Meglepő módon a Gearbox nem kapott a Nintendótól Wii U fejlesztői kiteket egészen pár hónappal az E3 előttig - legalábbis ezt mondja Brian Burleson, az Aliens: Colonial Marines producere. Egyedül az Unreal Engine flexibilitásának köszönhető, hogy ilyen kevés idő alatt nagyjából működőképesre tudták hozni a játékot.
"Ezzel a szoftverrel elég egyszerű dolgozni, szóval ez leegyszerűsíti a dolgokat. Ha egyszer már valami működik, főleg az Unreal Engine esetében, onnantól elég egyszerűen lehet portolni más platformokra" - mondta Burleson, akit persze azonnal próbáltak faggatni a Wii U technikai felépítéséről, de az úriember ellenállt. Pusztán annyit volt hajlandó elárulni, hogy a Nintendo konzoljára készülő verzió ugyanolyan jó lesz, mint az Xbox 360-as vagy a PS3-as, ugyanis a Gearbox nagyon nem szereti, ha valamelyik platformon valamit butítani kell.
Az Aliens: Colonial Marines megjelenése PC-re és a fentebb emlegetett három konzolra várható 2012 tavaszán.
A legtöbb cég azonnal kihasználta, hogy a Nintendo végre egy olyan platformot készül piacra dobni, ami legalább nagyjából egy szinten van a többi piacon lévő konzollal - legalábbis hardveresen. Így sok, már eleve készülő játéknak jelentik be a Wii U-s verzióját is, erről beszélt most a Gearbox.
"In December 2009, Epic demoed UE3 running on Apple's 3rd generation iPod Touch."
Ennyit az UE3 flexibilitásáról és arról, hogy mennyire határozza meg a hw erősségét.
A Wii U abban a szerencsés helyzetben lehet, hogy bár a multiplatform játékok éppen úgy fognak kinézni rajta is, mint 360-on és PS3-on (mivel nem fognak azért plusz energiát beleölni, hogy a Nintendo gépén szebb legyen), de a kontroller miatt tényleg adhat pluszt ugyanaz a játék. A 360 plusz élményt pedig másképp tud megadni esetleges Kinect támogatással. Továbbá persze a Wii U -nak még mindig megmarad az az előnye is, hogy WiiMote + Nunchuk segítségével is lehetséges egy FPS irányítás, csak úgy, mint PS3 Move esetén, tehát a multicímek közül a PS3 bizonyosan és mindenképp kevesebbet fog adni, mint a Wii U. Tehát egyedül a 360 ad majd mást, kinek többet, kinek kevesebbet, avagy Kinect többet, Kinect kevesebbet :D ízléstől függően.
Az online dolgokat nem vettem számításba, mivel arról még semmit nem tudunk a Wii U esetén, én meg Wii tulajként nem tudom megítélni, hogy mennyire tartja egy adott konzolnál a vásárlókat az, hogy van-e online accountjuk vagy nincs és az milyen tartalommal van feltöltve.
Bár sokkal életszerűbb lenne egy olyan nyilatkozat, hogy : "lehet, hogy jobb az új nintendóban a vas, mint a többi konzolban, ettől függetlenül nincs kedvünk egy új játékot írni, szóval ugyanazt kapjátok itt is, mint a többin."
"mint bármelyik másik platformon."
Csak Wii U-n más élményt, esetleg lehetőségeket kapsz a kontroller miatt, mint egy mezei PS3 vagy 360 kontrollerrel, vagy Kinect támogatással. És akkor is játszhatsz tovább, amíg az asszony a Barátokköztöt nézi :)
És az a 6 év is jó lesz 3, 3ésfélnek is, inkább nézz utána, mielőtt konkrétumokat írogatsz. 360-ra 2008 nyarán, 3 éve jelent meg az UT3...
Valamint az, hogy "egy 5-6 éves gépen ugyanolyan jó lesz", azt jelenti, hogy nem fogja maximálisan kihasználni a Wii U lehetőségeit.
Valamint az sem elhanyagolandó, hogy azért azok az 5-6 éves gépek egyáltalán nem produkáltak 5-6 éve Battlefield 3 vagy Crysis 2 grafikát, a Wii U pedig már induláskor tudja.
Xboxnál is így volt. Nézz meg egy NFS: Most Wanted-et és egy Red Dead Redemption-t grafikában. Egyik nyitókínálatban, másik meg már a hardver határait feszegeti.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.