ha sikerült belőni a nekünk megfelelő karaktert, akkor indulhat is a móka, vár ránk egy varázslatos utazás.
A kalandozás során több száz különböző ellenféllel futhatunk össze. A felhozatalban vannak csontvázak, óriás pókok, harcos amazonlányok, vadállatok, kentaurok, hárpiák, és múmiák is, ám az igazi ínyencek kedvéért küklopszok, gólemek, és minotauruszok is színesítik a játékvilágot. Igazi Hack'n'Slash játékelemként olykor főellenségek keresztezik utunkat, melyek legyőzése csak úgy lehetséges, ha megtaláljuk gyenge pontjukat.
Felvehető tárgyakban sincs hiány. A szokásos kard, páncél, gyűrű, sisak, és varázslötty elemek mellett közel 500 egyéni felszerelésre bukkanhatunk, így ha szerencsénk van, magunkénak tudhatjuk akár Thor pörölyét, vagy Archilles mellvédjét is. A felhozatalt gazdagítja még, hogy a Workshop-ban továbbfejleszthetjük cuccainkat, így akár mágikus erőt is kölcsönözhetünk szeretett kardunknak.
Nincs könnyű feladata annak, aki végig akarja vinni a játékot. Több mint 50 quest vár hősünkre, és bizony az ellenfelek se bújnak el, ha meglátnak minket. A játékmenet amúgy ritka unalmas, gyakorlatilag csak ölni kell, semmi mást, viszont a questek segítségével olyan nagy események is megelevenednek előttünk, mint Trója eleste, az istenek bukása, vagy a spanyol hódítók Amerikába érkezése. Ajánlott tehát nem a kalandok elején megunni a játékot, még ha nagy is rá a kísértés!
Az egyjátékos kampányokon kívül érdemes még pár szót ejteni a multiplayerről is. Itt összesen négy játékmód áll rendelkezésünkre, úgy mint 6 player co-op, PvP battle, team battle, és challenge, mely utóbbiból 20 darab is van, itt a játék szörnyei ellen harcolhatunk. Érdekesség, hogy az internetes játék csalóit úgy szűrik ki, hogy a karakterek a Cyanide szerveren tárolja el a játék, így gyakorlatilag lehetetlen azokat külső beavatkozással módosítani.
A grafika elég csúnyácska lett, a karakterek, és a terep sincs aprólékosan kidolgozva, ráadásul egy átlagos PC-n még ezt is le kell butítani, hogy ne akadjon meg a játék, amint ötnél több ember jelenik meg a képernyőn. Rossz pontot érdemel még a játékmenet korábban már emlegetett azon eleme, miszerint a játék nem szól másról, mint átkardozni magunkat több ezer ellenfélen. Unalmas, rendkívül hamar meg lehet unni, ráadásul a játék 5 percenként tölteni kezdi a következő helyszínt. Nem lehet így jól elmerülni egy RPG-be, kár volt ennyire Hack'n'Slass irányba terelni a játékot.
Nagy kár a Loki-ért, ha több RPG elem, és egyéni ötlet kerül bele, akkor talán a Titan Quest-nek is konkurenciát állíthatott volna. Kezdő szerepjátékosoknak viszont tökéletes, itt nem kell sokat beszélgetni, meg variálni a cuccokkal, csak menni előre, és kaszabolni a szörnyeket. A francia Cyanide Studio most sem törte össze magát, amit sajnálunk, mert csíptük volna, ha egy újabb remek mitológiai RPG-vel gazdagodunk általuk. A fejlesztőstúdió következő játéka a Blood Bowl lesz, melyben a Warhammer vad harcosai fognak amerikai focit játszani – na arra is kíváncsiak leszünk!
- nagyon latvanyos
- rengeteg helyszin, ellenfel
- egyeni cuccfejlesztes
- egyeni spellrendszer (ha nem valasztunk istenseget, a spellekhez tartozo xp is a karakter xpjebe megy a gyorsabb fejlodes erdekeben)
- teleport rendszer
- multiban is ugyanazzal a karakterrel lehetunk mint sinlge playerben (nem ugy mint a diablo 1 ben), igy ha vhol elakadunk, szolhatuk haveroknak, h segitsenek, neten a servert csinalo questjeit csinalhatjuk csapatban
- olcso, 2-3 ezert ft-ert kaphato
rossz:
- kb 100 palyatoltesenkent kifagy a jatek hibauzenettel (win7 x64-en:)
- nincs v-sync, ami miatt darabossa valhat a kep, igazan tehettek volna bele
- maponkent toltes
Van benne 1-2 bug, de nagyon régóta nem kötött le ennyire egy játék. Most az a célom, hogy előbb meglépjem a 60-as szintet, majd a 120-ast, hogy nehézségi szintet váltsak.
1 szó mint 100 ha valaki tudja hol van benne a nehézség KÉREMSZÉPEN ÍRJA IDEEEE!!!! Köszönöm.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.