Tudtátok, hogy a Sony kezdetben ingyenes játéknak képzelte el a LittleBigPlanetet? Most már tudjátok. Többek között erről is beszéltek a srácok a Develop konferencián, emlékeik szerint mindez 2005 végén, a PlayStation 3 megjelenése előtt történhetett. A 45 percesre tervezett megbeszélés 3 órásra nyúlt, Harrison azt szerette volna, ha a LittleBigPlanet a free-to-play üzleti modellt vezeti be, amihez DLC-k és egy raklapnyi felhasználói tartalom jelenhet meg.
A játékot akkoriban CraftWorldnek nevezték, majd később a LittleBigWorld projektnevet kapta a program, amit azonban nem tudtak bejegyeztetni, mert egy másik cég már használta a BigWorld elnevezést: így született meg a LittleBigPlanet cím a 2007-es GDC előtt. Érdekesség, hogy szóba jött a LittleBigBang ötlete is, de azt végül elvetették, mert túlzottan rímelt "gang bang" kifejezésre.
Kezdetben a Sony nem volt elégedett
A Media Molecule átkozza 2006. május 25-ét, akkor - vagyis a kezdeti, hat hónapra szóló kezdőtőke felélése után - kellett ugyanis bemutatniuk valamit a Sonynak a készülő játékból. A srácok szerint a kód akkor borzasztó volt, alig lehetett vele játszani, és a szerkesztőmód is gyengélkedett, ezért a Sony érthető módon nem volt lenyűgözve.
A fejlesztők végül augusztusig kaptak haladékot, de utoljára. A "most vagy soha" megbeszélésen gyakorlatilag az összes Sony fejes részt vett, a Media Molecule-t pedig körülbelül öt srác képviselte, ami nem kicsit volt izzasztó a számukra. A készítők olyan demóval akartak előállni, ami akár a végleges változatban is helytállna (végül ezt mutatták be a 2007-es GDC-n is), de utolsó éjszaka közbejött valami: eszükbe jutott, hogy bár négyfős kooperatív módot akartak prezentálni, ők eddig csak hárman tesztelték a játékot. Ahogy az várható volt, a kód bugos is maradt, de az utolsó éjszakán sikerült kijavítani a hibákat.
A Sony végül elégedett volt a látottakkal, Harrison állítása szerint a legjobb előadást látta, pedig vagy ezer ilyet végignézett már. A LittleBigPlanet végül zöld utat kapott, a PlayStation 3 egyik legfontosabb címe lett belőle. Ekkor dőlt el az is: a játékot meglepő módon a GDC-n fogják bemutatni, nem pedig az E3-on. Bár ezt sokáig nem értették a srácok, Harrison szerint ezzel akarták bizonyítani, hogy a PlayStation 3 jövőjét a szolgáltatás alapú termékek és a felhasználói tartalmak jelentik.
A LittleBigPlanetnek jót tett a PSN leállás
Bár azt hinnénk, hogy a közösségre építő játékoknak, mint a LittleBigPlanet, durván betett a PlayStation Network leállása, a Media Molecule szerint nem történt nagy probléma. Nyilván senki nem tudott online játszani, de az újraindulás után jóval többen tolták a LittleBigPlanetet, mint azelőtt, elvégre a Welcome Back program keretében a PlayStation 3-tulajdonosok ingyen letölthették a játékot, ami csak erősítette a közösséget.
pedig rendre olvasok olyanokat,hogy: így meg úgy volt jó este co-op-ban és nem tudták letenni
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.