Újabb pletykák a Wii U specifikációiról

  • Írta: zoenn
  • 2011. december 3.
  • Pletyka
Link másolása
Egy meg nem nevezett japán fejlesztő kotyogta ki nemrég a Nintendo következő generációs konzoljának hardverfelépítését. Ez még mindig nem hivatalos részlet, de már nagyjából fedheti a valóságot. Az úriember szerint a Wii U 50 százalékkal lehet jobb, mint a PS3 teljesítménye. Hiszi a piszi.

A szóbeszédeket megszellőztető japán fejlesztő elmondása szerint jelenleg egy PS3-as játék Wii U-s portján dolgozik, és látszólag szabadidejében kikotyogja a Nintendo új konzoljának technikai részleteit. Hallottunk már sok mendemondát a felépítéssel kapcsolatban, de mindközül ez tűnik a legpontosabbnak. Lássuk akkor!

A Wii U 3 Ghz-es quad-core PowerPC-alapú 45nm-es processzort és 768 MB CPU-ba beágyazott DRAM-ot tartalmaz majd, míg a GPU 40 nanométeres gyártási technológiával készül az ATI (AMD) jóvoltából. Érdekes az emberke azon állítása miszerint a Nintendo tesztel egy olyan változatot is, melyben 1 GB-os, processzorba ágyazott DRAM foglal helyet - lehetséges, hogy a Nintendo még mindig nem biztos a végleges specifikációban?

Mindez csupán erős feltételezés és korántsem biztos. Várjuk a Nintendo bejelentését! Köszönjük, Nathan!

31.
31.
Mathia$
30.
30.
Mathia$
#20: Simán lesz lesz pár éven belül 32gb rammal rendelkező pc és olyan game is aminél az ultra high beállításoknál kelleni fog. Így teljesen érthető miért kell majd 4gb a nextgenbe, legtöbb helyen is erre a számra adják a voksukat, fejlesztők is ennyit akarnak minimum. Kivéve a Crytek, ők 8gb-al lennének boldogak:
http://www.gamerzines.com/ps3/news/crytek-next-gen-8gb-ram.html

#24: Nem így értettem az high end-et, persze igazad van, olyanra gondoltam ami jelenleg egy olyan pc gamer háztartásában van aki minden game-el ultra high-on tolja jelenleg és még legfeljebb fél évig. :)
#25: Ezzel a hozzászólással teljen egyet értek!
29.
29.
mete777
Helló szeretnék némi fényt hozni itt a dologba egyeseknek: RAM mennyisége igen fontos de a sebessége még fontosabb. Minél több RAM annál nagyobb a fogyasztás is és a hődisszipáció is a processzoron belülre tenni a memóriát drámaian lecsökkenti a latencyt, tehát jó ötlet.
Illetve némi infó a konzolokról.

A PS3
RAM:
256MB XDR RAM 3200Mhz 48,7GB/s áteresztő képesség Rendszeré
256MB DDR3 RAM 700Mhz GPU-jé

CPU:
"1" Magos Teljes értékű CPU 3,2Ghz
8db Cél SPU gyakorlatilag Vertex és Lebegőpontos feldolgozók kibővített utasítás készletekkel 3,2Ghz-en (ebből persze 1 letiltva tartaléknak tehát 7db aktívan)
2,5MB L2 cache (1x512KB + 8x256kb)
208gigaflop RAW teljesítmény CPUn

GPU:
550Mhz 96db shader egység
24 milliárd képpont/sec GPUn


Xbox 360
RAM:
256MB DDR3 RAM 700Mhz (késöbb lettek 512MB osak is) és meg van osztva a GPU val
10MB EDRAM GPU magon belül az élsimításnak ez drága de iszonyat effektív megoldás erre a problémára. Hogy értsétek a 256MB 700Mhz es DDR3nak 21,6GB/s a töltése a 10MB EDRAM-nak 256GB/s a töltése tehát majd 12x gyorsabb a DDR3-nál

CPU:
3 Magos 3,2Ghz Teljes értékű CPU magonként 2 szállal tehát rendszer szempontjából "6" feldolgozó egységgel.
1MB L2 cache
95,2 gigaflop RAW teljesítmény CPUn

GPU:
500Mhz 12 shader egység
4 milliárd képpont/sec


Wii
RAM:
88MB 486Mhz (24MB belső 1T-SRAM 64MB GDDR3 RAM)
3.9GB/s áteresztő képesség
3MB GPUn belül megint EDRAM cefetgyors

CPU:
729Mhz "5db" feldolgozó egységgel

GPU:
243Mhz ATI hollywood Nem sok infót tudni róla de hát kb eltudjuk képzeni hogy nem egy csúcsragadózó :)

Tehát nem minden a méret :) számtekkkknél gyorsnak is elég lenni :D
Ps: infók szállingóznak hogy a köv konzoloknak XDR2-es memóriájuk lesz amik a GDDR5 nél kb 2x gyorsabbak szov nem aggódnék hogy 768MB vagy 1GB főleg nem Nintendónál amég cefettgyorsan tölthető másodpercenként minden jóval addig rendben leszünk! Xbox720 meg PS4 úgyis 2-4-6GB ot fog csapatni mire jön!

