A cikk nyomokban spoilert tartalmazhat!
Ahogy arról már korábban is írtunk, 2013 a science-fiction
éve. Ráadásul sok esetben ez az igazán menő science-fiction éve, hiszen míg nem
olyan régen nyári blockbusternek csak a Transformers éppen aktuális része
jutott, addig most olyan anyagok érkeznek, mint a Guillermo del Toro által
rendezett Tűzgyűrű. Pedig a film elkészülte nem volt éppen egyszerű: a
szóbeszéd szerint az író Travis Beacham éppen a tengerparton sétált, amikor
elnézett a távolba, és szinte megjelent előtte, ahogy egy hatalmas robot és
nagy szörny harcol egymással. Majd eszébe jutott, milyen lenne, ha ezeket a
hatalmas robotokat két ember irányítaná, akik nagyon közel állnának egymáshoz,
így a sztorit lehetne a barátságra, az elszenvedett veszteségre, és a túlélő
fél bűntudatára építeni.
Beacham ezután nekiállt megírni a történetet egy 25 oldalas vázlatban, melyet
rövidesen megvásárolt tőle a Legendary Pictures. Habár az egész dolog még csak
nagyvonalakban létezett, Guillermo del Toro érdeklődését felkeltette a dolog,
és felajánlotta, hogy beszáll az írásba, illetve a produceri teendőket is
ellátná. Emberünk ugyanis nem nagyon ért rá: 2011-ben kezdte volna forgatni a
Lovecraft-novella alapján készült At the Mountains of Madness-t, amit
horrorrajongók egész hadserege kezdett el várni. James Cameron leszerződött
producernek, Tom Cruise lett volna a főszereplő, ám a Universal végül lelőtte a
projektet – del Toro ugyanis ragoszkodott a 18 éven felülieknek szóló
megvalósításon, a stúdió viszont nem bízott benne, hogy így megtérülhet a film
150 millióra saccolt költségvetése.
Három nappal azután, hogy del Toro értesült az At the Mountains of Madness
törléséről, leszerződött a Legendaryhoz a Tűzgyűrű rendezésére. A teljes filmet
103 nap alatt kellett leforgatni, ami komoly problémának tűnt, tekintve, hogy a
rendező eddig legkevesebb 115 napig forgatott. A probléma áthidalására
létrehozott több egységet, akiket eligazított reggel, majd ment a fő egységgel
forgatni, illetve napi 18 órát dolgozott a hét minden napján. Érdekes, hogy a
filmet ugyanazokkal a Red Epic kamerákkal vették fel, melyeket Peter Jackson is
használt a Hobbithoz, azonban del Toro nem akart sem 48fps-t, sem pedig 3D-t.
Végül a 3D-vel kapcsolatban meggondolta magát, és utólag az ILM szakemberei
átalakították a filmet, olyan alapossággal, hogy ez a munka 40 héttel tovább
tartott, mint más mozifilmek esetében.
Az eredeti koncepcióból sok dolog megmaradt. A közeli jövőben járunk, amikor az
óceán mélyén megnyílik egy különleges kapu, melyen keresztül hatalmas szörnyek
érkeznek át a mi világunkba. Először hónapok telnek el két kaiju érkezése
között, később azonban egyre gyakrabban jönnek, és egyre erősebb példányok. Hogy
az emberiség fel tudja venni a harcot, a különböző országok összefognak, és
elkezdenek baszott nagy robotokat építeni a Jaeger-program keretein belül. Ezek
a robotok aztán sikerrel veszik fel a harcot a velük körülbelül azonos méretű
kaijukkal, a pilóták hamarosan hőssé válnak, és szokás szerint az emberiség
kezdi elbízni magát.
Egészen addig, míg a szörnyek már annyira gyakran érkeznek, és annyira erősek,
hogy a kormányok szerint a jaegerek nem jelentenek többé megoldást, és inkább
más taktika után kell nézni. Az Idris Elba által alakított Pentecost parancsnok
azonban ebbe nem törődik bele, és a maradék jaegereket, és megmaradt pilótáikat
összegyűjti egy Hong Kong-i titkos bázison. Ide hívja a bátyját elvesztett
legendás pilótát, Raleigh Beckettet (Charlie Hunnam), aki itt találkozik a
helyi lánnyal, Makóval. Mindkettejüknek nehéz élete volt, mindketten fájó lelki
sérüléseket szereztek a múltban a kaijuk támadása miatt.
S ezen a ponton jön be a film zseniális húzása, egy másik koncepció, mely
megmaradt Beacham eredeti terveiből: egy jaeger irányításához két emberre van
szükség, akiknek az agya egyfajta mentális híddal kapcsolódik össze – a film
ezt hívja driftelésnek. A driftelés két résztvevője mindent megtud egymásról,
belelátnak egymás fejébe, gondolataiba, érzéseibe, átélik egymás szenvedését. Vajon
két, ennyire sérült lélek ki tudja egészíteni egymást, hogy az utolsó jaeger
egyikét elvezetve meg tudja menteni a Földet a biztos pusztulástól? A Tűzgyűrű
könnyed előadással húz elő mélyebb témákat, ám azokat nem fejtegeti sokáig,
elvégre itt a látvány a lényeg. Éppen csak annyi ideig kerülnek elő
gondolatokat, hogy azért érezzük: itt a grafikán túl is lehet min agyalni.
