Közvetlenül a legutolsó kiegészítő, a Cataclysm megjelenése előtt új csúcsra ért a World of Warcraft aktív felhasználói bázisa: világszerte 12 millióan játszottak az MMORPG-vel, ami azonban pár hónappal az expanzió megjelenése után visszesett a korábbi, 11,4 milliós szintre. Az ok viszonylag egyértelmű: a játékosok minden korábbinál gyorsabban emésztik fel az új tartalmakat.
"Ahogy a játékosaink egyre tapasztaltabbá váltak az évek során, úgy darálják le egyre gyorsabban a friss tartalmat, amit a játékhoz adunk" - mondta a cég alapítója és ügyvezető igazgatója, Mike Morhaime. Az high-end tartalom (gyakorlatilag a WoW lényege) felemésztésének üteme egyébként folyamatosan egyre több problémát jelent a Blizzardnak, a fejlesztés ugyanis rengeteg időt, és még több tesztelést igényel, hiszen a játékosok tapasztalatával együtt a finomhangolás még fontosabbá vált.
Morhaime ettől függetlenül elmondta: nincs más választásuk, mint hogy valamilyen úton-módon megpróbálják rövidíteni az egyes tartalmi csomagok megjelenése közötti időt, valamint a kiegészítők fejlesztését is igyekeznek meggyorsítani, hogy ki tudják elégetni a játékosok igényeit.
A Cataclysm kiegészítő egyébként valamikor idén fog elindulni Kínában, ami valószínűleg újra komolyan meg fogja dobni a World of Warcraft aktív játékosállományát.
Az Activision Blizzard közös, nagy pénzügyi és "válaszoljunk a befektetők buta kérdéseire" konferenciájából szemezgetünk, melyen szerencsére fontos és érdekes információk és elhangzanak. Az első ilyen, hogy csökken a World of Warcraft aktív játékosbázisa, bár csak egy picivel.
Csak mellékesen megjegyzem a játékosok 75+% a lv 11-40 után közben abbahagyja.
Irónia! 3 darab smile is volt mögötte teeeee! :) Le az emmemókkal, adjanak végre d3-at NA! :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.