Béke!
28.
28.
zola2000
#25: negyed giga a wiibe? ott van 80mega ram, és 700mhzs proci!!! (de tényleg)

aztán nézd meg mondjuk a youtubeon a zelda skyward sword, xenoblade, last story és a dragon quest 10 grafikáját az ember el sem hinné hogy milyen gyenge hardveren futnak, vagy hogy olyan gyenge hw ilyen grafikát kiad! azt bírom hogy itt mindenki jobban ért a konzolépítéshez mint a konzolgyártók...
27.
27.
zola2000
Azért azt is érdemes megnézni, hogy a wiiben van ugyebár valami 700mhzs cpu, meg valami 80mega ram, aztán tessék rákeresni a youtuben olyan címekre, mint a xenoblade, meg a zelda skyward sword, meg a last story, és persze a dragon quest 10! Ez alapján vicces hogy az új konzoloknál mindenki hasonló pckkel hasonlítgat össze.

(egyébként a ps2ben meg valami 250mhzs cpu volt meg 32mega ram)...
26.
26.
volkornka
#25: Pontosan, ez Nintendo. Ha tényleg 50%al erősebb lenne mint a PS3, akkor az bőven elég lenne. Wii sokkal gyengébb mégis jóval többet adtak el. Most komolyan, aki hardver buzi az úgyse Nintendot vesz.
A Nintendo nem azokból a játékokból él meg amik a grafikára mennek.....furcsa.
25.
25.
Bisur1996
Most egy WiiU-nak egy giga RAM is bőven elég, ugyan már, ez Nintendo, mit várjunk tőle? Mennyi RAm van a Wii be? Oh, negyed giga sincs, mégis megy. Itt az a kérdés, hogy a másik két cég konzoljába mennyi lesz, 4 GB szerintem pont optimális, vagy 6 GB, de 2 is elég ha úgy nézzük. A lényeg, hogy a RAM jó gyors legyen, és rendesen legyen megosztva, akkor nem lesz baj.
24.
24.
Bisur1996
#19: Annyit hozzátennék, a mai high end PC-k 8x8 GB RAM-l bírnak, az 64 GB, nem véletlen több millió forintosak. 16 mag van bennük :D
20.
20.
_Tappancs_
#17: Nyílván a ram mennyiségét a kép specifikációja ,ereje és korlátai szabják meg(hiába rak bele 120 Gb ramot, ha soha se tudja kihasználni, mert minden más túl gyenge hozzá). Játékra még pc-n se nagyon kell 4 Gb és ami Pc-n 4 gigát eszik az konzolokon 512mb-ban megoldják régebben különböző butítások nélkül is. Ebből kifolyólag a Pc-s hight end konfikogat KÁR összehasonlítani a konzolosok konfigjával,mivel a vak is látja, hogy gyengébb hardware éppenséggel nincs annyira lemaradva a Pc-től jelen esetben se,mint amennyire a számok különbsége miatt kellene lennie.

Vagyis ami konzolban 512 mb az pc-re átkonvertálva 3-4 giga lehet, ha csak azt nézzük , amit látunk és tapasztalunk. Így hát egy 1 gb-os konzol memoria óriási.. Egy 6-8 gigás ram esetleg az újgenerációs konzolokban olyan hatalmas előnyt jelentene a PC-vel szemben gyakorlati felhasználás szempontjából, hogy ihaj.
19.
19.
Mathia$
#18: Lusta voltál végigolvasni a kommentemet? Felhoztam 2 címet is ami nem exklúzív...
De mivel nincs akkora különbség a X360 és PS3 között mint sokan gondolják(box grafikus kártyája jobb meg a ram felosztása is) Ezért jönnek sokan a "nem tudják a fejlesztők kihasználni a PS3 erejét, mert nem ismerik". Igen ez igaz volt még 2008-2009-ben, de azóta változtak a dolgok. Multiplatform címek nagyobb része szebb már PS-en. A technológia fejlődik, az elvárások nagyobbak és a határok magasabbak, minél jobban megismerik a fejlesztők mire képes is valójában a jelenlegi 2 HD konzol.

1-es kommentelőnél a pont. 1GB ram nem lesz elég már 2 év múlva. 4-5 év múlva pedig már rohadt kevés lesz.
2007-ben egy High End PC-ben volt 4GB ram. Jelenleg 16GB. 4 év alatt 4x-re nőtt. De ez még fel is gyorsulhat a szélsebes fejlődés miatt.