A Tűzgyűrű egész egyszerűen brutálisan néz ki, szerintem jelenleg a legjobban
kivitelezett vizuális effekteket vonultatja fel a mozis felhozatalból. A
jagerek minden apró részlete a helyén van, minden egyes látványelem a
végletekig kidolgozott, részletes, és remekül animált. Hiába verekszik a robot
és a szörny a város közepén, sosem lóg ki a lóláb, minden mozdulat
természetesnek és tökéletesnek tűnik. Én IMAX 3D-ben néztem meg a filmet, és
ott főleg átjött minden apróság, úgyhogy mindenkinek javaslom ezt a
megtekintési módot – a kép tűéles, a vászon hatalmas és a hangzás egészen
brutális.
S persze nem lehet elmenni amellett szó nélkül, hogy a Tűzgyűrű egyszerűen
cool. Emberek által épített hatalmas robotok püfölnek, rakétáznak, kardoznak,
vágnak szét körfűrésszel hatalmas szörnyeket, miközben egy fél város romba dől.
Mi lehet ennél menőbb? Talán az lett volna menőbb, ha az amerikai jaegert nem
Gypsy Dangernek hívják – ez legfeljebb a magyar robot neve lehetne. Így viszont
minden alkalommal röhögőgörcsöt kapott a társaságunk, amikor a filmben Gypsyre
hivatkoztak. Ezen kívül? Nos, a film kicsit hosszú, viszont néhány unalmasabb
pillanaton kívül végig 110%-on pörög, szóval hamar elröpül az a 2 óra 10 perc.
Del Toro a színészeket gyakorlatilag a tévés világból hozta át, és itt
körülbelül olyan karaktereket alakítanak, mint a sorozatokban, melyekben
korábban szerepeltek – ennek megfelelően mindegyik teljesen jól működik. Még a
zeneszerző Ramin Djawadi és a sorozatoktól érkezett, ő szerezte ugyanis a
Trónok harca zenéjét, itt azonban a keményebb, gitáros témáknál még besegített
neki a Rage Against the Machine legendás gitárosa, Tom Morello – ami plusz 1
coolság pontot jelent. És mielőtt még többször leírnám, hogy mennyire cool is
ez a film, inkább befejezem a cikket, mert más szó tényleg jut eszembe. Ez egy
cool film, amit legalább egyszer kötelező megtekinteni 3D-ben.
Szereplők: Charlie Hunnam, Diego Klattenhoff, Idris Elba, Rinko Kikuchi, Charlie Day, Burn Gorman
Producer: Callum Greene, Jon Jashni, Mary Parent
Rendezte: Guillermo del Toro
Forgatókönyv: Travis Beacham, Guillermo del Toro
Játékidő: 131 perc
IMDB: 7.7
Gamekapocs: 7.5
Egyátalán nem lett olyan pénznyelő ripacsság mint a Transzformersz vagy a Bosszuállók
Egyedül a főszereplők szinkronjával volt egy kis gond de az nem az alkotók számlájára írható ezért nálam 10/8
Nagyon vicces egyébként, nagyon.
Ezt a filmet a múlt hónap elején láttam AMC LOEWS KIPS BAY moziban, és ott érdekes senki nem nevetett a gipsy dangeren, de kint usa-ban N.Y. majdnem minden második buszon a gipsy danger-el reklámozták a filmet.
Komolyan nem értem, überbazi nagy robot, és emberek ugrálnak, hogy mozoghasson, tudom nem telt mikroprocesszora ami mindent elvégzett volna helyettük.
Godzilla remake nem rossz, de miért világít a szája ? :O
Bitch Please
Bitch please: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=0wQeAS_z7gk
"Az anime maradjon rajzolt és ne megfilmesített"
Látszott a filmből hogy régebbi mechás animekből vettek rengeteg ötletet pl:Blue Gender.
Amúgy jó film volt, egyszer nézős.
Te egy igazi hülye gyerek lehetsz, a baráti társaságoddal együtt!! Ki engedi meg ennek a strébernek hogy kritikákat írjon. Te tudatlan "nagy magyar".
Nekem személy szerint mindkettő tetszik, de csak a rendező közös bennük
elolvastam a cikket (filmkritikát) ,és igazából nem akartam kommentet írni mert nem is tudom hova tenni ezt az egészet ,de nem értem hogy szerinted ez a film hogy lehet cool???Pláne nem 7.7-es értékelést adni erre a semmilyen ,béna filmre!Az egész annyira kezdetleges ,és bagatel hogy az már fáj!Egyszerűen nem bírtam végignézni a moziba mert ,egy hatalmas fos az egész!Erre pénzt kiadni ,te úr isten!A szinészi alakitásról már nem is beszélek, oké a látvány volt a lényeg meg minden ,de könyörgöm ettől a történettől 100-szor jobbat improvizálok nem hogy forgatókönyvet írjak!Ha szerinted ez 7.7 akkor lécci nyiss egy cartoon network topikot ,és teszteld a spongyabobot!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.