Pár hónap már eltelt előzetesünk óta, lássuk merre halad tovább a frissen lediplomázott régésznő kalandja. Lara fiatal és befolyásolható, ám egyből a mélyvízbe csöppen - szó szerint -, miután hajótörést szenved. Egy elfeledett szigeten, a plafonon lógva indul a húsbavágó kaland. Friss szkeneket is fel tudunk szolgálni, jópár új képpel az oldalakon:
A játékmenet három fő pillérből épül fel, Lara evolúciója tehát főként ezekre épül: túlélés, menekülés, mentés. Mindennél fontosabb hangsúlyt kap a fizika, gyakran Newton törvényeire hagyatkozhatunk a kaland során. A gravitációra és a centrifugális erőre mindig figyelnünk kell, hogy hősnőnk elérje a célját. Az átvezető jelenetek és a játék közbeni váltások szinte észrevehetetlenek, és jól kapcsolódnak egymáshoz. A fájdalom fokozódását a kameraállások is erősítik, közeli jelenetekkel, szigorúbb beállításokkal és a motion blur alkalmazásával.
Lara karaktere észrevehetően változni fog a játék során, az elején még túl fiatalok, befolyásolhatóak és tapasztalatlanok vagyunk, majd fokozatosan érettebbé válunk és ezt az alkalmazott felszerelésünk és technikánk is tükrözni fogja. A duál-pisztoly vélhetőleg ki fog maradni. A túlélési ösztön sokszor segítségünkre válik majd, számos utalással a választható lehetőségekre, de csupán álló helyzetből hagyatkozhatunk erre az adottságunkra.
Sok rejtvény épít a fizikára, gyakran többféleképpen is megoldhatjuk őket és ami a legfontosabb, semmire sincs garancia: sokszor véletlenszerűek a fizika törvényeinek hatásai, így ajánlatos többször nekiugrani a puzzleknek. Fontos, hogy a játékos improvizáljon, hogy képes legyen előrehaladni, annak ellenére, hogy első ránézésre nem is olyan könnyű megoldani a feladatokat a pillanat hevében.
Több Budha-szobor található a játékban, ezek szerepéről még nincs információnk. Néhány elem összetörhet Lara súlya alatt.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.