Már 40 játékhoz licencelték a CryEngine 3-at

  • Írta: zoenn
  • 2011. július 14.
  • Biznisz
Link másolása
Számos műfajban láthatjuk viszont a CryEngine 3-at a jövőben - tudtuk meg a Crytek globális üzletfejlesztési igazgatójától, Carl Jonestól. Bár negyven licencet adtak el a németek, sokan még nem mutatták be készülő játékukat, melyet ez a motor hajt. Egyben dicsérték a konkurenciát, a Frostbite 2-t is.

A 40 eladott licencbe beletartoznak a nagy kiadók is, ám számos független játékfejlesztő is megvásárolta azt - nyilatkozta Carl Jones a NowGamernek. Arra a kérdésre, hogy eddig miért láttunk még olyan kevés bejelentést, a fickó úgy válaszolt, hogy nyilvánvalóan szükség van egy bizonyos mennyiségű fejlesztési időre, mire a címeket a nagyközönség számára is bemutathatják. Számításai szerint a jövő évben csak úgy záporozni fognak a CryEngine-es bejelentések. 

"A következő játék, mely CryEngine 3-at használ, az az Illfonic által készített Nexuiz lesz, mely egy aréna-alapú lövöldözős játék. Letölhető formában jelenik meg konzolokon. Szóval ez egy igazán high-end, tripla-A-s cím lesz, bárki letölheti majd XBLA-ről és PSN-ről, vagy PC-n. Szóval ez lesz az első kitekintés a Crytektől független munkálatokba."

Várhatóak egészen más élmények is, egy másik a sandboxra gyúr rá, melyben a motor igazán kiemelkedő. Jones biztos abban, hogy rengeteg műfaji követelményhez lehet igazítani a CryEngine 3-at, sőt szükséges is, hogy elkerüljék vele a fogyasztók rosszallását. A technológia nagyon erős, és a fejlesztőkön múlik, hogy mit kezdenek vele, a németek minden eszközt megadnak ahhoz, hogy különböző típusú játékokat készítsenek a vállalkozók.

Jones dícsérte a DICE Frostbite 2 motorját annak alkalmazkodó képessége miatt, mely teljes joggal száll harcba a lövöldözős játékok piacán, de emellett autós címekben (mint az NFS: The Run) is megállja a helyét. Az igazgató szerint a CryEngine 3 is hasonló helyzetben van:

"Nagyon különböző kihívásokkal szembesülünk, ha egy autóverseny címet, egy shootert, vagy egy akció-kalandot, netán egy MMO-t akarunk készíteni. Azt hiszem, a CryEngine 3-at fel lehet használni bármilyen olyan műfajban, ahol a magas minőséget célozzák meg."

Ezek után már csak a felhozatal a kétséges. Várjuk!

13.
13.
DON GONDOCS
40ből 1 csak fogyasztható lesz, mind játékmenetre mind hangulatra.
12.
12.
#9: Van igen, erről korábban írtak itt a kapcson. Itt most konkrétan azokról volt szó akik pénzt szeretnének látni a munkájukból.
11.
11.
kebi90
Hm.. Én abban reménykedem, hogy ilyen szinten menjen a PC-n mindegyik, ahogy a Crysis 2 tette. :)
10.
10.
bsg09
#5: Már tele vagyunk (igaz TPS-ek). 4 éve minden 2. játék UE3 motorral jön ki és olyanok mint a GoW.
9.
9.
Giggsy
#3: De ez is van szabad felhasználásra, mint az UE3? Csak mert azzal legjobb tudomásom szerint bárki készíthet játékot, amíg pénze nem származik belőle, nem kell fizetnie az engine-ért.
8.
8.
Mortis
Szeretnénk bizony minőségi játékmenetet is látni...:)
6.
6.
brolin10
Egy San Andreas újrakiadás (bár az RAGE engint használna) vagy egy fifa milyen durva lenne vele. :D
5.
5.
Raam989
Csodás évünk lesz... Tele leszünk ugyan úgy kinéző, szabvány fps-ekkel... kizártnak tartom, hogy a fejlesztőkben legyen annyi kreativitás, hogy valami nagyon egyedit összedobjanak...
4.
4.
tabu3x
#3: thx
nem adják pusziért...
3.
3.
Gurren
"The current cost of the engine is unknown, but the fact that CryEngine 2 cost over $500,000 to purchase (compared to Unreal Engine 3's $200,000) can give estimates."

magyarul sokba.
2.
2.
tabu3x
Vajon mennyit kóstálhat?
Vki hallott már vmit a licenszelés feltételeiről?
1.
1.
ribizly
Igazából ma már szerintem nincs gond azzal, hogy milyen engine-t válasszanak a fejlesztők, mert nagyon mellé nem lehet nyúlni. Főleg, ha egy ilyen nagyobbat (UE, Cry Engine) választanak. Az már más téma, hogy mit kezdenek vele... :P
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...