A 360 megjelenésekor 2005-ben 512MB rammal jelentek meg, ami akkor egészen jónak számított, az akkori High End pc-nek negyedéd tette ki ez a ram.
Ha 2 év múlva lesz már 22-24GB rammal rendelkező pc egyes gamereknél, akkor teljesen normális lesz ha a következő generációs konzolok 6 vagy akár 8gb rammal jelennek meg.
A wii-nek 90MB ram-ja van. A másik 2-nek 512. Ha ekkora különbség lesz a nextgen-ben - ami valószínű - akkor lehet számolni.
18.
18.
szcsaba1994
#17: Ezek exkluzív címek. Multiplatform címeknél érthető okokból nem tudják kihasználni.
17.
17.
Mathia$
#10: Ja, mert szerinted a RAM-on fog múlni, hogy mennyivel lesz drágább a gép?
Az a legolcsóbb mind közül. Ezen rinyálnak mostanság a fejlesztők, hogy kevés az 512MB most. Akkor az új gennél ez az 512 kb. a 2-3gb megfelelője lesz. Szal jól teszik ha raknak bele 4-6gb-ot ahogy korábban a Dice és a Crytek is kérték.

#12: A majdani megjelenéskor az akkori technológia egyik csúcskártyáját kell belerakni és kész. Nem lesz gond.
PS3-ba 9 magos proci van, 1 mag zárva, 1-et a ps használ többi 7 van játékra. Nem igaz hogy nem tudják kihasználni, MGS4, KZ2-3, God of War 3, Uncharted 1-2-3 ezekből le kéne faragni, hogy lehessenek boxra.
Bár nem tudom nézted-e manapság a megjelenő gameket - RAGE, BF3 - a PS3 verzió a szebb.

#16: Steamet ugyanúgy ki lehet kerülni, másrészt tavaly Black Opsot megvették 400.000-en pc--re, 5 millióan meg levarezolták. Szóval ennyi.
14.
14.
fészpalm
11.
11.
samatagrav09
#3: de nagy pénzveszteségel járt mert csökkenték az árát
10.
10.
Qbász
#8: Igen és akkor majd 150ezer++ forintos kezdő ára lesz darabonként hatalmas bukással gyártják majd ami miatt tovább drágulnak a játékok. Majd ők eldöntik hogy mi éri meg. Ha náluk a kalkulátor 2Gb/1Gb akármennyit dob ki úgy is azzal gyártják.
9.
9.
Yami
A processzorba ágyazott memória nagyon jó ötlet, ha ezt még megfejelnék egy közvetlen elérésű SSD háttértárral, akkor az segítene a viszonylag kis memória méreten.
8.
8.
Mathia$
Legyen minél több ram a következő generációnál, én azt kívánom 4gb de inkább 6.
És remélem a vidikarik a megjelenéskor a legjobbak között lesznek. Akkor nem lesz probléma, procit tudnak csinálni mindannyian.
6.
6.
Donpedro
#4: Az, hogy CPU-ba ágyazott, semmit sem jelent. Itt nem cache-ről van szó (abból 1 GB-nyit legyártani elég költséges lenne, nem beszélve a technológiai korlátokról :D), csak a memória és a memóriavezérlő is (gondolom én) a processzorban foglal helyet. Maximum a nagy távolság overheadjét spórolják meg vele, de az csak sebességben jön ki, nekem a méretével van bajom.

Tudom, hogy a Nintendo konzoljai nem a grafikáról szólnak, csak nem értem hogy a mai korban, amikor sz*rér-h*gyér utánad dobják a sokgigás DRAM-okat, miért kell kompromisszumokat kötni.
5.
5.
jszili32
Szerintem ez is simázni fogja a ps 4-et meg az xbox tudjafaszomhányat.
4.
4.
szcsaba1994
1 Gb RAM bőven elég, főleg, hogy CPU-ba ágyazott. Ez jelentősen megnöveli a teljesítményét.
A Wii is kb. ennyivel erősebb, mint a PS2, mégis siker lett. (Tgyük hozzá, hogy nem a hardver miatt :D )
3.
3.
volkornka
#2: ,,bukása,, kijelentéssel még várnék. csak 1 példa az új mario megjelenése után:
Super Mario 3D Land has become the fastest-selling portable Mario game. Ever. It has sold over 500,000 units since its launch and boosted sales of the 3DS by 49% during the week of its launch. And just last week, 3DS sales saw a boost of 325%. Plus, with Mario Kart 7 launching soon, we can surely expect to see the sales of the 3DS rise even more.
Egyébként meg bőven elég lenne az az 1GB.
2.
2.
samatagrav09
#1: szerintem a 3ds "bukása" után igen
1.
1.
Donpedro
Tény, hogy a konzolokba az oprendszer hiánya miatt kevesebb memória kell, de azért az 1 GB-ot is eléggé keveslem. Főleg ha 4-5 évet lesz itt a következő generáció. És ráadásul itt nem is drága alkatrészről beszélünk, vagy ennyire szeretne spórolni a Nintendo a memóriavezérlőn?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...