Tameem Antoniades szerint a legfelső kategóriás játékfejlesztés a maga nagy költségvetésével és magas áraival azt hozza magával, hogy az ő csapatuk is gyakorlatilag kénytelen bármilyen lehetőséget bevállalni, amit eléjük raknak. Antoniades szerint nem nagyon válogathatnak, hiszen amikor 100 embert kell hónapról hónapra kifizetniük, nem maradhatnak munka nélkül.
A Ninja Theory kreatív főnöke éppen ezért alig várja, hogy a digitális terjesztés még jobban előtérbe kerüljön, s hogy a bolti modell teljesen megváltozzon: "Ez egy nagyon jó módja annak, hogy a kreatív játékok eljussanak a közönségükhöz. Az az erőd, ami mögé az AAA-kategóriás játékfejlesztés bújik, egyszerűen kirekeszti az innovációt és a kreatív tartalmat."
Antoniades még azt is hozzátette, hogy persze ehhez a magas játékárak is hozzájárulnak: ennyi pénzért a játékosok ismerős és garantáltan jó élményt szeretnének, amivel tudják, hogy nem lőnek mellé. "Ez pedig nem túl egészséges" - fejezte be.
Legalábbis a Ninja Theory főnöke így gondolja. Szerinte ugyanis a játékokat már túlságosan drága elkészíteni, túlságosan sokba kerülnek, ezért senki nem mer kockáztatni, ami végső soron a kreatív anyagok halálát okozza a tripla-A kategóriás játékfejlesztésben. Vajon igaza van?
A többi nagy cím se nagy szám, a Mass Effect 1 tényleg jó volt, de a 2 felszínes lett több tekintetben. Egyedül a karakterek és létrehozott világ adja el, ami tényleg jó. A BioShock nagyon jó játék volt, a 2 inkább egy expansion. Bele került, ami az 1-ből kimaradt. A többi nagy címet nem ismerem, vagy a folytatásokat, de igaz hogy egy Indie cím konstruktívabb.
Na de ki ismeri a Crome, Alpha Prime, Defense Grid, Hydrophobia, Iron Grip, Zeno Clash játékokat?
A NT meg úgy látszik mer változtatni, nagyot. Kérdés milyen visszhangja lesz. Engem érdekelne az új Dante karaktere is, erről azt hiszem még nem volt videó.
Lordnekroseth: Régen is akinek több pénze volt, komolyabb marketinget tolt. Attól még a kicsik is el tudnak jutni a célközönségükhöz. Lehetne mondjuk egy rFactort a tv-ben reklámozni akkor is 10ből 7 ember bonyolultnak találná meg rondának és inkább NFS-ezne. Attól mert a CoD-ot meg a BF-et szarrá reklámozzák akit érdekel az tudja, hogy létezik egy Deus Ex is pl. A játékipar köszöni szépen elvan. PC-n eltartják a hardvergyártók és a konzolos bevételek, konzolon meg elvan vígan.
Ha az igények másfele mutatnának és nem a 22 CoD és NFS fele, akkor más lenne a helyzet, de szerintem manapság teljesen érthető, hogy 10ből 8 játékos a kommersz címekkel nyomul nincs ebbe semmi kivetnivaló, elvégre a CoD is kikapcsol és szórakoztat.
"Antoniades még azt is hozzátette, hogy persze ehhez a magas játékárak is hozzájárulnak: ennyi pénzért a játékosok ismerős és garantáltan jó élményt szeretnének, amivel tudják, hogy nem lőnek mellé. "Ez pedig nem túl egészséges" - fejezte be." Nyugaton is már emiatt sírnak?? Ez új. Egyébként meg ha 5ezer lenne egy játék akkor is azt venném amivel nem lövök mellé és amitől a legtöbbet kapom a pénzemért. Nem kell AAA-s játéknak lennie, egyszerűen akinek számít a pénz az így gondolkodik és nem vesz meg mindent.
A need for speed széria is már a franc tudja hányadik részénél tart de már köze sincs az első részekhez sem minőségben sem hangulat.Egy összegányolt sz*r amit sokan megvesznek csak azért mert rá van nyomva a need for spped címke.
Nem irigylem őket, de nem jó csak az egyik vagy másik irány.
Nekem legalábbis.
manapság én már el se várom egy játéktól, hogy nagyot üssön, mert a végén pofára esnék... inkább negatívan állok hozzá, hogy aztán lehetőleg pozitívan tudjak csalódni :)
Az innovációt nem az AAA kategóriás játékok ölik meg, hanem az abszolút profitra hajtó óriáskiadók, mint például az EA akik dömpingszám nyomatják az ugyanolyan folytatásokat, mert abban látják a bevételt. Közben ráerőszakolják az akaratukat a fejlesztőkre akiknek megkötik a kezét és az idióta HYPE-al ami többe kerül, mint maga a játék kifejlesztése, okozzák a legtöbb bajt.
A probléma másik arca, hogy amíg az abszolút bukás DA2 állítólag 48 millió usd-be fájt kifejleszteni, a fényévekkel jobb TW2-t csupán 10.8-ba !!! Tudom, hogy a kelet-európai bérek köszönő viszonyban sincsenek a nyugatiakkal, de ezen gondolkozzanak el a fejlesztők inkább :))) Mi van ha megfordítom a relációt ? Akkor nem mi vagyunk túlságosan alulfizetve, hanem ők vannak túl :)))
Örülnék is neki ha olyan "hosszúak" lennének a mai játékok...
Itt a nagy címekről van szó amiket minden évben kifosnak a kiadók, kell, nem kell, akkor is: FIFA, NFS, CoD, stb, szóval amik a piac vezető nagy címei. Ezek azok amik sikeresek, innentől kezdve (főleg hogy az utóbbi években szépen tesztelgették hogy mi az amit még lenyel a gamer társadalom) fölösleges bármi innovatívval próbálkozniuk, ha teljesen ugyanazt eladhatják évről évre egyre több pénzért.
Erről van szó, nem a Limbo típusú játékokról :).
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.