Hardverfronton kevés, játékos újdonságból viszont annál több volt a 2002-es E3-on. Folytatjuk sorozatunkat, amelyben napról-napra vesszük végig az expón történteket.
Hardverfronton kevés, játékos újdonságból viszont annál több volt a 2002-es E3-on. Folytatjuk sorozatunkat, amelyben napról-napra vesszük végig az expón történteket.
A 2002-es kiállítás legszenzációsabb bejelentését az Activisionnek köszönhettük: John Carmack és az id Software náluk mutatta be a Doom harmadik részét. Akkor még nem sokat tudtunk a folytatásról, látnivalóból pedig még kevesebb volt, viszont az első képek alapján már biztosra mertük mondani, hogy a Doom 3 méteres ugrás lesz a PC-s piacnak grafikai színvonalban. A kiadó másik kifejezetten érdekes címe a Tenchu: Wrath of Heaven volt: bár az sejtettük, hogy az első PlayStation 2-es rész fejlesztésén nem spórolnak majd a srácok, az aggályosnak tűnt, hogy a játékot nem az Acquire, hanem a From Software fejlesztette.
A Capcom két Resident Evil-t is hozott magával, így a GameCube-exkluzív Resident Evil Zero-t, amely a sorozat előzményeit dolgozta fel, és a később Resident Evil Outbreak néven bemutatkozott Resident Evil Online-t: nehéz volt elképzelni, de a túlélő horror multiplayer módot is tartalmazott - igaz, ezt az európai verzióból kivették. A kiadó egyébként két másik sikercímét is folytatta: a Devil May Cry és az Onimusha folytatásai is itt mutatkoztak be. Az Eidos addigra keményen felfuttatta a Tomb Raidert, 2002-ben már a sorozat ötödik részét mutatta be, immáron az újgenerációs konzolokra: a The Angel of Darkness a széria megreformálására volt hivatott, ennek megfelelően jóval darkosabb volt, mint a korábbi részek, de így utólag a legrosszabb Tomb Raiderként szoktuk emlegetni. Az Eidos itt mutatta be a Hitman folytatását: a bérgyilkosos lopakodós játék első része nem igazán győzte meg a külföldi sajtót, de a második rész hihetetlen népszerűségre tett szert. A brit kiadó egyébként itt jelentette a Fresh Games nevű csapatát is: az új részleg feladata a Japánból érkező rétegjátékok lokalizálása volt, az első munkájuk a Legaia 2: Duel Saga néven ismert.
A Capcomhoz hasonlóan a Konami is számos sztársorozattal büszkélkedhetett akkorra, nem is győzték a folytatások leleplezését energiával. 2002-ben már készült a Silent Hill 3 és a Suikoden harmadik része, és kapott egy új epizódot a Zone of the Enders is. A Metal Gear Solid 2 sikerét megpróbálták minél inkább meglovagolni, az akkori E3-on a kibővített változatot, a Substance-et mutatták be, de nem csak PlayStation 2-re, hanem Xboxra és PC-re is. Sokan mondogatták akkoriban, hogy a játék - bár a Sony gépére már régen megjelent - az Xbox sikerhozója lehet. A LucasArts elsősorban a két Star Wars-címét mutogatta, így a Bioware-féle Knights of the Old Republicot és a Sony-féle Galaxiest, de hozott két másik címet is: az RTX Red Rock egy Metroid-szerű akciójáték volt, míg a Full Throttle új része csak egyszerűen remény azok számára, akik abban bíztak, hogy a LucasArts újra kalandjátékok fejlesztésébe kezd. Ezt a projektet később lelőtték.
A Microsoft belülről finanszírozott projektjei elsősorban Xboxra készültek: ott leplezték le a MechAssault és az Unreal Championshipet, azaz két, PC-n már ismert sorozat új részét, de akkor mutatkoztak be a Whacked és a Kung Fu Chaos nevű platformerek is. A Namco folytatta kedvenc aranytojó tyúkjának megkopasztását, bemutatták a Tekken negyedik részét, illetve bejelentették a Xenogears szellemi örökösének tekinthető Xenosagát is. A Nintendo a korábbi évek után egyszerre zúdította az érdeklődők nyakába az összes népszerű hősének új játékát: ott volt a Super Mario Sunshine, a The Legend of Zelda: The Wind Waker és a Metroid Prime is, amelyek amellett, hogy mind GameCube-ra készültek el, ráadásul még egészen más irányba is elvitték ezeket a sorozatokat, ami igazán érdekesnek tűnt akkoriban.
