A szóbeszédeket megszellőztető japán fejlesztő elmondása szerint jelenleg egy PS3-as játék Wii U-s portján dolgozik, és látszólag szabadidejében kikotyogja a Nintendo új konzoljának technikai részleteit. Hallottunk már sok mendemondát a felépítéssel kapcsolatban, de mindközül ez tűnik a legpontosabbnak. Lássuk akkor!
A Wii U 3 Ghz-es quad-core PowerPC-alapú 45nm-es processzort és 768 MB CPU-ba beágyazott DRAM-ot tartalmaz majd, míg a GPU 40 nanométeres gyártási technológiával készül az ATI (AMD) jóvoltából. Érdekes az emberke azon állítása miszerint a Nintendo tesztel egy olyan változatot is, melyben 1 GB-os, processzorba ágyazott DRAM foglal helyet - lehetséges, hogy a Nintendo még mindig nem biztos a végleges specifikációban?
Mindez csupán erős feltételezés és korántsem biztos. Várjuk a Nintendo bejelentését! Köszönjük, Nathan!
http://www.gamerzines.com/ps3/news/crytek-next-gen-8gb-ram.html
#24: Nem így értettem az high end-et, persze igazad van, olyanra gondoltam ami jelenleg egy olyan pc gamer háztartásában van aki minden game-el ultra high-on tolja jelenleg és még legfeljebb fél évig. :)
#25: Ezzel a hozzászólással teljen egyet értek!
Illetve némi infó a konzolokról.
A PS3
RAM:
256MB XDR RAM 3200Mhz 48,7GB/s áteresztő képesség Rendszeré
256MB DDR3 RAM 700Mhz GPU-jé
CPU:
"1" Magos Teljes értékű CPU 3,2Ghz
8db Cél SPU gyakorlatilag Vertex és Lebegőpontos feldolgozók kibővített utasítás készletekkel 3,2Ghz-en (ebből persze 1 letiltva tartaléknak tehát 7db aktívan)
2,5MB L2 cache (1x512KB + 8x256kb)
208gigaflop RAW teljesítmény CPUn
GPU:
550Mhz 96db shader egység
24 milliárd képpont/sec GPUn
Xbox 360
RAM:
256MB DDR3 RAM 700Mhz (késöbb lettek 512MB osak is) és meg van osztva a GPU val
10MB EDRAM GPU magon belül az élsimításnak ez drága de iszonyat effektív megoldás erre a problémára. Hogy értsétek a 256MB 700Mhz es DDR3nak 21,6GB/s a töltése a 10MB EDRAM-nak 256GB/s a töltése tehát majd 12x gyorsabb a DDR3-nál
CPU:
3 Magos 3,2Ghz Teljes értékű CPU magonként 2 szállal tehát rendszer szempontjából "6" feldolgozó egységgel.
1MB L2 cache
95,2 gigaflop RAW teljesítmény CPUn
GPU:
500Mhz 12 shader egység
4 milliárd képpont/sec
Wii
RAM:
88MB 486Mhz (24MB belső 1T-SRAM 64MB GDDR3 RAM)
3.9GB/s áteresztő képesség
3MB GPUn belül megint EDRAM cefetgyors
CPU:
729Mhz "5db" feldolgozó egységgel
GPU:
243Mhz ATI hollywood Nem sok infót tudni róla de hát kb eltudjuk képzeni hogy nem egy csúcsragadózó :)
Tehát nem minden a méret :) számtekkkknél gyorsnak is elég lenni :D
Ps: infók szállingóznak hogy a köv konzoloknak XDR2-es memóriájuk lesz amik a GDDR5 nél kb 2x gyorsabbak szov nem aggódnék hogy 768MB vagy 1GB főleg nem Nintendónál amég cefettgyorsan tölthető másodpercenként minden jóval addig rendben leszünk! Xbox720 meg PS4 úgyis 2-4-6GB ot fog csapatni mire jön!
Béke!
aztán nézd meg mondjuk a youtubeon a zelda skyward sword, xenoblade, last story és a dragon quest 10 grafikáját az ember el sem hinné hogy milyen gyenge hardveren futnak, vagy hogy olyan gyenge hw ilyen grafikát kiad! azt bírom hogy itt mindenki jobban ért a konzolépítéshez mint a konzolgyártók...
