Fontosabb a sztori, mint a játékmenet?

  • Írta: InGen
  • 2010. július 28.
  • Érdekesség
Link másolása
Tameem Antoniades, a Ninja Theory társalapítója szerint furcsa módon igen. Ha egy játék sztorija a képernyő elé szegez, a játékmenet nem számít annyira.
Tameem Antoniades, akkor jött rá arra, hogy a sztorit nem lehet elhanyagolni egy játékban sem, amikor a Heavenly Swordön dolgozott. "Együtt dolgozni Andyvel és a WETA-val, s olyan emberek között lenni, akik a sztoriról komolyan beszélnek, nem csak úgy kezelik, mint egy sokadrangú dolgott, felnyitotta a szemem."-nyilatkozta a Ninja Theory társalapítója.

 
"Még mindig sok előítélettel találkozok a témát illetően. Sok emberrel találkozom, akik még mindig azt mondják, hogy egy videojátékban nem számít komoly történet. Te próbálkozol finomhangolni egy sztorit, odafigyelni a részletekre, erre valaki jön, és azt mondja, nem is fontos."

Antoniades a Resident Evil 4-et hozta fel példaként, ahol szerinte a sztori sokkal fontosabb volt, mint a játékmenet. Az úriember szinte le sem tudta tenni a játékot a fordulatos és érdekes történet miatt, s miután végignyomta, s belemerült a különálló zombiirtós játékmódba, rájött, hogy tulajdonképpen ugyanezt csinálta az elmúlt 10 órában, csak a sztori miatt nem vette észre.

"Létezik egy ideális állapot, amit ha eltalálsz, akkor a játékmenet és a sztori is kiemelkedő szintre kerül. De elég nehéz észrevenni, mikor találod pont telibe mindkettőt."-fejezte Antoniades.
19.
19.
Nelt
Sztori? Metal gear solid. Ever.
18.
18.
KI4IDeM
ha már a történetnél tartunk szerintem a Halo sorozatnak van legösszetettebb sztorija.
17.
17.
Norbi-wan
#14: Igaz a zene is fontos ... amikor a RE 5-el játszottam és Wesker ellen harcoltam benne nagyon nagy hangulatot adott az a kicsit Indiana Jones stílusú zene :D.
16.
16.
sunstreaker
a mass effect - ben eltaltalálták mind 2-t
15.
15.
Textmanus
Egy kicsit ezt tudom mondani a Witcherre, mert ugye nem lett egy nagyon komplex játék, de a sztorija és a világa nagyon bejött. Csak egy példa:) Amúgy meg ha egy játéknak nincs jó sztorija, hamar ellaposodik, ergo kevesebben szánják a végigjátsszására az időt.
14.
14.
Tharathiel
egyet értek az úriemberrel, ám szerintem még ami fontos egy kvázi jó játékban az a hangulat, amit a környezettel és a jó zenével teremtenek meg...ha ez adott, és egy ilyen atmoszférában zajlik egy jó történet, úgy hogy közben maga a játékmenet is megfelel az adott stílushoz(ez szerintem az előző két dologtól függ, lassab legyen-e vagy pörgősebb, stb) akkor megkapjuk az Über Game-t :D
13.
13.
gogolbordello2
az egyik legjobb példa az egyenlően jó történet és játékmenetre az Uncharted 2
12.
12.
Norbi-wan
Szerintem is fontosabb a történet mint maga a játék:

Nézzük például a Street Fighter 4-et és a Tekkent (ha már összerakják a kettőt). A SF 4 hiába sokkal kidolgozottabb jobb mint a Tekken 6, de viszont egyáltalán nem volt története (remélem a jövőben máshogy lesz), és így a Tekken 6 valahogy sokkal szimpatikusabbá vált ... igaz ott van a Street Fighter 4-nek az Anime, de viszont az nem helyettesíti azt amit a Tekken 6-ban megtaláltam ...
11.
11.
ottHun
egy nfs ha pl driftelni kell kajakra vissza kell venni a képernyőmosós száguldásbol vagy egy cod world at warban sniperes missioban felejtős a rambo gyilok de ezek csak sablon példák...

10.
10.
ottHun
ez eléggé játékfüggő de már volt szerencsém hogy igen a sztori erősen befolyásolta magát a játékmenetet egyébként a heavenly sword egész jo alkotás lett csak azok a kezdetleges fránya sixaxis részek...
9.
9.
P.csabi
"Resident Evil 4-et hozta fel példaként, ahol szerinte a sztori sokkal fontosabb volt, mint a játékmenet."

Nekem még időm se volt a sztorira, mert külön élmént hagyott a játékmenet... Ebben az élményben kb 5-10 percig hagytam magam.

Sztem meg kell találni a balance-t a kettő között, aztán jó.

Nekem a Crysis mindkét téren tetszett...
8.
8.
megalonagyix
7# ezért néztem meg a történetet youtubeon :)
7.
7.
gogolbordello2
#4: na ja ez igaz.nekem az MGS4 nem tetszett a játékmenet miatt,mert szerintem az elég béna lett.a története nagyon jó volt,de a játékmenet miatt nem lehetett élvezni.emiatt egyszer sem vittem végig,csak a feléig jutottam.
6.
6.
mini111
#5: ink a mass effect 1, a me2 játékmenete is nagyon szórakoztató nem csak a története
4.
4.
megalonagyix
3# no azért a játékmenet nem volt egy nagy kaland MGS-ben.
4.
4.
megalonagyix
Legjobb példa talán a Mass Effect 2.
3.
3.
mnmn1
"Létezik egy ideális állapot, amit ha eltalálsz, akkor a játékmenet és a sztori is kiemelkedő szintre kerül. De elég nehéz észrevenni, mikor találod pont telibe mindkettőt."



lásd: Metal Gear Solid széria
2.
2.
Guwrovsky
Sztem, a dolog oda-vissza működik. Ha a játékélmény mély és összetett, akkor arra nehéz, és néha nem is szükséges egy jó történetet írni, elég egy jó háttérsztori. Viszont a jó sztorinál talán még jobb is, ha a játék csupán nehezedik, nem változik (annyira nagyot). Az ember összezavarodhat, hogy egyszerre kitanulja az új oldalát a játéknak, és közben meg a fordulatos sztorit kövessék. Példák: Half-Life 2 (egyszerű, de újszerű játékmenet, hihetetlen sztorival), Starcraft (egyszerű, viszonlag egész jó sztori, rendkívül mély startégiai, taktikai lehetőségekkel) = mindkettő kiváló játék
1.
1.
k_mark93
Én ezzel egyetértek részben, sok olyan játékba szerettem bele aminek a játékmenete hagyott kivetnivalót de a sztorija annyira tökéletes volt hogy teljesen magába szippantott, persze sok embernek csak az élvezetes játékmenet az ami számít, végül is emberfüggő...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...