A Sega Xboxra készítette el a Toe Jam and Earl III: All Funked Upot, bemutatták a Panzer Dragoon Ortát, és bejelentették a harmadik Crazy Taxit - a népszerű sorozattal utoljára Dreamcaston találkoztunk. A Sony egyik legérdekesebb újdonsága az EyeToy volt, amelyet ma egyébként sokan emlegetnek a Natal szellemi elődjeként: a kamera felismerte a játékost, aki így mindenféle ügyességi játékban vehetett részt. A kiadó emellett itt mutatta be a SOCOM-sorozat első részét, innen indult a Ratchet & Clank, itt jelentették be a Sly Coopert és a Master of Krit, de minden bizonnyal mégis az európai fejlesztésű The Getaway tetszhetett legjobban a játékosoknak.
A Squaresoft folytatta a Final Fantasy-t, a Final Fantasy XI azonban már MMORPG volt: az ötlet tulajdonképpen nem meglepő, évekkel korábban már láttuk a Phantasy Star Online példáját, amely szintén egyjátékos szerepjátékként indult anno, de online címként végezte. A srácok ekkor már majdnem készen voltak a Kingdom Hearts-cal, míg a még mindig független Enix a Star Ocean harmadik részét csiszolgatta akkor. A Tecmo 2002-ben jelentette be az Xbox-exkluzív, brutálisan nehéz Ninja Gaident, illetve itt leplezte le a Dead or Alive dúskeblű hölgyeit felvonultató röplabdás játékot, a DOA Xtreme Volleyballt is.
Ekkor már a Ubi Soft is megerősödött, három játékukról mindenképpen illik megemlékezni: az egyik a Rayman harmadik része volt, az utolsó igazi Rayman-játék a kiadó vérnyulas agymenése előtt, a második a képregényekre emlékeztető FPS, a XIII, míg a legdurvább cím kétségtelenül a Splinter Cell volt. A Metal Gear Solid sikere után egyáltalán nem volt meglepő, hogy a játékosok úgy várták ezt a címet is, mint a Messiást. Az Electronic Arts 2002-ben mutatta be a Battlefield 1942-t, a Codemasters pedig itt leplezte le a Colin McRae's Rally harmadik részét.
2003-ban pedig a Doom 3 kapott egy-két kihívót is, a mi legnagyobb örömünkre.
A 2002-es kiállítás legszenzációsabb bejelentését az Activisionnek köszönhettük: John Carmack és az id Software náluk mutatta be a Doom harmadik részét. Akkor még nem sokat tudtunk a folytatásról, látnivalóból pedig még kevesebb volt, viszont az első képek alapján már biztosra mertük mondani, hogy a Doom 3 méteres ugrás lesz a PC-s piacnak grafikai színvonalban. A kiadó másik kifejezetten érdekes címe a Tenchu: Wrath of Heaven volt: bár az sejtettük, hogy az első PlayStation 2-es rész fejlesztésén nem spórolnak majd a srácok, az aggályosnak tűnt, hogy a játékot nem az Acquire, hanem a From Software fejlesztette.
A Capcom két Resident Evil-t is hozott magával, így a GameCube-exkluzív Resident Evil Zero-t, amely a sorozat előzményeit dolgozta fel, és a később Resident Evil Outbreak néven bemutatkozott Resident Evil Online-t: nehéz volt elképzelni, de a túlélő horror multiplayer módot is tartalmazott - igaz, ezt az európai verzióból kivették. A kiadó egyébként két másik sikercímét is folytatta: a Devil May Cry és az Onimusha folytatásai is itt mutatkoztak be. Az Eidos addigra keményen felfuttatta a Tomb Raidert, 2002-ben már a sorozat ötödik részét mutatta be, immáron az újgenerációs konzolokra: a The Angel of Darkness a széria megreformálására volt hivatott, ennek megfelelően jóval darkosabb volt, mint a korábbi részek, de így utólag a legrosszabb Tomb Raiderként szoktuk emlegetni. Az Eidos itt mutatta be a Hitman folytatását: a bérgyilkosos lopakodós játék első része nem igazán győzte meg a külföldi sajtót, de a második rész hihetetlen népszerűségre tett szert. A brit kiadó egyébként itt jelentette a Fresh Games nevű csapatát is: az új részleg feladata a Japánból érkező rétegjátékok lokalizálása volt, az első munkájuk a Legaia 2: Duel Saga néven ismert.
