Minden napra egy E3 - 2002

  • Írta: fojesz
  • 2010. június 6.
  • Érdekesség
Link másolása
Hardverfronton kevés, játékos újdonságból viszont annál több volt a 2002-es E3-on. Folytatjuk sorozatunkat, amelyben napról-napra vesszük végig az expón történteket.
Hardverfronton kevés, játékos újdonságból viszont annál több volt a 2002-es E3-on. Folytatjuk sorozatunkat, amelyben napról-napra vesszük végig az expón történteket.


A 2002-es kiállítás legszenzációsabb bejelentését az Activisionnek köszönhettük: John Carmack és az id Software náluk mutatta be a Doom harmadik részét. Akkor még nem sokat tudtunk a folytatásról, látnivalóból pedig még kevesebb volt, viszont az első képek alapján már biztosra mertük mondani, hogy a Doom 3 méteres ugrás lesz a PC-s piacnak grafikai színvonalban. A kiadó másik kifejezetten érdekes címe a Tenchu: Wrath of Heaven volt: bár az sejtettük, hogy az első PlayStation 2-es rész fejlesztésén nem spórolnak majd a srácok, az aggályosnak tűnt, hogy a játékot nem az Acquire, hanem a From Software fejlesztette.

A Capcom két Resident Evil-t is hozott magával, így a GameCube-exkluzív Resident Evil Zero-t, amely a sorozat előzményeit dolgozta fel, és a később Resident Evil Outbreak néven bemutatkozott Resident Evil Online-t: nehéz volt elképzelni, de a túlélő horror multiplayer módot is tartalmazott - igaz, ezt az európai verzióból kivették. A kiadó egyébként két másik sikercímét is folytatta: a Devil May Cry és az Onimusha folytatásai is itt mutatkoztak be.  Az Eidos addigra keményen felfuttatta a Tomb Raidert, 2002-ben már a sorozat ötödik részét mutatta be, immáron az újgenerációs konzolokra: a The Angel of Darkness a széria megreformálására volt hivatott, ennek megfelelően jóval darkosabb volt, mint a korábbi részek, de így utólag a legrosszabb Tomb Raiderként szoktuk emlegetni. Az Eidos itt mutatta be a Hitman folytatását: a bérgyilkosos lopakodós játék első része nem igazán győzte meg a külföldi sajtót, de a második rész hihetetlen népszerűségre tett szert. A brit kiadó egyébként itt jelentette a Fresh Games nevű csapatát is: az új részleg feladata a Japánból érkező rétegjátékok lokalizálása volt, az első munkájuk a Legaia 2: Duel Saga néven ismert.



A Capcomhoz hasonlóan a Konami is számos sztársorozattal büszkélkedhetett akkorra, nem is győzték a folytatások leleplezését energiával. 2002-ben már készült a Silent Hill 3 és a Suikoden harmadik része, és kapott egy új epizódot a Zone of the Enders is. A Metal Gear Solid 2 sikerét megpróbálták minél inkább meglovagolni, az akkori E3-on a kibővített változatot, a Substance-et mutatták be, de nem csak PlayStation 2-re, hanem Xboxra és PC-re is. Sokan mondogatták akkoriban, hogy  a játék - bár a Sony gépére már régen megjelent - az Xbox sikerhozója lehet. A LucasArts elsősorban a két Star Wars-címét mutogatta, így a Bioware-féle Knights of the Old Republicot és a Sony-féle Galaxiest, de hozott két másik címet is: az RTX Red Rock egy Metroid-szerű akciójáték volt, míg a Full Throttle új része csak egyszerűen remény azok számára, akik abban bíztak, hogy a LucasArts újra kalandjátékok fejlesztésébe kezd. Ezt a projektet később lelőtték.

A Microsoft belülről finanszírozott projektjei elsősorban Xboxra készültek: ott leplezték le a MechAssault és az Unreal Championshipet, azaz két, PC-n már ismert sorozat új részét, de akkor mutatkoztak be a Whacked és a Kung Fu Chaos nevű platformerek is. A Namco folytatta kedvenc aranytojó tyúkjának megkopasztását, bemutatták a Tekken negyedik részét, illetve bejelentették a Xenogears szellemi örökösének tekinthető Xenosagát is. A Nintendo a korábbi évek után egyszerre zúdította az érdeklődők nyakába az összes népszerű hősének új játékát: ott volt a Super Mario Sunshine, a The Legend of Zelda: The Wind Waker és a Metroid Prime is, amelyek amellett, hogy mind GameCube-ra készültek el, ráadásul még egészen más irányba is elvitték ezeket a sorozatokat, ami igazán érdekesnek tűnt akkoriban.