(egyébként a ps2ben meg valami 250mhzs cpu volt meg 32mega ram)...
A Nintendo nem azokból a játékokból él meg amik a grafikára mennek.....furcsa.
Vagyis ami konzolban 512 mb az pc-re átkonvertálva 3-4 giga lehet, ha csak azt nézzük , amit látunk és tapasztalunk. Így hát egy 1 gb-os konzol memoria óriási.. Egy 6-8 gigás ram esetleg az újgenerációs konzolokban olyan hatalmas előnyt jelentene a PC-vel szemben gyakorlati felhasználás szempontjából, hogy ihaj.
De mivel nincs akkora különbség a X360 és PS3 között mint sokan gondolják(box grafikus kártyája jobb meg a ram felosztása is) Ezért jönnek sokan a "nem tudják a fejlesztők kihasználni a PS3 erejét, mert nem ismerik". Igen ez igaz volt még 2008-2009-ben, de azóta változtak a dolgok. Multiplatform címek nagyobb része szebb már PS-en. A technológia fejlődik, az elvárások nagyobbak és a határok magasabbak, minél jobban megismerik a fejlesztők mire képes is valójában a jelenlegi 2 HD konzol.
1-es kommentelőnél a pont. 1GB ram nem lesz elég már 2 év múlva. 4-5 év múlva pedig már rohadt kevés lesz.
2007-ben egy High End PC-ben volt 4GB ram. Jelenleg 16GB. 4 év alatt 4x-re nőtt. De ez még fel is gyorsulhat a szélsebes fejlődés miatt.
A 360 megjelenésekor 2005-ben 512MB rammal jelentek meg, ami akkor egészen jónak számított, az akkori High End pc-nek negyedéd tette ki ez a ram.
Ha 2 év múlva lesz már 22-24GB rammal rendelkező pc egyes gamereknél, akkor teljesen normális lesz ha a következő generációs konzolok 6 vagy akár 8gb rammal jelennek meg.
A wii-nek 90MB ram-ja van. A másik 2-nek 512. Ha ekkora különbség lesz a nextgen-ben - ami valószínű - akkor lehet számolni.
Az a legolcsóbb mind közül. Ezen rinyálnak mostanság a fejlesztők, hogy kevés az 512MB most. Akkor az új gennél ez az 512 kb. a 2-3gb megfelelője lesz. Szal jól teszik ha raknak bele 4-6gb-ot ahogy korábban a Dice és a Crytek is kérték.
#12: A majdani megjelenéskor az akkori technológia egyik csúcskártyáját kell belerakni és kész. Nem lesz gond.
PS3-ba 9 magos proci van, 1 mag zárva, 1-et a ps használ többi 7 van játékra. Nem igaz hogy nem tudják kihasználni, MGS4, KZ2-3, God of War 3, Uncharted 1-2-3 ezekből le kéne faragni, hogy lehessenek boxra.
Bár nem tudom nézted-e manapság a megjelenő gameket - RAGE, BF3 - a PS3 verzió a szebb.
#16: Steamet ugyanúgy ki lehet kerülni, másrészt tavaly Black Opsot megvették 400.000-en pc--re, 5 millióan meg levarezolták. Szóval ennyi.
És remélem a vidikarik a megjelenéskor a legjobbak között lesznek. Akkor nem lesz probléma, procit tudnak csinálni mindannyian.
Tudom, hogy a Nintendo konzoljai nem a grafikáról szólnak, csak nem értem hogy a mai korban, amikor sz*rér-h*gyér utánad dobják a sokgigás DRAM-okat, miért kell kompromisszumokat kötni.
A Wii is kb. ennyivel erősebb, mint a PS2, mégis siker lett. (Tgyük hozzá, hogy nem a hardver miatt :D )
Super Mario 3D Land has become the fastest-selling portable Mario game. Ever. It has sold over 500,000 units since its launch and boosted sales of the 3DS by 49% during the week of its launch. And just last week, 3DS sales saw a boost of 325%. Plus, with Mario Kart 7 launching soon, we can surely expect to see the sales of the 3DS rise even more.
Egyébként meg bőven elég lenne az az 1GB.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.