Harminc év. Ennyit kellett várni, hogy George Miller vérfagyasztóan sötét posztapokaliptikus világában ismét felmorduljanak V8-as motorok és kezdetét vegye a fék nélküli, eszement száguldás. A Mad Max: A harag útja ugyanis már a Warner Bros. logó felvillanásakor a legmagasabb fokozatba kapcsol és gyakorlatilag a film végéig ugyanazon a fordulatszámon pörög. Egyetlen percre sincs megállás, de ha életben akarsz maradni, nem is teheted meg, hogy a fékpedálra lépj. Furiosa (Charlize Theron) és a hozzá csapódó Max Rockatansky (Tom Hardy) pedig tökéletesen tisztában vannak a játékszabályokkal. Nem csoda, hisz egy olyan őrült, kaotikus világ szülöttei, amiben a könyörület teljesen ismeretlen fogalom. Ők maguk is legalább olyan szörnyű tettek elkövetői, mint üldözői, múltjuk elől pedig csak úgy menekülhetnek el, ha beletaposnak a gázba, hátra se néznek és megpróbálnak a megváltás útjára lépni.
A Mad Max: A harag útja továbbgondolja az előző három rész történetét, így amíg azokban az anarchia és káosz uralkodott, addig a negyedik részben a civilizáció romjain egy új rend emelkedik ki, aminek önkényuralmi vezetője Halhatlan Joe (Hugh Keays-Byrne). Ez a beteges alak egyszerre uralkodik rabszolganépén, az éltető vízkészleteken és azokon az általa kiválasztott ifjú lányokon, akiket arra használ, hogy saját hadsereget neveljen. Mániákus hívei azonban istenként tisztelik, így amikor egyik legjobb katonája, Furiosa megszökik az értékes rakománnyal megpakolt benzinszállító kamionnal és a főnök öt feleségével, kezdetét veszi az őrült hajsza.
Természetesen Maxet ezúttal is akarata ellenére sodorják magukkal a történések. Most is magányos, vonakodó hősként van ábrázolva, mégis sokkal több annál. Egy olyan országúti harcos, aki démonai, rémálmai elől menekül és mindenáron életben akar maradni, de ha a helyzet úgy hozza, akkor képes emberi oldalát is megvillantani. Háttérbe helyezi egyéni érdekeit, és mások védelmében akár saját életét is kockáztatja. A Hardy által megformált Mad Max egy meggyötört, de elszánt karakter képét festi le, olyasvalakiét, akinek egyetlen szava elárulja, mennyi mindenen ment már keresztül.
Talán pont ezért is kiváló ellenpólusa, mégis egyenrangú társa ebben a megzavarodott világban Furiosa. Hallhatatlan Joe egyik legjobb harcosaként minden bizonnyal rengeteg szörnyűség szárad a lelkén, Charlize Theron mégis képes melegséggel, érző szívvel megtölteni ezt a kőkemény, fizikailag is megcsonkított karaktert. Határozott elképzelése révén egyetlen percig sem lehet megingatni tervében, és ebben kiváló támasza lesz Max. Kettejük sérült, reményvesztett párosa mindvégig eltökélten küzd egy jobb élet reményéért, egy jobb, ártatlan világért és tudják, hogy az odáig vezető harag útjának a végén megváltás lesz a jutalmuk.
A film gyakorlatilag egy nagyszabású üldözési jelenet, benzingőztől ittas, portól mocskos akcióval ötvözve. George Miller pedig harminc év vízióját sűrítette bele ebbe a két órába. A rendező mégse esik át a ló túl oldalára, kiválóan találta meg az arányokat, így fokozatosan emelkedik a film tempója, pedig higgyétek el, már az első fél óra is bődületesen magas oktánszámon ég. Valóban megépített járgányok, őrült kaszkadőrök, na meg egy szintén 70-es éveiben járó operatőr, John Seale garantálja, hogy tökös, hús-vér akciót lásson a néző a vásznon, olyat, amelynek egyetlen pillanatáról se fogsz lemaradni.
