Levine: 2007 óta ez a legerősebb játékév

  • Írta: InGen
  • 2011. december 24.
  • Érdekesség
Link másolása
Ken Levine, az Irrational Games fejese, a BioShock atyja szerint 2011 beéri 2007-et, mint az utóbbi idők legjobb játékos éve. A mester szerint legutoljára 2007-ben jelent meg annyi jó játék, és dőlt meg annyi érdekes eladási rekord, mint most, 2011-ben. Örülünk.

"Mindig szakítok időt a játékra. Ez fontos, mert játékfejlesztőként nem készíthetsz úgy jó játékot, hogy nem próbálod ki a többiek alkotásait" - kezdte Ken Levine, hiszen ebben az évben rengeteg időt kellett szákítania, szerinte ugyanis 2007 óta most volt a legerősebb szezon megjelenések tekintetében.


Levine persze főként a Skyrimet emeli ki, mint személyes kedvencét, de idén jelent meg többek között a Portal 2, a Gears of War 3, az Uncharted 3, a Zelda: Skyward Sword, a Deus Ex: Human Revolution, a Batman: Arkham City, s persze a minden rekordot megdöntő Call of Duty: Modern Warfare 3.

Ha visszaemlékszünk 2007-re, olyan címek jelentek meg, mint az eredeti Portal, a Halo 3, a Call of Duty 4, a Super Mario Galaxy, valamint olyan új címek mutatkoztak be akkor, mint a Mass Effect vagy éppen a BioShock.

21.
21.
randall13
#11: Nem mondtam h nem értek egyet, csak már megint kezdi hogy hol a bf3 hol a bf3... Baszki ez egy rohadt felsorolás amit ráadásul nem is ez a Levine mondott hanem az író fűzte hozzá... Ez a bf fanatizmus már nagyon kezd átmenni szánalmasba.

#12: Az eszmefuttatásod szép és jó, csak kizárja azt, hogy az új játékokra rámondhassuk azt hogy jó. Már minden meg van valósítva valamilyen formában, a fejlesztők többnyire ezeket mixelik. Abban muszáj igazat adnom, hogy a játékfejlesztés egyfajta művészet, és messze kerüljék el az olyan csőlátású vadbarmok akik a piac alapján akarják megformálni a játékot. Ergo nem kell minden fps játékba perk, killstreak, meg még egy sims-szerű karakternevelde is.
18.
18.
Lordnekroseth
Hmm valójában igazad van, csak elég fura arra gondolni, hogy a konzol a vezető szerepet átveszi az mmo ban, hiszen ha azt mondom online, kapásból rpg-re gondolsz. Pedig valójában a legtöbb "népszerű" játék online jobban játszott. (Cod stb)
De azért meg kell, hagyni, az Fb és egyéb hansonló kategóriás játékok még mindig nagyon nagy részét kiteszik az online piacnak, és hiába van ps en és xboxon net, a legtöbben Pc-n neteznek. Vagy max "kütyün" , de azért kütyün nem anyira szokás játszani, max netezni. (szerintem)

Bár azért elismerem, már az mmorpg-k is próbálkoznak multiplatformolni. Ami valójában nagyon jó lenne, mert több játékos bázisuk lenne.....legalábbis ez addig jó amíg nem kezdik el ezt a buta exkluzív baromságot velük is.
17.
17.
InGen
#12: Erre azért erősen rájátszik a nosztalgia-faktor. Nincs róla semmi számszerűsíthető adatom, de a hajamban merném fogadni, hogy arányaiban ma sokkal több kiemelkedő játék készül, mint a '90-es évek közepén.

A Mass Effect speciel semmi különösebbet nem hozott filmszerűségben, amit ne láttunk volna már előtte, szimplán egy nagyon jó akció-RPG volt. A mozi és a játék keveredésének még mindig a Metal Gear Solid a mintapéldája.

