Nem lenne elég nagy közönség egy hardcore FPS számára a Nintendo platformján, legalábbis így gondolja Tim Willits, az id Software vezetője: "A Nintendo piacára elég komoly dolog bejutni, legalábbis nekünk. Rengeteg a first party [a Nintendo által fejlesztett - a szerk.] játék, rengeteg a licencelt játék, s általában ezek teljesítenek legjobban a Wii platformon. Imádnám az új gépet, ha ki tudnánk rajta alakítani egy FPS-közösséget, s rájuk építeni a jövőben. De ez kemény dolog."
Willits tehát inkább úgy gondolja, hogy maradnak azokon a területeken, amiket már ismernek, s ahol eddig is sikeresek voltak. Ezzel kapcsolatban ráadásul úgy gondolja: minél hosszabb ideig tart a jelenlegi konzolgeneráció (az Xbox 360 és a PS3), annál jobb: "Ha még pár évig maradunk a jelenlegi generációnál, az eléggé boldoggá tenne. Tudom, hogy valakik már dolgoznak valahol a következő konzolokon, de nem akarok hallani róluk."
Willits ezt azzal magyarázza, hogy a fejlesztők mára kiismerték a jelenlegi konzolok technikai részét, s így a játékkészítés időtartamának és erőforrásainak nagyobb részét tudják magára a játékra, a jobb, ötletesebb és kreatívabb játékmenetre fordítani.
Az id Soft persze azért mégiscsak a technikai innovációiról híres, így azért Willits is elmondta, hogy a jelenlegi id Tech 5 engine elég flexibilis ahhoz, hogy a következő generáción is életképes legyen.
A mostani E3 egyik legnagyobb trendje, hogy az összes létező kiadó és fejlesztő felugrott a Wii U szerelvényre. Az id Software azonban egyelőre óvatos: a létezése óta kizárólag hardcore játékokat készítő stúdió fél attól, hogy a Nintendo casual közönsége nem fogadná be őket.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.