Miller sose hitt a szavak erejében, és ez a negyedik Mad Maxben is tetten érhető. Nincsenek mélyen szántó gondolatok, a hősök drámája is képek formájában teljesedik ki. A dialógusok csak a lényegre szorítkoznak, kifejező erejük minimális, éppen ezért a történet is papírvékony. Azontúl, hogy megismerteti velünk országúti harcosaink motivációját, komolyabb támpontot nem ad nekünk, hogy elhelyezzük őket ebben a megtébolyult világban. De Millernek igaza van. Sokszor egyetlen tekintet, egyetlen robbanás, egyetlen nemes cselekedet is többet mond minden szónál. Itt semmi sincs a szádba rágva, ellenben olyan audiovizuális, mesterien megkomponált látványorgiával bombázzák az érzékszerveidet, amit egyetlen egy szuperhős mozitól vagy Halálos iramban-résztől se kapsz meg.
A Mad Max: A harag útja az év legjobb akciófilmje. Attól függetlenül korszakos alkotás, hogy a története nem nevezhető túlzottan összetettnek. Nem is akarja újra feltalálni a spanyolviaszt. Egész egyszerűen azt a régimódi akciót eleveníti fel, ami ma már teljesen kihalt az egymásra licitáló, hihetetlenebbnél hihetetlenebb pusztításokat bemutató szuperhősfilmekből. Mert ez a film egyszerre őrült, tökös, merész és miközben duzzad a férfiasságtól, le se tagadhatná, hogy kőkeményen feminista.
Ennek fényében pedig kíváncsian vagyunk, hogy merre vezetnek tovább a harag útja folytatásai. Miller ugyanis nem titkoltan trilógiává szeretné bővíteni a modern kori Mad Maxet. Az útkeresés végén azonban reményeink szerint egy valami biztos lesz: hőseink akkor is teljesen meg fognak őrülni.
Gamekapocs értékelés: 9.5
IMDB: 8.8
Rotten Tomatoes: 98%
Mad Max: A harag útja
Eredeti cím: Mad Max: Fury Road
Rendezte: George Miller
Írta: George Miller, Nick Lathouris, Brendan McCarthy
Szereplők: Tom Hardy, Charlize Theron, Zoë Kravitz, Nicholas Hoult, Nathan Jones, Josh Helman, Hugh Keays-Byrne, Rosie Huntington-Whiteley
Zene: Junkie XL
Játékidő: 130 perc
Magyarországi premier: 2015. május 21.
A játék viszont nagy kedvencem, amit azóta is rendszeresen előveszek, ahogy pl. mostanában is, így megnéztem a filmet tegnap még egyszer. Ezúttal már másként látom, és értékelem. Túllépve azon, ami korábban zavart, most már sokkal inkább egyetértek a cikkben leírtakkal minden tekintetben.
Ez a film számomra egy mestermű. Végig egy őrült száguldás, egy remek kaszkadőr show, egy adrenalin bomba mesterien eltalált tempóval, adagolással. A vágás, a kameraállások, az akciók koreográfiája, az egész film egy őrült autós akció mestermű.
Mondjuk én eléggé elfogult vagyok ezen a téren, mert a klasszikus autós üldözéses filmek-jelenetek a szívem csücske. Ez a film is azért tetszik annyira, amit Shifty is írt:
„Egész egyszerűen azt a régimódi akciót eleveníti fel, ami ma már teljesen kihalt az egymásra licitáló, hihetetlenebbnél hihetetlenebb pusztításokat bemutató szuperhősfilmekből.”
nehéz döntés!
Érthetetlen a majdnem 10 pontos értékelés. Semmi köze a Mad Max-hez.
Nem derül fény arra, mi motiválja Maxet.
Az, hogy én tudom mi lett a családjával, az egy dolog mert láttam a régi filmeket. Aki viszont nem, az csak pislog, hogy most akkor kik is azok az arcok, akik folyamatosan bevillannak Maxnek.
Ennek az ég világon, semmi köze a régi Max filmekhez, pedig nem vagyok rajongó, mégis megerőszakolásnak érzem az egész történetet. Pedig szeretem a rebootokat és a változással sincs bajom, de ez, a történet (már ha ilyen hülyeséget lehet történetnek hívni), de már maga a világ is, annyi sebből vérzik, hogy régen halott lenne. 2x.
Hol az Interceptor? Hol a Maxre jellemző gyászos hangulat? A brutalitás?
Mégis mik ezek a járművek, amik mintha a Ride To Hell-ből szabadultak volna ki?
Mégis, mi ez a Mindenütt halálfej meg koponya szarság?