És azt sem szabad kifelejteni, hogy az AAA-játékok fejlesztési költsége durván megsokszorozódott azóta, sokkal több eladás kell a megtérüléshez, nem csoda, hogy a fejlesztők támaszkodnak a marketingre. Plusz ha nem MMO-ról van szó, akkor elsősorban már a konzol a célplatform, így megintcsak másféle stílusú játékok fognak készülni.
16.
16.
Lordnekroseth
Ne felejtsük el jövőre :
Bioshock Infi, Diablo 3, MoP, Gw2, és valószínű ugyanúgy lessz Cod-_- meg Bf. Tera ( lineage folytatásnak is felfoghatjuk) , Tomb Raider új része....
15.
15.
SwordFish
Ja meg GTA V. Ha jövőre jelenik meg.. nem tudom
14.
14.
SwordFish
szerintem jövőre lesz a legerősebb: Mass Effect 3, Max Payne 3, Hitman, Prototype 2 stb..
13.
13.
Vopesz
#11: Szép kis eszmefuttatás, de teljesen nem értem hogy jön ide ez az agyömlés :) Amúgy is csak az a lényeg, hogy 2007 óta ez a legerősebb játékév. Ez nem azt jelenti, hogy előtte nem voltak erős évek. Nekem a személyes kedvencem a 2004-es, akkor marha sok jó játék jelent meg. Boldog karácsonyt!
12.
12.
Lordnekroseth
Nem teljesen értek egyet.
Bár valóban hihetetlen statisztikákat láthattunk, szerintem nem ez határozza meg a videó játékok világát. (és most nem véletlenül mondom így, mert a piac és az ipar egészen más)
De ez főleg azért van, mert már rengeteg játékos van, és az egész dolog elcsúszik a populáris emészhető kategóriába.

De aki annak idején is játszott,mikor a cd még csak bejött, tudja miről beszélek. A Diabló 1, Warcraft 1-2, Baldurs gate és Ice Wind Dale, Mech Warrior, Tomb Raider, Age of Empires, Blade of Darkness, HoM&M, Quake 1-3, Doom és még az Imperium Galaktika is (és még sorolhatnám oldalakon át) olyan művek voltak amik minőségben és hangulatban a mai játékok számára utólérhetetlenek egyenlőre.

Teljesen megalapozták a mai játékok stílusát és mechanikáját. És ez főleg azért van így, mert a technológia akkor jutott el oda, hogy nagyobb szabadságot ad a programozóknak és a fantáziájuk szabadon szárnyalhatott és a játékokat és a jeleneteket ők álmodhatták meg.

Ez csupán azért válhatott valóra, mert az "ipar" akkor még inkább rájuk bízta a dolgot, mert ŐK értettek hozzá.
Ma ezt már nem tehetik meg, mert a teamleaderektől kezdve a marketinges üzletembereken át a hozzá nem értő "analfabéták" is beleszólnak, hogy mit is csinálj.

Persze nem szó szerint, de azért eléggé visszafogja a játékokat az, hogy belőnek egy irányba.

És bár ezek a játékok nem egy évben jöttek ki, de attól még mert nagy név valami és sokan veszik nem lessz jobb mint pl egy alig eladott ismeretlen játék, ami valójában szuperedeti, fantasztikus mechanikája van és szórakoztató.

Azzal viszont egyetértek, hogy a Mass effect és a Portal pl igazán nagy ugrás volt. Amikor megjelentek sokat tettek a játékvilághoz. A mass effect volt az ami végre interaktívvá és filmszerűbbé tette az egész ágat. Azzal, hogy képesek voltunk befojásolni a történetet amit végigjátszunk és a történet a miénk lessz. EZ az ami igazi újítás, mert EZ az amire eddig szüksége volt az EGÉSZ "ipar" ágnak. És ettől lessz egy jáék igazán nagyszerű.

Ezért tartom pl a Gw2 őt és az SwToR-t is( mindkettő máshogy) igazán fantasztikusnak a maga nemében ugyanúgy, mert a multiplayer only játékipba is képes volt a fantasztikus megoldásaival belecsempészni ezt. És az egész stílushoz hozzátenni és javítani.

Szóval számomra nem a 10 millás eladásoktól és az xy játék x edik részétől lessz jó egy év a játékiparban. Hanem attól, hogy látom a kollégáim hozzátesznek valami igazán eredetit az iparhoz amivel a játékélményt javítják....és nem profitot termelnek a cégvezetésnek.....(remélem nem olvassák :) )
11.
11.
Fronter
#8: Ha ezzel nem értesz egyet, akkor jó nagy vak lehetsz....
10.
10.
Split
#3: Patrik az avatarja, mit vársz? :D
9.
9.
HardCoreGamR
De azért ne felejtsuk el az:
Assassin's Creed: Revelations
Saints Row: The Third
Need for Speed: The Run
Forza Motorsport 4
Uncharted 3: Drake's Deception
Crysis 2
inFamous 2
Bulletstorm
Dead Space 2
és a Rage-et sem!

7.
7.
ALpH4
a Battlefield 3mat nem is mondta pedig annak van a légütősebb multija
5.
5.
goblinfing
#2: olvasd el a cikket de barom!! ÁÁÁÁÁÁÁÁ
4.
4.
Stranger
2.
2.
deathdave42
igaza van, szép év volt, viszont nekem a 11 es év is bejött :)
1.
1.
felegyi
Na igen, piszok jó volt a 07-es évünk... akkor fejlesztettem új gépet, talán idén is kellett volna :) régi szép idők!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...