Jellemzően a PlayStation 3 tulajdonosok szoktak aggódni a multiplatform címek esetében, teljesen jogosan, hiszen korábban azt tapasztaltuk, hogy amennyiben egy játék a három fő gép mindegyikére elkészül, akkor az esetek többségében a PS3-as változat a leggyengébb. A legutóbbi "kiváló" példa erre a Mafia 2, aminek a PS3-as verziójából csak olyan "apróságok" maradtak ki, mint a fű, a ruhaanimáció és hasonlók.
Ken Levine, az Irrational Games nagyfőnök azonban megnyugtatta a rajongókat: a PS3-as verziót is házon belül készítik, nem passzolják le a portolást külső cégnek, sőt valójában egy egészen új megközelítéssel fejlesztik a játékot, melynek a PlayStation 3 az alapja.
"Mindannyian tudjuk, hogy a PS3 egy nagyon erős gép, de nagyon egyedi is, a maga erősségeivel és kihívásaival. De a PC-hez viszonyítva az Xbox 360 is több kihívást tartogat. Szóval ahelyett, hogy kineveztünk volna egy vezető platformot, és utána onnan portoltuk volna a játékot a többire, inkább úgy változtattuk meg a játékmotort, hogy programozói szempontból minden platformon a PS3-ashoz hasonlít a felépítése" - nyilatkozta Levine.
S habár a fejlesztők elmondása szerint ez egy időigényesebb és nehezebb feladat, mint egyszerűen csak portolni, cserébe viszont minden platform profitálni fog abból, ahogy a PS3-as alapoknak köszönhetően kezelik a taszkokat és a nem egységes memóriaelérést, ami jól imitálja a Sony gépének PPU/SPU felépítését.
Minden platformra, egészen pontosan. Míg a legtöbb fejlesztőcsapat úgy készíti el a multiplatform játékait, hogy először egy adott gépre programozzák le a motort, majd azt portolják a többire, az Irrational Games egy egészen más, bár kissé nehezebb utat választott.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.