2001-ben már kapható volt a PS2, viszont a GameCube és az Xbox még nem mutatkozott be a nagyközönség előtt. A Sega bejelentette a kivonulását a piacról.
2001-ben már kapható volt a PlayStation 2, viszont a GameCube és az Xbox még nem mutatkozott be a nagyközönség előtt. A Sega bejelentette, hogy nem fog több konzolt csinálni.
A Nintendo abban az évben mutatta meg először a GameCube-ot, s miután a konzol hardveréről már szinte mindent lehetett tudni, elsősorban a gép és a kontroller külseje érdekelte a játékosokat. Előbbi igencsak megosztotta az érdeklődőket: valakinek tetszett a masina kompakt kocka formája, sokakat viszont egy uzsonnás dobozra emlékeztetett. A Nintendo akkor leplezte le új kézikonzolját, a Gameboy Advance-et is. A gyártó SNES-minőségű játékokat és a GameCube-bal való összeköttetést ígért, ami rögtön beindította a rajongók fantáziáját.
A Microsoft is akkor mutatta be az Xboxot először, s már akkor rögtön kihúzták a gyufát a PC-s játékosoknál: bejelentették ugyanis, hogy az addig PC-re készülő Halo: Combat Evolved Xbox-exkluzív játék lesz. Ráadásul a Microsoftot inkább a nyugati fejlesztők támogatták, az iparág királyának számító japánok nem igazán. A kezdeti fanyalgások ellenére viszont azt lehetett mondani, az Xbox jó válasz lesz a PlayStation 2-re: modern hardver, remek teljesítmény és kiváló játékfelhozatal jellemezte a konzolt.
A Halo mellett az egyik legnagyobb cím kétségtelenül a Project Ego volt, persze azért is figyeltek rá annyian, mert egy bizonyos Peter Molyneux már ott elkezdte csillogtatni marketinges tehetségét - de mit is beszélünk, a később Fable néven megjelent játék tényleg nagyon jól sikerült. A Dreamcastra megjelent Metropolis Street Racer szellemi utódjának tekinthető Project Gotham Racinget már Xboxra készítette el a Bizarre Creations, ez a sorozat amai napig is az egyik legkedveltebb cím a Microsoft konzoljain. A gépre emellett bejelentették a Dead or Alive harmadik részét, a Medal of Honort és GunValkyrie-t is.
A GameCube miatt a Nintendo is készült ezzel-azzal, az egyik legérdekesebb cím Rouge Sqaudron 2: Rogue Leader volt, a csodaszép és emellett hihetetlenül jó Star Wars-os repülős árkádjáték, de arra is sokan kapták fel a fejüket, hogy Mario helyett akkor inkább Luigit preferálta a Nintendo, és neki csinált saját játékot a Luigi's Mansion személyében. A sorozat többi részéhez képest vérfrissítés volt a StarFox Adventures is, míg a szintén akkor bejelentett Pikmin egy egészen új oldalát mutatta meg a stratégiai játékoknak. A Gameboy Advance-re több korábbi cím átiratát mutatták be, így ott láttuk először a Super Mario Advance-et, de voltak új próbálkozások is, mint a Golden Sun és az Advance Wars.
A Sony akkor már csak a játékokkal törődött, bemutatták a Frequency nevű zenés játékot, a Crash Bandicoot fejlesztőinek legújabb platformerét, a Jak and Daxtert, és a játéktörténelem egyik legnagyobb alkotását az ICO-t. Furcsa játék volt, meg kell hagyni, de épp ezért szerettük. A japánok emellett bőszen mutogatták a Gran Turismo harmadik részét, amely már csak azért is méltó volt elődeihez, mert továbbra is az egyik legszebb játék volt a piacon. A Sony egyébként addigra a PC-s online játékok között is megvetette a lábát az EverQuesttel, és a Sony Online Entertainment akkor két új játékot is bemutatott: a Planetside című MMOFPS-t és a vegyes fogadtatásra talált Star Wars: Galaxies nevű MMORPG-t.
A Sega 2001-ben jelentette be, hogy kiszáll a konzolbizniszből, és onnantól fogva csak játékokat fejlesztett. Ennek volt jó oldala is, hiszen így a kiadó sikercímei más platformokra is megjelenhettek, például a Jet Set Radio Future Xboxra készült el, míg a Super Monkey Ball GameCube-on mutatkozott be. Bemutatták a Phantasy Star Online javított verzióját (ez volt a Ver. II), illetve itt láttuk először Tetsuya Mizuguchi K-Projectjét, ismertebb nevén a Rez címet viselő klasszikust. Az Activision akkor is egy csomó Spider-Man, Tony Hawk és Matt Hoffman játékot hozott magával, de volt egyébként néhány érdekesebb címe is: így a GBA-s Pinobee kifejezetten kellemesnek tűnt akkor, itt láttuk először a Soldier of Fortune II-t, de még mindig mutogatták a Return to Castle Wolfensteint is.
