Az MMO-piac globális szintű változás alatt áll - tudtuk meg a NewZoo friss jelentéséből, ha eddig nem lett volna világos. Az idén megjelent online közösségi játékok 47 százaléka volt free-to-play cím, szemben 2010 39 százalékos arányával. Európában ez az arány 53 százalék, míg Ázsiában 51 százalék: a keleti, fejlődő országokban a legnagyobb, 59 százalék az alapból ingyenes MMO-k aránya. Ahogyan az látható, manapság dominálnak a free-to-play megjelenések, s egy kiadónak már egyáltalán nem menő havidíjas modellben gondolkodni. Ráadásul többet költekezünk az ingyenes címekben, mint egy évvel ezelőtt.
A World of Warcraft még mindig nem talált legyőzőre
"Az MMO-játékok piaca globálisan változik" - jegyezte meg a NewZoo vezérigazgatója, Peter Warman a Gamasutra magazinnak. "Nagyon fontos egy MMO-fejlesztő és kiadó számára, hogy alaposan átgondolja milyen címeket és milyen területeken szeretne kiadni, valamint azokat hogyan kell igazítani a helyi játékosok elvárásaihoz, beleértve azt, hogy a fizetési modellek hogyan működhetnek."
Warman felhívta a figyelmet arra, hogy ez a piac rendkívül kockázatos - gondoljunk csak a Lego Universe szervereinek bezárására. A siker nagyban attól függ, hogy az MMO fejlesztők kiterjesszék a játékmenetet és a címet más platformokra is, különösen a mobilokra.
A jelentésből kiderül még, hogy az amerikai játékosok együttesen 26 millió órát játszottak MMO-kal. Legtöbbjük (84 százalékuk) a böngésző alapú játékokkal játszik annak ellenére, hogy a megkérdezettek fele játszott már klienssel rendelkező MMO-val.
De! csak 1 hozzászólásom lenne hogy PvP szempontból azért van gáz ha nincs kibalance-olva a szerver mert hogy ha az allysok kevesebben vannak és bejelentkeznek BG-re gyorsabban fogja őket behívni mint a hordát és ez okozott nem 1x olyan gondot hogy (szegény) Kis Pisti bement játszani hétvégén kivárta a 15perces sort végre hogy elkezdje a Honor Farmot és erre szembe találkozik a fullos PvP setes allysokkal miközben neki még csak tegyük fel 1 kesztyűje meg 1 fegyója van és content elejéről van szó és mondjuk mind2 gyerek ugyan annyi időt szán rá a BG-re akkor egyszerű konkluzió hogy az allysok gyorsabban gearelődnek BG-ből ha kevesebben vannak... persze PvE és Arena-t direkt nem említem mert annak köze nincs hogy melyik oldalon hányan vannak.
Szóval egyszerűen minőségi játékot kell csinálni, és kész. Semmi köze ahhoz szvsz, hogy mobil támogatást kapjon egy MMO... komolyan, a buszon ülve nézegetnéd az aukciós házat, vagy mi?
Kezdjük a válaszom szerkezetével:
Azért kell mondatonként megválaszolnom az irományodat, mert minden mondatodban felhozol egy témát. Feldobod a magas labdát, de nem ütöd le. Nem fogsz ezzel értelmes mondandót közvetíteni a többiek felé, ha egy félmondattal akarsz felvetni és megmagyarázni egy problémakört. Épp ezért tagolom a válaszokat, mert a 3. kívülálló olvasónak fogalma nem lenne, hogy mire próbálok választ adni a másik oldal szemszögéből.
"MMO, nem Te mondod meg, hogy ki játszhat és ki nem.": Ez tényleg rossz válasz, nem volt időm átolvasni a vázlatomat. Így viszont újra átolvasva a szövegedet nem értem a problémádat. Az zavar, hogy a kevés skilles játékos egy guildbe kerül, vagy nem értem. Ezt majd válaszold meg, mert szerintem nem én vagyok az egyetlen aki nem érti, hogy mit akartál ezzel mondani.
