A idei QuakeConon is folytatódott a hagyomány, azaz a dallasi rendezvényt ismét az id Software programozózsenije, John Carmack nyitotta meg. Beszédét a Rage körüli kényelmetlenségek magyarázatával kezdte: elnézést kért a PC-seket sújtó teljesítményproblémákért.
Carmack elmondta, hogy a debüt nem sikerült túl jól, de a fejlesztők ebből is profitáltak: a jövőben hasonló fiaskó nem fordulhat elő az id életében. s tett egy rövid megjegyzést tett arra nézve, hogy a játéknak még közel sincs vége.
A guru megemlítette, hogy a Doom 3: BFG Editiont mozgató id Tech 4 engine-t már sikerült portolni PlayStation Vitára, de nem valószínű, hogy a közeljövőben handheldes megjelenésnek fogunk örülni, mert a csapat jelenleg gőzerővel készíti a Doom 4-et, s oda kell a munkaerő. Szintén talonban van a cég mobilos üzletága is, de oda is AAA-s címeket terveznek.
S hogy mikor jelenik meg a Doom 4? Ismét elhangzott a szállóigévé vált válasz: “will be done when it’s done”. Azaz, majd ha kész lesz. Nem hisszük el, hogy ismét ellőtték!
A csapat létszáma jelentősen visszaesett az elmúlt időszakban, de legalább minden fejlesztő munkaköre kellően változatos - üzent a szatirikus külvilág felé John Carmack.
Tulajdonképp marhára hőbörögtem a Rage-en (ps3-on is megvannak a grafikai betegségei), és maga a játék sem volt forradalmi, de végül is nem volna rossz egy folytatás, mert hát az egyéb fejlesztők sem teszik mostanában túl magasra a lécet.
Az az id baja, amit már mások pedzegetnek, hogy nagyon belassultak. A játékaik által nyújtott élmény nincs arányban azzal az idővel, amit a bejelentésétől kénytelen várakozással tölteni a játékos, mire megkapja. Ezért volt csalódás volt a Rage is, és az lesz a Doom 4 is.
Ha kétévente kidobnának valamihez folytatást (azé minden évben valamit valamihez), akkor a játékélményt el lehetne fogadni, mert nem előznék meg túlzott várakozások.
Visszatérve a Rage-re, sokkal királyabb lettt volna nyílt világba helyezni, mint csinálni egy cső fps-t, és "feldobni" idétlen roncsderbivel, de azért ahogy fentebb írtam, még mindig akceptálható.
Egyszerűen felháborító, amit művelnek....nem elég, hogy lassúak (ami őrjítő, tekintve, hogy a Bethesda (vagy Zenimax...) tulajdonában vannak, ott pedig azért csak van már pénz, lehetne haladni), de amikor kijön valami (lásd: Rage), még el is van ***va rendesen (PC-s változat). Ez már a 3. Quakecon, amit élőben követtem, csak Carmack beszéde miatt, mindannyiszor csalódást okozott a Doom 4 miatt, első alkalommal: majd jövőre....másodszor: "idén a Rage éve van", idén meg......
Mire kijön a Doom 4 már bőven elavult lesz, félek, hogy a DNF sorsára jut....végülis 2007 még "csak" 5 éve volt, talán van remény, hogy egyszer elkészül, csak nehogy az id a 3D Realms sorsára jusson....
De a kedvencem: "minden fejlesztő munkaköre kellően változatos". Szóval erre szoktál mondani állás interjùn: a%nyád.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.