Ha egy játék fejlesztési költsége a 100 millió dollárt is meghaladja, akkor az az iparágban nagy kockázatot jelent, David DeMartini szerint az elképesztő költségvetések már tetőztek, és valójában visszatérnek a mérsékeltebb kiadást felvonultató címek felé.
"Sose árult el, hogy egy játék fejlesztése mennyibe került." - mondta a GI biz-nek az EA Partners vezére. "Az hiszem, abban jobban érdekeltek vagyunk, ha előbb mérlegelünk egy ötlet kapcsán, hogy üzleti szempontból életképes-e. Megéri-e a nagy befektetést, de inkább a rövidebb munkálatokban gondolkodunk"
"Azt hiszem a játékok költségvetése valóban tetőzőtt és elkezdett mozogni ellenkező irányba újra. Nem hiszem, hogy bárkinek is joga lenne eldönteni, hogy mennyit áldozunk rá. Ez attól függ, hogy mennyire életképes az ötlet és mi szükséges ahhoz a fejlesztőknek, hogy egy 90 százalékos végeredményt tudjanak produkálni."
DeMartini szerint a hangsúly eltolódik a kisebb stúdiók és a kisebb fejlesztések felé: "Alapvető üzleti modell nálunk már régóta, hogy a minőség és az érték kéz a kézben járjon. Mindig keressük az új stúdiókat, akik potenciális erőt képviselnek és akik a következő Valve vagy Isomniac lehet."
Az úriember példaként a Deathspank fejlesztőit, a Hotheadet és a Shank készítőit, a Play Entertainmentet hozta fel. "A letölthető játékok piaca ideális terep a pár, nagyon erős feltörekvő cégek számára." Ha egy új címet akarsz létrehozni az adott platformon, mindig ezeket az ígéretes csapatoknak keresi fel az EA, hogy a következő címük, már igazán nagy kaliberű legyen.
Csak a többszáz főt dolgoztató stúdióik meg ne sértődjenek.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.