"WoW arra élezi ki magát, hogy minnél nagyobb közösségnek készül, akkor arra gondolok, hogy MINDENT arra készít a játékban, hogy minnél nagyobb tömeg kipróbálhassa és "ehető" legyen a tartalom. "
Nem azért, de az összes MMO így készül, azért hívják Massive Multiplayer Online-nak. Több játékos=több bevétel. Nem fognak olyan játékot hegeszteni évek alatt amiben ha meghalsz, törlődik a karaktered. Oké 1000 ember a világon élvezné, de a többi játékos rühellné mint a szart és menne a levesbe a teljes projekt mert a szerverek, GM-ek, fejlesztők, stb. fenntartása pénzbe kerül.
Transfer kérdésköre: miért kéne 4 karaktert átvinned? Mindenkinek egy fő karaktere van, eggyel akarja megszerezni az achievementeket, gyűjti össze a peteket/mountokat/stb. Altokat felesleges, mert egy-két hét alatt fel lehet húzni egy másikat, ha költözöl (le se írom, hogy nekem mennyi van, 20 után abbahagytam a számolást. Tudom no-lifer szar vagyok, bocsi).
A GM mit írjon? In-game problémákra tud választ adni, ha server maintenance van, akkor ki kell várni, ha meg beüt a gebasz, mondjuk egy új patchnél, írnak egy poszthoz, hogy "bocsi próbáljuk megoldani a problémát", de ennél többet nem tudnak ebben segíteni. Az in-game segítség viszont tényleg lassú 30 perc és 5 óra közötti a reakció, de vegyük figyelembe, hogy egy csomó problémát meg lehetne oldani, csak a játékos nem ismeri eléggé a játék mechanikáját.
A szervernépesség/gazdasági problémád létezik, de én még nem találkoztam olyannal aki emiatt hagyta volna abba a játékot. A gazdasági részt mindenki kihasználhatja, ha mondjuk az aukciós házat nem csak vásárlásra, de eladásra, vagy felvásárlásra, és ármanipulálásra használod. A content kipróbálása mindenki számára elérhető, skilltől függetlenül. Itt van a zseniális cross-server dungeon finder, amivel mindenki számára reális időn belül elérhetővé vált az 5 fős instanceokba való bejutás, és a következő content patchhel bevezetik a random raid-findert is, tehát a 13 és fél éves Kovács Pistike Agyagosszergényből is bejuthat oda, ahova eddig nem (ezúton elnézést kérek minden Kovács Pistikétől, bárminemű hasonlóság a véletlen műve). Én még úgy tudtam raidre menni két kiegészítővel ezelőtt, hogy 3 hétig sorozatosan meghaltam 4 emberrel, hogy végül megszerezzünk egy kulcsot amivel be tudunk menni egy helységbe.
Az ally-horda arány ismét irreleváns, cross server besorolás van pvp-ben és pve-ben is. Ha pvp szerveren vagy és gankelnek akkor ne zavarjon, azzal, hogy oda költöztél vállaltad a következményeket. Ha nagyon zavar, lehet menni Pve szerverre, vagy csinálj egy lvl 1-s karaktert és kérdezd meg generalchaten, hogy ott melyik oldalnál van több ember (Igen, van olyan szerver, ahol az allisok vannak többségben).
"Hát, ha nemtudod ne erőlködj. Úgysem érted."
Ha nem fejted ki, nem is fogja senki. Én rászánok 10-20 percet egy válaszra, ha kell.
UI: azért vicces, hogy a cikkben egy mondatban szerepel a WoW és megint erről vitatkozunk ;-)
de amugy ha gondod van eredetivel menny törtre (csak ne Taurira)
Hogy miből látom a server adatokat? Sehonnan, mert a Blizzard még ahoz is nyuszi, hogy egy ilyet leközöljön mert anyira extrémen unbalancolt.
