2006. november 6-án Helsinkiben új játékfejlesztő csapat alakult. A Recoil Games-t a Max Payne játékok atyja, Samuli Syvähuoko alapította, azzal a kicsit sem apró céllal, hogy segítségével új stílust vigyen a játékiparba. Ez a stílus a cinegame lesz, mely állítólag mozi élményt varázsol számítógépeink képernyőire.
A kérdés csak az, hogy sikerül-e nekik összehozni az ötletet, és az Earth No More tényleg olyan hangulatot hoz-e majd fotelunkba, hogy úgy érezzük, mintha részesei lennénk egy mozifilmnek. A fejlesztők magabiztosan beszélnek a projektről, és hogy pontosan mire is lehet majd számítani, az premier előzetesünkből azonnal kiderül!
Samuli Syvähuoko több összetevőből építette fel a cinegame stílus receptjét. Először is kell egy profi motor, mely képes úgy megmozgatni a karakterek arcát, mintha igazi emberek reakcióit látnánk. A szereplők nem viselkedhetnek úgy, mint a növények, és az előre scriptelt mozdulatoknak is leáldozott már. Az Earth No More-ban tetteink hatással lesznek a karakterekre, azok képesek lesznek majd különböző, spontán reakciókat mutatni attól függően, hogy mit csinálunk, vagy mit mondunk.
Egy jó cinegamehez elengedhetetlen még a hangulat is. A dráma megfogja a játékosokat, a változatos események és váratlan fordulatok fantasztikus élményt képesek megteremteni, és akkor még nem is beszéltünk a játéktérről. Az Earth No More dinamikus világát úgy építik fel a készítők, hogy az teljesen önálló legyen, a karakterek saját életet éljenek, mi pedig csupán csak vendégként érezzük magunkat a virtuális térben.
Természetesen a történet sem lesz mindennapi. A játékot olyan produkciók ihlették, mint a Terminátor, a Nyolcadik Utas a Halál, a Világok Harca, a 28 Nappal Később és a Dolog – nem hiszem, hogy lenne itt olyan sci-fi rajongó, aki ne imádná valamelyiket a felsoroltak közül. Az események középpontjában egy New England-ben (az Egyesült Államok Maine, New Hampshire, Vermont, Massachusetts, Rhode Island, és Connecticut államokat magába foglaló régiójában) élő, William Forsyth nevű fickó áll. Áltagos kisvárosi polgár, olyan mint bármelyikünk, azonban egy napon felettébb furcsa események sorozata kavarja fel életét. New England növényei hirtelen növekedésnek indulnak, a fejlődés puszta szemmel is látható, a városok pedig hirtelen egy amazonasi dzsungelre kezdenek hasonlítani. A kormány azonnal lezárja a területet, teljes hírzárlatot rendel el, és egy szót se hajlandó arról elárulni, hogy vajon mi történhetett, és mire kell számítani.
William azonban mindezt nem hagyja annyiban, és néhány útitársával elindul észak felé, hogy kiderítse, mi folyik itt valójában, és miért hazudik nekik a kormány. Két férfi és két nő szegődik mellé, akik a játék fejlesztői szerint sokkal inkább lesznek követők, mint csapattársak. Természetesen segítenek majd a tűzharcokban, de sokkal több szerepük lesz annál, minthogy fedezzék a hátunkat. Ők is nyomoznak, segítenek nekünk, rávezetnek dolgokra, és teljes értékű szerepet kapnak, úgyhogy bizony értékelnünk kell majd társaságukat, mert ők lesznek az Earth No More-os virtuális barátaink. Mindegyiknek meglesz a maga kis élettörténete, személyisége, célja, és titka, ők valami olyasmik lesznek, mint Alyx a Half-Life 2-ben, azzal a különbséggel, hogy őket co-op módban felválthatja majd egy-egy internetes haver.
A sztori szerint a növények nem az űrből jöttek, ezúttal szó sincs semmi idegen támadásról, az egész a Földről indult. Az Egyesült Államok atomkísérleteinek eredményeképpen születtek ezek a gyilkos, mindent elpusztító növények, ezért is titkolózik annyira a kormány. Célunk rájönni minderre, leleplezni a felelőst, és persze pontot tenni a dolgok végére.