A BioWare akkor még utoljára bemutatta a Neverwinter Nights-ot, de a közönséget főleg a srácok következő projektje, a Star Wars: Knights of the Old Republic érdekelte. Az, hogy kiváló szerepjátékot kapunk, nem volt kérdés, de hogy mindezt a Star Wars univerzumba csomagolják, az különösen izgalmas volt. Ekkor mutatták be a Baldur's Gate: Dark Alliance-et is, érdekesség viszont, hogy ezt csak az Interplay hozta magával, ennek a játéknak nem volt köze a sorozat atyjához, a Bioware-hez. A Blizzard elsősorban a Warcraft harmadik részét mutogatta, de már akkor elhintették, hogy a Diablo II kiegészítőt fog kapni - csak reménykedni mertünk, hogy nem kell majd rá annyit várni, mint az alapjátékra!
A Capcom PlayStation 2-re és Xboxra gyúrt, leleplezték a Devil May Cry első részét és a Maximót a Sony gépére, míg az utóbbira az Onimusha átiratát jelentették be. Ekkor mutatkozott be egyébként a később Steel Battalion néven ismertté vált mechás játék is. Az Eidos legígéretesebb PC-s játékai közé tartozott akkor a Republic: The Revolution és a Praetorians, míg PlayStation 2-fronton a Herdy Gerdy című játékuk érdekelte főleg a látogatókat. Az Electronic Arts akkor már nagyon komoly Xboxos felhozatallal tudott előállni, köztük a Madden 2002-vel, a Cel Damage-dzsel, és a Pirates of Skull Cove-val. A Freedom Fighters című akciójátékuk valami iszonyúan zseniális darab volt, és akkor érdekesnek tűnt a Sims online verziója is. Szintén MMO volt az Earth and Beyond, míg a legérdekesebb játék kétségtelenül volt a Sid Meier's Golf volt, amit a Civilization atyja és a Maxis fejlesztett közösen.
A Konami zászlóvivője még mindig a Metal Gear Solid 2 volt, de akkor rukkoltak elő a Silent Hill második részével is a PlayStation 2-re. A GBA-s Castlevania: Circle of the Moon-ról lerítt, hogy a gyökerekhez akartak visszatérni vele a készítők, de ennek mi csak örültünk, ahogy annak is, hogy az Xboxot is támogatták a srácok: a Microsoft gépére az Air Force Delta Stormot mutatták be. Az Infogrames két baromi jó sorozat folytatását mutatta be: ekkor láttuk először a harmadik Civilizationt és Master of Orion 3-at. Itt avanzsált trilógiává a GTA is: a Rockstar a State of Emergency mellett ekkor jelentette be a már akkor is óriási közfelháborodásnak örvendő Grand Theft Auto 3D-s folytatását.
A Sierra 2001-ben megint Half-Life-ozott, bemutatták a népszerű PC-s játék PlayStation 2-es változatát, illetve a Blue Shiftet, amelyben az eredeti történetet játszhattuk végig a Black Mesa népszerű biztonsági őrével. Ekkor leplezték le a Die Hard: Nakatomi Plaza-t, és itt mutatkozott be a Throne of Darkness és az Arcanum is. A Square ekkor mutatta be a Final Fantasy első PlayStation 2-es epizódját, a Final Fantasy X-et, illetve itt jelentette be a Disney-vel kötött megállapodását, miszerint egy szerepjátékban hoznák össze a Final Fantasy szereplőgárdáját és a népszerű Disney-karaktereket - ennek lett a vége a Kingdom Hearts, bár akkor ezt még nem tudtuk. Illik még megemlíteni, hogy ekkor mutatta be a Ubisoft az IL-2: Sturmovikot, itt mutatkozott be az Arx Fatalis, és a Namco itt leplezte le a Dead to Rights első részét. Ütős kis év volt.
2002-ben John Carmack is feltűnt az E3-on, holnap elmondjuk, miért.