Sokszor mellékesen teljesen értelmetlenül összefügéstelen dolgokat írsz. Csak akkor, hogy már én is idézzek tőled mint egy geci troll :
"Az, hogy a játék össze knéyszeríti őket borzalmas viszálíokat szül, szinte uszítja egy más ellen a játékosokat."
MMO, nem Te mondod meg, hogy ki játszhat és ki nem.
Erm egész postom alatt 1 szer nem említettem, hogy van olyan akit nem hagynék játszani. Annak, meg hogy MUSZÁLY vagy másokkal együtt menni, főként úgy, hogy még az is meg van adva, hogy milyen fajta karakterekkel stb...és ez acsarkodást vált ki az emberekből SEMMI köze ahhoz, hogy ki játszhat vagy sem..........Erm szóval értelmezési gondjaid vannak?
ellentétben pl egy Aionnal, vagy Lineage 2 vel ami egy konkrét réteget(pl keletibb beálítottságú) céloz meg.
Nem bonyolult. És ne haragudj, lehet nem fogalmazok pontosan, sőtt a helyesírásom sem tökély. Mondjuk mert leszarom épp.....nem a főnöknek írok jelentést. De azért a hangvételem nem volt ellenséges, úgyhogy légyszives ne legyél ilyen ellenséges.
Másik, Ja transfer? Ugye nem várod el, hogy 3-4 karaktert az ember átvigyen mert az min 5k/ transfer. És a server fórumon 2-3000 ember kiáltozik segítségért a Blizzardtól. A Gm pedig már nem is mert visszaírni , mert már elege van abból, hogy mnidenki ezel nyaggatja és ő semmit sem tud tenni. Csak azt mondja, hogy írjunk a fórumra....mert ez a legtöbb amit tehetünk. Olyan klánok mentek el a szerverről amik az egész közösséget öszetartották. A 10-12 klánból ami raidelt most van 3 úgy max.
Ami nemcsak szinte lehetetlenné teszi, hogy minden tartalmat kipróbálj, de egy ócska enchantert nem találsz napokig az árak elszálnak és az egész egy élvezhetetlen valami lessz.
Ne haragudj, de az hogy sokan rózsaszín felhők közt elképzelik a dolgokat, megánügy, azért mert nem teszik ki üzenőfalra a Blizz , hogy ezzel sem foglalkoztunk még úgy van. Vagy gondolod, hogy nem elhalgatni akarja majd meg eltusolni, a szart?
NE nézd már hülyének őket. Ha megeszed a tesód elől a csokiját, gondolom nem még híreszteled is hogy te voltál és mekkora szemét vagy?
Bár valószínű ez a Dota 2 jük höz kell főleg. Vagy nemtudom. Ha van itt szerk akkor az tudja szerintem melyik cikkben volt ez...
"a Blizzard és a sok fan azt próbálja sugallni, hogy ők valakik azért mert többen játszák a WoW ot( a játékukat) mint Xy más játékot."
Kíváncsi vagyok ezt hol olvastad.
"Ami egyébként önmagában SEMMIT nem jelent. Wc papírt is sokan vesznek, mégsem isteníti senki milyen király azért mert annyit vesznek. "
Csodás példa, érv nélkül. Next:
"A legtöbb Mmo egy konkrét közönségnek készül."
Próbálom értelmezni, de nem megy. A WoW is egy konkrét közösségnek készült: fantasy és warcraft széria fanoknak egy Blizzardhoz képest új játékstílusban, ami MMO lett. Hogy ez a legfelhasználó-barátibb (hülye szó, bocs) és leginkább hosszú távon élvezhető MMO az neked miért fáj?
"Megint másik, hogy lehet a WoW ot többen játszátszák, mint pl xy játékot, de ha az egész játékos bázist vesszük, többen inkább mást játszanak mint WoW ot"
Igen, bizonyára aknakeresőt meg pasziánszot többen játszanak, ÉS? MMO-król beszélünk, a többi játékhoz képest ennek van a legnagyobb aktív előfizetői bázisa
"Amelett, semmit sem ér a rengeteg játékosával, ha vannak serverek amik haldoklanak és az emberek nap mint nap szenvednek azért mert halott a szerverük."