A játék stílusa tehát egy sci-fi katasztrófa cinegame lesz – legalábbis ez a hivatalos meghatározás. A történetről sajnos sokkal többet nem tudni, a részletek és a kibontakozás valószínűleg majd a sztori előre haladásával fog körvonalazódni. A játékmenetről viszont annál többet árultak el a készítők. Az Earth No More-ban az FPS, az RPG és a kalandjáték elemei egyesülnek, mindezt megdobva egy nagy dózis interaktivitással. Ahogy már korábban írtuk, minden hatással lesz mindenre, így mozdulataink, és döntéseink is befolyásolni fogják az eseményeket. A játékban ráadásul nem lesznek előre megrendezett cutscene jelenetek, minden a szemünk előtt fog történni, és ezekre mi is befolyással leszünk. A beszélgetés hasonlóképpen fog alakulni, a készítők ennél a pontnál a Mass Effect modelljét vették alapul – ami már bizonyított ugye, és nem is keveset!
Ellenségeink közt vegyesen lesznek különböző gyilkos növények, mérgező spórák által fertőzött civilek, és persze kormányügynökök is. A növények ösztönösen támadnak majd ránk például gyilkos spórákat kilövellve, a zombivá változott civilek természetesen meg akarnak majd minket gyilkolni, az ügynökök meg ugye nyomozásunknak szándékoznak keresztbe tenni. A fegyverek terén is vegyes lesz a felhozatal, lesznek hagyományos stukkerek, de idővel beszerezhetünk majd egy Ghostbusters-hez hasonló ágyút is – ennek működtetéséhez azonban több ember lesz szükséges.
A látványra sem lehet majd sok panaszunk, a játék az Unreal Engine 3.0 grafikus motorját fogja használni, ami bizony még a 2009-es megjelenés idején sem lesz elavult. Sőt, most kezd csak igazán megérni a motor, a programozók pedig mindent megtesznek a fejlesztések alatt, hogy a végső produktum mondhatni tökéletes legyen – bár tudjuk, ilyen azért nem nagyon van a játékvilágban.
Az egyjátékos kampány mellett nyomhatunk majd multiplayert is. Az előzőekben említett online co-op módon kívül lesz hagyományos deathmatch, itt az emberek harcolnak majd a növények által fertőzöttekkel. A hatalmas összecsapások garantáltak, remélhetőleg legalább ugyanolyan jó hangulatot teremtve így, mint amit single-ben kapunk. Megjelenés valamikor 2009-ben várhatóan PC, Playstation 3 és Xbox 360 platformokra.
Samuli Syvähuoko több összetevőből építette fel a cinegame stílus receptjét. Először is kell egy profi motor, mely képes úgy megmozgatni a karakterek arcát, mintha igazi emberek reakcióit látnánk. A szereplők nem viselkedhetnek úgy, mint a növények, és az előre scriptelt mozdulatoknak is leáldozott már. Az Earth No More-ban tetteink hatással lesznek a karakterekre, azok képesek lesznek majd különböző, spontán reakciókat mutatni attól függően, hogy mit csinálunk, vagy mit mondunk.
Egy jó cinegamehez elengedhetetlen még a hangulat is. A dráma megfogja a játékosokat, a változatos események és váratlan fordulatok fantasztikus élményt képesek megteremteni, és akkor még nem is beszéltünk a játéktérről. Az Earth No More dinamikus világát úgy építik fel a készítők, hogy az teljesen önálló legyen, a karakterek saját életet éljenek, mi pedig csupán csak vendégként érezzük magunkat a virtuális térben.
Természetesen a történet sem lesz mindennapi. A játékot olyan produkciók ihlették, mint a Terminátor, a Nyolcadik Utas a Halál, a Világok Harca, a 28 Nappal Később és a Dolog – nem hiszem, hogy lenne itt olyan sci-fi rajongó, aki ne imádná valamelyiket a felsoroltak közül. Az események középpontjában egy New England-ben (az Egyesült Államok Maine, New Hampshire, Vermont, Massachusetts, Rhode Island, és Connecticut államokat magába foglaló régiójában) élő, William Forsyth nevű fickó áll. Áltagos kisvárosi polgár, olyan mint bármelyikünk, azonban egy napon felettébb furcsa események sorozata kavarja fel életét. New England növényei hirtelen növekedésnek indulnak, a fejlődés puszta szemmel is látható, a városok pedig hirtelen egy amazonasi dzsungelre kezdenek hasonlítani. A kormány azonnal lezárja a területet, teljes hírzárlatot rendel el, és egy szót se hajlandó arról elárulni, hogy vajon mi történhetett, és mire kell számítani.