A Nintendo abban az évben mutatta meg először a GameCube-ot, s miután a konzol hardveréről már szinte mindent lehetett tudni, elsősorban a gép és a kontroller külseje érdekelte a játékosokat. Előbbi igencsak megosztotta az érdeklődőket: valakinek tetszett a masina kompakt kocka formája, sokakat viszont egy uzsonnás dobozra emlékeztetett. A Nintendo akkor leplezte le új kézikonzolját, a Gameboy Advance-et is. A gyártó SNES-minőségű játékokat és a GameCube-bal való összeköttetést ígért, ami rögtön beindította a rajongók fantáziáját.

A Microsoft is akkor mutatta be az Xboxot először, s már akkor rögtön kihúzták a gyufát a PC-s játékosoknál: bejelentették ugyanis, hogy az addig PC-re készülő Halo: Combat Evolved Xbox-exkluzív játék lesz. Ráadásul a Microsoftot inkább a nyugati fejlesztők támogatták, az iparág királyának számító japánok nem igazán. A kezdeti fanyalgások ellenére viszont azt lehetett mondani, az Xbox jó válasz lesz a PlayStation 2-re: modern hardver, remek teljesítmény és kiváló játékfelhozatal jellemezte a konzolt.
A Halo mellett az egyik legnagyobb cím kétségtelenül a Project Ego volt, persze azért is figyeltek rá annyian, mert egy bizonyos Peter Molyneux már ott elkezdte csillogtatni marketinges tehetségét - de mit is beszélünk, a később Fable néven megjelent játék tényleg nagyon jól sikerült. A Dreamcastra megjelent Metropolis Street Racer szellemi utódjának tekinthető Project Gotham Racinget már Xboxra készítette el a Bizarre Creations, ez a sorozat amai napig is az egyik legkedveltebb cím a Microsoft konzoljain. A gépre emellett bejelentették a Dead or Alive harmadik részét, a Medal of Honort és GunValkyrie-t is.
A GameCube miatt a Nintendo is készült ezzel-azzal, az egyik legérdekesebb cím Rouge Sqaudron 2: Rogue Leader volt, a csodaszép és emellett hihetetlenül jó Star Wars-os repülős árkádjáték, de arra is sokan kapták fel a fejüket, hogy Mario helyett akkor inkább Luigit preferálta a Nintendo, és neki csinált saját játékot a Luigi's Mansion személyében. A sorozat többi részéhez képest vérfrissítés volt a StarFox Adventures is, míg a szintén akkor bejelentett Pikmin egy egészen új oldalát mutatta meg a stratégiai játékoknak. A Gameboy Advance-re több korábbi cím átiratát mutatták be, így ott láttuk először a Super Mario Advance-et, de voltak új próbálkozások is, mint a Golden Sun és az Advance Wars.
A Sony akkor már csak a játékokkal törődött, bemutatták a Frequency nevű zenés játékot, a Crash Bandicoot fejlesztőinek legújabb platformerét, a Jak and Daxtert, és a játéktörténelem egyik legnagyobb alkotását az ICO-t. Furcsa játék volt, meg kell hagyni, de épp ezért szerettük. A japánok emellett bőszen mutogatták a Gran Turismo harmadik részét, amely már csak azért is méltó volt elődeihez, mert továbbra is az egyik legszebb játék volt a piacon. A Sony egyébként addigra a PC-s online játékok között is megvetette a lábát az EverQuesttel, és a Sony Online Entertainment akkor két új játékot is bemutatott: a Planetside című MMOFPS-t és a vegyes fogadtatásra talált Star Wars: Galaxies nevű MMORPG-t.
A Sega 2001-ben jelentette be, hogy kiszáll a konzolbizniszből, és onnantól fogva csak játékokat fejlesztett. Ennek volt jó oldala is, hiszen így a kiadó sikercímei más platformokra is megjelenhettek, például a Jet Set Radio Future Xboxra készült el, míg a Super Monkey Ball GameCube-on mutatkozott be. Bemutatták a Phantasy Star Online javított verzióját (ez volt a Ver. II), illetve itt láttuk először Tetsuya Mizuguchi K-Projectjét, ismertebb nevén a Rez címet viselő klasszikust. Az Activision akkor is egy csomó Spider-Man, Tony Hawk és Matt Hoffman játékot hozott magával, de volt egyébként néhány érdekesebb címe is: így a GBA-s Pinobee kifejezetten kellemesnek tűnt akkor, itt láttuk először a Soldier of Fortune II-t, de még mindig mutogatták a Return to Castle Wolfensteint is.
