A Bethesda részletes bemutatót tartott az új motorról, és ami azt illeti, a Creation Engine már most nagyon ígéretesnek tűnik. Lássuk, mire képes a kicsike, kedvcsinálónak pedig álljon itt néhány illusztráló példa a fejlesztőktől.
"A nagy dolog az volt számunkra, hogy egy csomó dolgot tudtunk rajzolni a távolba, szóval kifejezetten kifinomult szintjét értük el a részletességnek" - nyilatkozta Todd Howard a Game Informernek azzal kapcsolatban, hogy mennyit fejlődött a motor a korábbiakhoz képest, illetve hogy hogyan lesznek egyre részletesebbek a tájak, ahogy közeledünk feléjük. További érdekesség, hogy miután immár mindennek lesz árnyéka, a minket körülvevő vidék is hitelesebbnek fog tűnni.
Mindennek eredményeképpen valódi hegyvidéki tájak várják a játékosokat, havas hegycsúcsokkal, jéghideg patakokkal, zöld erdőkkel és gyönyörű, azúrkék éggel. A fejlesztők szerint még a havazáshoz is külön motort raktak össze, amely realisztikusan takarja be a tárgyakat hóesés közben. A fák megjelenítéséhez használt SpeedTree rendszer a kukában landolt: a Bethesda saját eszközeivel bármilyen fát gyorsan és egyszerűen lehet animálni, ráadásul azok az időjárásra - például szélfúvásra - is reagálni fognak.
Az úgynevezett Radiant AI is fontos részét képezi a motornak. Ennek köszönhetően a Skyrim világa élni fog, függetlenül attól, hogy te ott vagy, vagy sem. Az új rész NPC-i sokkal összetettebb feladatokat hajtanak végre: elmennek dolgozni a farmra, a malomba, vagy bányákba, nyersanyagot gyűjtenek, megmunkálják azt, majd piacra viszik. Támadáskor most már nem áll meg a világ, csak a kamera marad abban a szögben, ahogy előzőleg hagytuk - természetesen a könnyebb átláthatóság kedvéért bármikor forgathatjuk majd azt. A mesterséges intelligencia révén a lakosság érzelmeket táplál majd irántunk, a barátaink például nem dühödnek fel, ha éjszaka a házukba rontunk, sőt akár ágyat is kínálnak nekünk - ugyanígy engedékenyebb lesznek, ha például valamit leverünk a kardunkkal az üzletünkben.
Mindezt a Havok Behavior middleware segítségével rakták össze a srácok, akik bevallásuk szerint több megoldást is szemügyre vettek, de messze ez volt a legalkalmasabb eszköz a számukra - mint mondták, talán ez az első olyan nagy játék, amelyik ezt használja. Az eszköztárral a fejlesztők gyorsan készíthetnek új animációkat, majd tesztelhetik és a végletekig finomíthatják azokat. A részletek lenyűgözőek: tisztán kivehető a különbség a gyaloglás, a kocogás és a futás között, és azt is észrevenni majd, ahogy a karakterek ijedten próbálnak megszabadulni egy pókhálótól. Mindez a harcrendszerben is hasznos lesz: könnyebb kivenni, hogy mikor kell például védekeznünk, és mikor érdemes támadnunk.
A Radiant Story motor felel a Skyrim világának tartalmi megtöltésére: ő lesz a dungeon master, és ő népesíti be a játékot. A játék a karakter képességeit, a helyszínt, az előzményeket és az adott szituációt figyelembe véve véletlenszerűen ad mellékküldetéseket, ezáltal mindig egy új, még felfedezetlen terület felé irányítja a játékost. Nem nehéz elképzelni: ha valakit meg kell ölnöd, akkor csupán a feladat lényege rögzített, minden más (a helyszín, a küldetés megbízója és célszemélye) változhat. A küldetéseket a korábbi barátságok és összezörrenések is befolyásolhatják, sőt a fejlődésünkért is kaphatunk feladatokat: ha az NPC-k látják, hogy jók vagyunk valamiben, akkor megbíznak valamilyen kapcsolódó küldetéssel.
A The Elder Scrolls V: Skyrim november 11-én jelenik meg PC-re, PS3-ra és Xbox 360-ra - azt hiszem, érezhető, hogy nem akármilyen szerepjátéknak nézünk elébe.
2011-ben legjobban várt játék. :)
A 15. hozzászólást kéretik törölni! Legközelebb jobban odafigyelek!
Támadáskor helyett Társalgáskor;
Ja, és jó tudni hogy a dögunalmas random dungeonok mellé bejönnek a dögunalmas random questek... Azért remélem nem cseszik el.
Jó sztori és világ: pipa
Ígéretesnek érkező harcrendszer: pipa
Remek RPG lesz számomra :D
A kő rpg sek pedig elég rég fejlesztették a gépüket, tehát az se megoldás ha mindez rengeteget fog majd zabálni.. Mindenesetre nagyon várom már.. de jó lesz már alig várom :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.