A Capcomhoz hasonlóan a Konami is számos sztársorozattal büszkélkedhetett akkorra, nem is győzték a folytatások leleplezését energiával. 2002-ben már készült a Silent Hill 3 és a Suikoden harmadik része, és kapott egy új epizódot a Zone of the Enders is. A Metal Gear Solid 2 sikerét megpróbálták minél inkább meglovagolni, az akkori E3-on a kibővített változatot, a Substance-et mutatták be, de nem csak PlayStation 2-re, hanem Xboxra és PC-re is. Sokan mondogatták akkoriban, hogy a játék - bár a Sony gépére már régen megjelent - az Xbox sikerhozója lehet. A LucasArts elsősorban a két Star Wars-címét mutogatta, így a Bioware-féle Knights of the Old Republicot és a Sony-féle Galaxiest, de hozott két másik címet is: az RTX Red Rock egy Metroid-szerű akciójáték volt, míg a Full Throttle új része csak egyszerűen remény azok számára, akik abban bíztak, hogy a LucasArts újra kalandjátékok fejlesztésébe kezd. Ezt a projektet később lelőtték.
A Microsoft belülről finanszírozott projektjei elsősorban Xboxra készültek: ott leplezték le a MechAssault és az Unreal Championshipet, azaz két, PC-n már ismert sorozat új részét, de akkor mutatkoztak be a Whacked és a Kung Fu Chaos nevű platformerek is. A Namco folytatta kedvenc aranytojó tyúkjának megkopasztását, bemutatták a Tekken negyedik részét, illetve bejelentették a Xenogears szellemi örökösének tekinthető Xenosagát is. A Nintendo a korábbi évek után egyszerre zúdította az érdeklődők nyakába az összes népszerű hősének új játékát: ott volt a Super Mario Sunshine, a The Legend of Zelda: The Wind Waker és a Metroid Prime is, amelyek amellett, hogy mind GameCube-ra készültek el, ráadásul még egészen más irányba is elvitték ezeket a sorozatokat, ami igazán érdekesnek tűnt akkoriban.
A Sega Xboxra készítette el a Toe Jam and Earl III: All Funked Upot, bemutatták a Panzer Dragoon Ortát, és bejelentették a harmadik Crazy Taxit - a népszerű sorozattal utoljára Dreamcaston találkoztunk. A Sony egyik legérdekesebb újdonsága az EyeToy volt, amelyet ma egyébként sokan emlegetnek a Natal szellemi elődjeként: a kamera felismerte a játékost, aki így mindenféle ügyességi játékban vehetett részt. A kiadó emellett itt mutatta be a SOCOM-sorozat első részét, innen indult a Ratchet & Clank, itt jelentették be a Sly Coopert és a Master of Krit, de minden bizonnyal mégis az európai fejlesztésű The Getaway tetszhetett legjobban a játékosoknak.
A Squaresoft folytatta a Final Fantasy-t, a Final Fantasy XI azonban már MMORPG volt: az ötlet tulajdonképpen nem meglepő, évekkel korábban már láttuk a Phantasy Star Online példáját, amely szintén egyjátékos szerepjátékként indult anno, de online címként végezte. A srácok ekkor már majdnem készen voltak a Kingdom Hearts-cal, míg a még mindig független Enix a Star Ocean harmadik részét csiszolgatta akkor. A Tecmo 2002-ben jelentette be az Xbox-exkluzív, brutálisan nehéz Ninja Gaident, illetve itt leplezte le a Dead or Alive dúskeblű hölgyeit felvonultató röplabdás játékot, a DOA Xtreme Volleyballt is.
Ekkor már a Ubi Soft is megerősödött, három játékukról mindenképpen illik megemlékezni: az egyik a Rayman harmadik része volt, az utolsó igazi Rayman-játék a kiadó vérnyulas agymenése előtt, a második a képregényekre emlékeztető FPS, a XIII, míg a legdurvább cím kétségtelenül a Splinter Cell volt. A Metal Gear Solid sikere után egyáltalán nem volt meglepő, hogy a játékosok úgy várták ezt a címet is, mint a Messiást. Az Electronic Arts 2002-ben mutatta be a Battlefield 1942-t, a Codemasters pedig itt leplezte le a Colin McRae's Rally harmadik részét.
2003-ban pedig a Doom 3 kapott egy-két kihívót is, a mi legnagyobb örömünkre.
Ami a San Andreassal a csúcsra tört...
és a GTA 4-el elbukott.
Más világ az, és nem az enyém...
az oldalon mindenki tisztában van vele hogy az MGS verhetetlen.
És ne hidd hogy ilyen arányban látogatják az oldat. Volt talán fél éve vagy 8 hónapja egy felmérés. Igaz pc-sek túlnyomóan vannak, de a box ps3 arány nem 5:1-hez, hanem 1,5:1-hez és még vannak ps2-sek, wii-sek, psp-sek és ds tulajok is.
ű
De úgy látom 2002ben megszületett a világ legjobb lopakodós sorozata.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.