A BioWare akkor még utoljára bemutatta a Neverwinter Nights-ot, de a közönséget főleg a srácok következő projektje, a Star Wars: Knights of the Old Republic érdekelte. Az, hogy kiváló szerepjátékot kapunk, nem volt kérdés, de hogy mindezt a Star Wars univerzumba csomagolják, az különösen izgalmas volt. Ekkor mutatták be a Baldur's Gate: Dark Alliance-et is, érdekesség viszont, hogy ezt csak az Interplay hozta magával, ennek a játéknak nem volt köze a sorozat atyjához, a Bioware-hez. A Blizzard elsősorban a Warcraft harmadik részét mutogatta, de már akkor elhintették, hogy a Diablo II kiegészítőt fog kapni - csak reménykedni mertünk, hogy nem kell majd rá annyit várni, mint az alapjátékra!

A Capcom PlayStation 2-re és Xboxra gyúrt, leleplezték a Devil May Cry első részét és a Maximót a Sony gépére, míg az utóbbira az Onimusha átiratát jelentették be. Ekkor mutatkozott be egyébként a később Steel Battalion néven ismertté vált mechás játék is. Az Eidos legígéretesebb PC-s játékai közé tartozott akkor a Republic: The Revolution és a Praetorians, míg PlayStation 2-fronton a Herdy Gerdy című játékuk érdekelte főleg a látogatókat. Az Electronic Arts akkor már nagyon komoly Xboxos felhozatallal tudott előállni, köztük a Madden 2002-vel, a Cel Damage-dzsel, és a Pirates of Skull Cove-val. A Freedom Fighters című akciójátékuk valami iszonyúan zseniális darab volt, és akkor érdekesnek tűnt a Sims online verziója is. Szintén MMO volt az Earth and Beyond, míg a legérdekesebb játék kétségtelenül volt a Sid Meier's Golf volt, amit a Civilization atyja és a Maxis fejlesztett közösen.
A Konami zászlóvivője még mindig a Metal Gear Solid 2 volt, de akkor rukkoltak elő a Silent Hill második részével is a PlayStation 2-re. A GBA-s Castlevania: Circle of the Moon-ról lerítt, hogy a gyökerekhez akartak visszatérni vele a készítők, de ennek mi csak örültünk, ahogy annak is, hogy az Xboxot is támogatták a srácok: a Microsoft gépére az Air Force Delta Stormot mutatták be. Az Infogrames két baromi jó sorozat folytatását mutatta be: ekkor láttuk először a harmadik Civilizationt és Master of Orion 3-at. Itt avanzsált trilógiává a GTA is: a Rockstar a State of Emergency mellett ekkor jelentette be a már akkor is óriási közfelháborodásnak örvendő Grand Theft Auto 3D-s folytatását.
A Sierra 2001-ben megint Half-Life-ozott, bemutatták a népszerű PC-s játék PlayStation 2-es változatát, illetve a Blue Shiftet, amelyben az eredeti történetet játszhattuk végig a Black Mesa népszerű biztonsági őrével. Ekkor leplezték le a Die Hard: Nakatomi Plaza-t, és itt mutatkozott be a Throne of Darkness és az Arcanum is. A Square ekkor mutatta be a Final Fantasy első PlayStation 2-es epizódját, a Final Fantasy X-et, illetve itt jelentette be a Disney-vel kötött megállapodását, miszerint egy szerepjátékban hoznák össze a Final Fantasy szereplőgárdáját és a népszerű Disney-karaktereket - ennek lett a vége a Kingdom Hearts, bár akkor ezt még nem tudtuk. Illik még megemlíteni, hogy ekkor mutatta be a Ubisoft az IL-2: Sturmovikot, itt mutatkozott be az Arx Fatalis, és a Namco itt leplezte le a Dead to Rights első részét. Ütős kis év volt.
2002-ben John Carmack is feltűnt az E3-on, holnap elmondjuk, miért.
DOOOOOOOOOOM3!!!!!!!!!! :D
#17 Köszi akkor majd megnézem valahol :D
#14: Vannak streamek, de lesz liveblogunk is ofkorsz. (Ha minden igaz több is, mert a Natal külön konferenciát kapott.)
-A Dreamcastra megjelent Metropolis Street Racer szellemi utódjának tekinthető Project Gotham Racinget már Xboxra készítette el a Bizarre Creations, ez a sorozat "amai" napig is az egyik legkedveltebb cím a Microsoft konzoljain.
John Carmack feltűnt? :D biztos a Doom 3 miatt!
A GTA IV-et 2008-ban adták ki.
7 év alatt mennyit fejlodott a grafika....
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.