A Sega Xboxra készítette el a Toe Jam and Earl III: All Funked Upot, bemutatták a Panzer Dragoon Ortát, és bejelentették a harmadik Crazy Taxit - a népszerű sorozattal utoljára Dreamcaston találkoztunk. A Sony egyik legérdekesebb újdonsága az EyeToy volt, amelyet ma egyébként sokan emlegetnek a Natal szellemi elődjeként: a kamera felismerte a játékost, aki így mindenféle ügyességi játékban vehetett részt. A kiadó emellett itt mutatta be a SOCOM-sorozat első részét, innen indult a Ratchet & Clank, itt jelentették be a Sly Coopert és a Master of Krit, de minden bizonnyal mégis az európai fejlesztésű The Getaway tetszhetett legjobban a játékosoknak.

A Squaresoft folytatta a Final Fantasy-t, a Final Fantasy XI azonban már MMORPG volt: az ötlet tulajdonképpen nem meglepő, évekkel korábban már láttuk a Phantasy Star Online példáját, amely szintén egyjátékos szerepjátékként indult anno, de online címként végezte. A srácok ekkor már majdnem készen voltak a Kingdom Hearts-cal, míg a még mindig független Enix a Star Ocean harmadik részét csiszolgatta akkor. A Tecmo 2002-ben jelentette be az Xbox-exkluzív, brutálisan nehéz Ninja Gaident, illetve itt leplezte le a Dead or Alive dúskeblű hölgyeit felvonultató röplabdás játékot, a DOA Xtreme Volleyballt is.



Ekkor már a Ubi Soft is megerősödött, három játékukról mindenképpen illik megemlékezni: az egyik a Rayman harmadik része volt, az utolsó igazi Rayman-játék a kiadó vérnyulas agymenése előtt, a második a képregényekre emlékeztető FPS, a XIII, míg a legdurvább cím kétségtelenül a Splinter Cell volt. A Metal Gear Solid sikere után egyáltalán nem volt meglepő, hogy a játékosok úgy várták ezt a címet is, mint a Messiást. Az Electronic Arts 2002-ben mutatta be a Battlefield 1942-t, a Codemasters pedig itt leplezte le a Colin McRae's Rally harmadik részét.

2003-ban pedig a Doom 3 kapott egy-két kihívót is, a mi legnagyobb örömünkre.
18.
18.
RocketMan5
A 2002-ben bemutatott Mafiát nem kéne kihagyni.
17.
17.
X-Master
A GTA 3-al elkezdődött valami...

Ami a San Andreassal a csúcsra tört...

és a GTA 4-el elbukott.
16.
16.
Netsu
#16: Nem lenne unalmas,ha több értelem szorult volna beléd.. :D
15.
15.
AmreyP
Pontot teszek vita végére :P Metal gear solid demo annyira tetszett hogy 5 perc játék :D nem értem miez a rajongás érte..splinter cell is...lopakodni...áá unalmas:D hent kell....devil may cry :)
14.
14.
K.G.
#14: Igen, szóval nem teljesen a levegőbe beszélek. :)

Más világ az, és nem az enyém...
13.
13.
pepsus
9: ezen felröhögtem:DD jatszottal mgs-el ?:)
12.
12.
d15a5t3r
A jó öreg Splinter Cell. Ez a kedvenc részem és ezt játszottam végig a legtöbbször. Remek!
11.
11.
Gaben X
splinter cell hát igen az egyik legjobb gamma volt ps-2 tőn meg xboxon
10.
10.
M3rcy
a Rayman 3 tényleg az utolsó jó Rayman játék. remélem még az ubisoft csinál még hozzá hasonlót
9.
9.
K.G.
#7: Nekem is. A félszemű kígyó elmehet a sunyiba...:)
8.
8.
dareal
#4: Kinek a pap, kinek a papné. A getaway-t csak pár óráig tudtuk elviselni (haverokkal), utána süllyesztő. Most azért megnéztem a review-kat, nem csak mi voltunk vele így.
7.
7.
Slik
#6: akkor csak én nem vagyok vele tisztában :) nekem mindig is jobb lesz az sc
6.
6.
Mathia$
#4: te tévedsz. :)

az oldalon mindenki tisztában van vele hogy az MGS verhetetlen.

És ne hidd hogy ilyen arányban látogatják az oldat. Volt talán fél éve vagy 8 hónapja egy felmérés. Igaz pc-sek túlnyomóan vannak, de a box ps3 arány nem 5:1-hez, hanem 1,5:1-hez és még vannak ps2-sek, wii-sek, psp-sek és ds tulajok is.
5.
5.
xXgoronikahunXx
Ja metal gear solid sokkal jobb mint a splinter cell!!!

ű

3.
3.
K.G.
Azóta sem játszottam egy Doommal sem...:)

De úgy látom 2002ben megszületett a világ legjobb lopakodós sorozata.
1.
1.
pepsus
mindig 00:01kor jön az uj e3as post :)) ejjeli olvasnivalo :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...