És nincs víz, de benzinfaló dögökbe üzemanyag van. Éhinség, szárazság, de építenek olyan bunkert, vagy bázist, vagy a tökömtudja mit, hogy még a sziklába hatalmas halálfejet is van idejük meg kedvük vésni.
Nem tudom srácok, felőlem az tetszik amit akartok. Mindenkinek meg van a joga hozzá. Alapból, nem egy rossz film, szép jelenetekkel, stb.
Csak akkor kezdek pipa lenni, amikor egy Terminator, Total Recall, Robocop vagy akármilyen Remaket lehúztok, mert köze nincs az eredetihez. Akkor ez mi?
Mert hogy a fentebb említett címeket, 10 Mad Max-ért nem adnám oda, az már biztos.
Sok eredeti ötletet csillantott meg, illetve a főhősnő csonkoltságán alaposan meglepődtem. Tetszettek a karizmatikus karakterek, és az ősbrutalitás, ami áradt belőle. Izmok, vasak, mellek egy hanyatló világban, ahol a rákos tumorod a legjobb barátod.
Szerintem hozta, amit kellett. Hype miatt többre számítottam, de nem csalódással jöttem ki, hanem elégedetten. Egynek kimondottan jó volt, bár az újranézésre nem érzek egyelőre motivációt.
A poszt apokaliptikus világmodellről pedig ennyit:
"Nem tudom, mivel fogják vívni a harmadik világháborút, de a negyediket kőbaltával!"
/Albert Einstein/
Szerintem tisztességes alkotás.
Nem animációs film és lehet ezen fog elbukni.
Mert az emberek nagy része inkáb a Transformers féle über látványos de brutálisan agyhalott filmekre megy moziba,mert a 3D-től de kurvajó.
Nekem borzasztóan fáj a fejem egy 3D-s film után erre valakinek van valami ötlete?
Ami nekem annyira nem jött be:
A fögonoszt inkább éreztem öregembernek mintsem olyannak akitől félnem kellene.
Viszont okosan csinált egy jó kis vallást és fanatikus követőket maga köré..
Aztán még annyi a bajom,hogy túlságosan gyorsan történnek dolgok és hiába vannak a főgenyónak hívei,követői meg olyan katonái akik a dicső halált hajszolják,valahogy nincs se "misztikuma" se mélyége a dolognak.
És ennyiben ki is merült a problémám.
Furiosa és Max a két kemény és mindenre elszánt karakter.
Nem beszélgetnek sokat,de a kémia működik közöttük.
Sok jelenetnél elismerően bólintottam,hogy azta de jól kitalálták.
Annyira más az ahogy a tényleg összerakott gépszörnyek tényleg darabokra zúzzák egymást és az ahogy a kaszkadőrök is oda teszik magukat.
Nincs kemény beszólás,nincs menő szuperhős,nincs atombrutálisan berágott atombrutális főgonosz...harc van a túlélésért minden oldalról.
Számomra nem az év filmje az biztos,de tetszett és örülök hogy megnézhettem.
Ez minden csak nem ezek, sőt ez a fent említett förmedvények ellentét, már mondhatni parodiája. Neked nagyon nem jött át a film lényege szerintem :D
A Star Wars7 meg nagyon nem valószínű, hogy bukás lesz, mert egy sokkal szélesebb rétegnek készül és történetesen szól is valamiről... Azon tűnődtem, hogy mostanság nyomatják a Szomszédokat újra a TV-ben, de az után egyszerűen faék egyszerűnek tűnik a madmax és szinte már fáj... :/
Az emberek, foleg a fiatalok nagy reszenek simara van radirozva az agya.
Ez latszik a film, a zene( "a zene iparban amit latsz latvany, amit hallassz halvany"), es a jatekipar produktumain is.
Jók a Bosszúállók féle filmek is,de jobban szeretem ha amennyire csak lehet hús-vér szereplők teszik oda magukat.
Egy mozit nekem nem ér meg, de ha már ennyien szeretik, majd ha kijön, megkukkantom.
Azt amugy en sem ertem, h Mel Gibson miert nem jatszhatott benne, siman belefert volna,migaz Tom Hardyval sincs semmi baj, sot..., de Mad Max az Mel Gibson.
pop Corn mozinak teljesen jo es ha ugy vesszuk a regi Mad Maxek sem voltak eppen oscar dijjas filmek, de szorakoztattak. Kiveve a 3 mert az olyan mint egy delutani matine film gyerekeknek.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.