Saturo Iwata elmondta, hogy körülbelül 2007-ben kezdett el kialakulni a Nintendo Wii U véglegesnek tűnő koncepciója. Ekkor döntötték el ugyanis, hogy nem csak egy új gépet szeretnének, hanem hozzá kapcsolódóan egy külön kijelzőt is, amely mellesleg az eredeti tervek szerint nem lett volna a kontroller része.
"Ha figyelembe vesszük, hogy annak idején még mennyire drágák voltak az LCD-kijelzők, nem lett volna sok értelme egy ilyen nagyot beépíteni. Nem tudtunk volna kihozni egy ésszerű árat. Akkor még nem tudtuk, mikor fog indulni az új konzol, de azt tudtuk, hogy flexibilisnek kell lennünk néhány dologgal kapcsolatban" - mondta Iwata.
A Nintendo vezére ezen kívül hozzátette: attól, hogy a Wii U megjelenik, még nem fogják magára hagyni a Wii-t. Az új konzolt ugyanis először a technikai újdonságokkal kísérletezni szerető, úgynevezett korai adaptáló réteg fogja vásárolni, míg sima Wii még mindig elég jól fogy a késői vásárlók miatt.
#2 Mi a kevés? A fentiek alapján: innováció: pipa, erősebb hardver: pipa, Wii brand megtartása, ezáltal vásárlók megnyerése: pipa, 3rd party fejlesztők: pipa, HD Nintendo exkluzív címek: pipa.
Elég csak megnézni a DS sikerét, hogy plusz egy kijelző mennyit tud dobni az élvezetességen és az eladási statisztikákon...
Pontosan melyik részével vagytok pesszimisták?
Ha nem is lesz akkora siker, mint a Wii, de szerintem biztos, hogy legalább ugyanakkora mennyiségben fog fogyni, mint a jelenlegi HD konzolok.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.