William azonban mindezt nem hagyja annyiban, és néhány útitársával elindul észak felé, hogy kiderítse, mi folyik itt valójában, és miért hazudik nekik a kormány. Két férfi és két nő szegődik mellé, akik a játék fejlesztői szerint sokkal inkább lesznek követők, mint csapattársak. Természetesen segítenek majd a tűzharcokban, de sokkal több szerepük lesz annál, minthogy fedezzék a hátunkat. Ők is nyomoznak, segítenek nekünk, rávezetnek dolgokra, és teljes értékű szerepet kapnak, úgyhogy bizony értékelnünk kell majd társaságukat, mert ők lesznek az Earth No More-os virtuális barátaink. Mindegyiknek meglesz a maga kis élettörténete, személyisége, célja, és titka, ők valami olyasmik lesznek, mint Alyx a Half-Life 2-ben, azzal a különbséggel, hogy őket co-op módban felválthatja majd egy-egy internetes haver.
A sztori szerint a növények nem az űrből jöttek, ezúttal szó sincs semmi idegen támadásról, az egész a Földről indult. Az Egyesült Államok atomkísérleteinek eredményeképpen születtek ezek a gyilkos, mindent elpusztító növények, ezért is titkolózik annyira a kormány. Célunk rájönni minderre, leleplezni a felelőst, és persze pontot tenni a dolgok végére.
A játék stílusa tehát egy sci-fi katasztrófa cinegame lesz – legalábbis ez a hivatalos meghatározás. A történetről sajnos sokkal többet nem tudni, a részletek és a kibontakozás valószínűleg majd a sztori előre haladásával fog körvonalazódni. A játékmenetről viszont annál többet árultak el a készítők. Az Earth No More-ban az FPS, az RPG és a kalandjáték elemei egyesülnek, mindezt megdobva egy nagy dózis interaktivitással. Ahogy már korábban írtuk, minden hatással lesz mindenre, így mozdulataink, és döntéseink is befolyásolni fogják az eseményeket. A játékban ráadásul nem lesznek előre megrendezett cutscene jelenetek, minden a szemünk előtt fog történni, és ezekre mi is befolyással leszünk. A beszélgetés hasonlóképpen fog alakulni, a készítők ennél a pontnál a Mass Effect modelljét vették alapul – ami már bizonyított ugye, és nem is keveset!
Ellenségeink közt vegyesen lesznek különböző gyilkos növények, mérgező spórák által fertőzött civilek, és persze kormányügynökök is. A növények ösztönösen támadnak majd ránk például gyilkos spórákat kilövellve, a zombivá változott civilek természetesen meg akarnak majd minket gyilkolni, az ügynökök meg ugye nyomozásunknak szándékoznak keresztbe tenni. A fegyverek terén is vegyes lesz a felhozatal, lesznek hagyományos stukkerek, de idővel beszerezhetünk majd egy Ghostbusters-hez hasonló ágyút is – ennek működtetéséhez azonban több ember lesz szükséges.
A látványra sem lehet majd sok panaszunk, a játék az Unreal Engine 3.0 grafikus motorját fogja használni, ami bizony még a 2009-es megjelenés idején sem lesz elavult. Sőt, most kezd csak igazán megérni a motor, a programozók pedig mindent megtesznek a fejlesztések alatt, hogy a végső produktum mondhatni tökéletes legyen – bár tudjuk, ilyen azért nem nagyon van a játékvilágban.
Az egyjátékos kampány mellett nyomhatunk majd multiplayert is. Az előzőekben említett online co-op módon kívül lesz hagyományos deathmatch, itt az emberek harcolnak majd a növények által fertőzöttekkel. A hatalmas összecsapások garantáltak, remélhetőleg legalább ugyanolyan jó hangulatot teremtve így, mint amit single-ben kapunk. Megjelenés valamikor 2009-ben várhatóan PC, Playstation 3 és Xbox 360 platformokra.
-- Jééé most veszem észre 360 exclusive :D Nah ez biztos nagyon nagyot dob a presztizsén a doboznak, már ha az ígéreteik teljesülnek! :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.