Van ám olyan, hogy character transfer, ha a blizzard is érzi, hogy haldoklik, vagy kiegyenlítetlenek a frakciónépességek, akkor ingyenes transfer lehetőséget is felajánlanak
"a közösség egy nagy NULLA"
MMO név és arc nélkül, ne várd el, hogy mindenki körbeugráljon és toleráljon. Elismerem a WoWban kevésbé megértőek a kezdő játékosokkal szemben, mint más MMo-kban, de ki lehet bírni.
"Ha van akkor is a leg "pro" abb klánok amik létre sem jöhetnek egy kemény baráti mag nélkül"
Voltam már pár top PVE guildben, ott pont fordítva mentek a dolgok. Ott első a teljesítmény, és az alapján ítélnek meg. Persze casual státuszú emberek is voltak ott, tehát nem volt teljesen érzelemmentes klán, de érdemesebb olyanokkal együtt lenni, akikkel megtaláljátok a közös frekvenciát.
"Az, hogy a játék össze knéyszeríti őket borzalmas viszálíokat szül, szinte uszítja egy más ellen a játékosokat."
MMO, nem Te mondod meg, hogy ki játszhat és ki nem.
"Akkor meg mi a szerepe annak hogy 10 en, de jól kijönnek, vagy 11 000 000 óan játszanak, de gyűlölsz mindenkit, és ha lenne cheat már rég beírtad volna, mint egy single player game ben."
Aha, értem. Ja nem. Ezt majd fejtsd ki.
"Wow a legyőzetlen...egy ne haragudj "geci dolog" kiírni."
Már megint ferdítesz. Olvasd el még egyszer: "A World of Warcraft még mindig nem talált legyőzőre". Ezt az aktív játékosok számadatai alapján írta a cikkíró.
Szóval: Problem Lordnekroseth?
Ami egyébként önmagában SEMMIT nem jelent. Wc papírt is sokan vesznek, mégsem isteníti senki milyen király azért mert annyit vesznek.
A másik meg, hogy a WoW pontosan azért népszerű, metr annak szánták.A legtöbb Mmo egy konkrét közönségnek készül. (Ha valaki sport autó versenyezni akar, nemfog gokártozni menni.) Nemtudom ez érthető-e mit akar jelenteni.
Megint másik, hogy lehet a WoW ot többen játszátszák, mint pl xy játékot, de ha az egész játékos bázist vesszük, többen inkább mást játszanak mint WoW ot. Azaz még így sem ez a legnépszerűbb játék.
Amelett, semmit sem ér a rengeteg játékosával, ha vannak serverek amik haldoklanak és az emberek nap mint nap szenvednek azért mert halott a szerverük. És nem azért mert olyan kevés a játékos....(nem mert sok van) Hanem mert a játékosok egyáltalán nem tartanak ösze, a közösség egy nagy NULLA. Ha van akkor is a leg "pro" abb klánok amik létre sem jöhetnek egy kemény baráti mag nélkül, ami egyre ritkább.
Valójában sokan elfelejtik hogy ez egy MMO és az a lényege, hogy együtt játszol másokkal. Az, hogy a játék össze knéyszeríti őket borzalmas viszálíokat szül, szinte uszítja egy más ellen a játékosokat. Akkor meg mi a szerepe annak hogy 10 en, de jól kijönnek, vagy 11 000 000 óan játszanak, de gyűlölsz mindenkit, és ha lenne cheat már rég beírtad volna, mint egy single player game ben. Mert mnident gyorsan, azonnal akarsz és ha a másik miatt nem úgy mennek a dolgok ahogy szeretnéd inkább megkínoznád.
De lehetne ezt soronli még....de csak annyit mondok, hogy ez Wow a legyőzetlen...egy ne haragudj "geci dolog" kiírni.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.