Az Epic Games vezető programozója, Mark Rein korábban azt nyilatkozta, hogy a 3DS hardveres teljesítménye egyszerűen túl kevés ahhoz, hogy az Unreal Engine által támaszott követelményeknek megfeleljen. Ám a Ubisoftnak sikerült azt elérni, hogy napjaink legsikeresebb játékmotorja az új konzolon is teret hódíthasson.
A Splinter Cell 3DS producere, Fabrice Cuny ezt nyilatkozta a GameSpot magazinnak: "A 3DS erős és képesek vagyunk futtatni az Unreal Engine-t ezen a konzolon, ami elég impozáns eredmény egy kézi gépet tekintve, kiváltképp, hogy nem befolyásolja a 3D-teljesíményt. Külön köszönet érte a programozóinknak!"
Mark Rein hónap elején elzárkozott attól, hogy motorjuk az újabb platformot is támogassa, ha úgy érzik, hogy a techológia képes a 3DS-en is teret nyerni, akkor engednének a nép nyomásának, máskülönben saját erőből nem lépnék meg. Szerencsére a Ubisoft megelőzte őket. A 2005-os Splinter Cell: Chaos Theory 3DS-es portja az Unreal Engine 2-t használja, mely a PC, Mac, Xbox és PS2 mellett immáron az új kézikonzolon is teret nyert.
Rein reagált a franciák elszántságára: "A Ubisoft elképesztő munkát végzett a mi technológiánkkal. Ők portolták az UE2-t Gamecube-ra, Wii-re és PSP-re. Ha a memória kiszolgálja az eredeti Splinter Cell-t, akkor Xbox, PS2, PC és Gamecube mellett nyitott az út a Ubisoft előtt."
Az eset szépséghibája csupán annyi, hogy immáron az Unreal Engine harmadik generációja hódít a játékvilágban, amit már az iPhone, iPad és az erősebb androidos mobilok is támogatnak. Nagy érvágás lehet a Nintendo számára, hogy 3DS-en erre nincs mód, így ő marad az előző generációnál.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.