Assassin's Creed III - mindenki felült a reklámnak

  • Írta: fojesz
  • 2012. október 18.
  • Érdekesség
Link másolása
Magyarországon rendhagyó, de zseniális módon promózzák az Assassin's Creed III-at, egy "álarcos jótevő" járja Budapest utcáit, és parkolójeggyel, valamint érvényes vonaljeggyel segíti ki a bajba kerületeket. A reklámnak több médium is felült, a hősnek saját Facebook-oldala van.

Többek közt a Blikk is írt róla, a Class FM Morning Show című műsorában pedig interjút készítenek azzal az "álarcos jótevővel", aki 18. századi egyenruhába öltözve járja az utcákat, hogy kisegítse az ártatlan embereket: Connor - mert így hívják - érvényes parkolójeggyel és BKV-menetjeggyel látja el a parkolóőröktől és a BKV-ellenőröktől tartó polgárokat; eddig több mint 100 embert mentett meg.

Az esetről egy bizonyos Szabó Viktória értesítette a sajtót, aki egészen véletlenül pont összefutott vele, és még a hős - aki imád pózolni - Facebook-oldalát is ismeri: "Tegnap érdekes dolog történt velem. Elfelejtettem elindítani a mobil parkolásomat, és mire visszaértem az autómhoz, ott fogadott a Mikulás-csomag. Ám egy Connor nevű fickó megmentett, a kocsimra tett egy érvényes parkolócédulát és a névjegyét. Nem tudom, ki lehet, de nagyon hálás vagyok neki".

A Blikk "hosszas utánjárás" után rájött a turpisságra, de azért az egyszeri gamernek eleve árulkodó a dolog: az Assassin's Creed III marketingkampányáról van szó. A Gamekapocs úgy tudja, a Ubisoft-játékainak promózásáért felelős csapat a Just Dance 4-hez is rendhagyó hirdetési módot eszelt ki; hogy mit, az maradjon meglepetés!

Köszi, bcrics!

47.
47.
B-Bird
#44: Igen, idehaza szeretünk kritizálni, ahogy sajnos én is tettem itt jó pár hozzászólásnál, de az öltözködésnél szerencsére már elértem azt, hogy ne érdekeljen kinek mi a véleménye, ez a pulcsi vagy kabát tetszik és venném. :-)
Mondjuk én már nem is iskolás vagyok, hogy az öltözködés legyen a téma a munkatársak körében. Majda csoporttársaid is kinövik gondolom. :-)
46.
46.
B-Bird
#42: Tehát, ha jól értelmezem a magyar forgalmazónak vagy ubisoftnak nem az a tényleges célja, hogy megvegyék minél többen a játékot. Beérik azzal is, hogy csak beszéljenek róla... Most már mindent értek, hogy ez eddig nem esett le nekem... ;-))

De félreértettél, kell a reklám persze, én csak azt mondtam, hogy megfelelő termékreklám a megfelelő célközönségnek. És nekem nem kell minél több és több reklám, de azért kell, hogy a kedvelt gamer oldalakon megjelenjen pár infómorzsa, videó, játékkiállítások, amikből aztán eldöntöm, hogy megveszem. AC3 esetén elég volt pár trailer, gameplay.
Viszont egy ilyen "reklámozástól" nem fogom jobban várni, nem ettől fogom eldönteni megvenném-e. Az öreg Pista bácsi meg úgysem vesz emiatt egy konzolt és hozzá ezt a játékot. Pedig akárhogy is nézzük, ez csak egy reklám.
És láttunk már szerintem 1-2 olyan AC jópofa élőszereplős vicces videót, ami nem reklámozás célból született, egyszerűen srácok kitaláltak valami vicceset, de nem fizette őket senki, nem AC rész kiadás előtt volt.
45.
45.
bsg09
#29: Tudod, nem mindenki kocka.
44.
44.
lolman598
#20: a baj az AC-s pulcsikkal,hogy ahogy lentebb már írták,nálunk nem tolerálják annyira,ha vki gamer,elkezdenek inkább buzgálkodni,hogy mennyire kocka az illető
de lehet csak az én csoporttársaim ilyenek
43.
43.
vuliem
#14: http://25.media.tumblr.com/tumblr_ma5vdqthnb1qdyg71o1_1280.jpg

Más hozzáfűzni valóm nincs a "mondanivalódhoz".
42.
42.
randall13
B-Bird összes hozzászólására válaszolva:
Nagyon félre vagy informálva, egy reklámnak az csak a közvetett célja, hogy vegyék meg az emberek a terméket. A közvetlen cél az, hogy beszéljenek róla az emberek, azaz népszerű legyen tőle az adott termék. Amiről te beszélsz, az a Teleshop-féle kőkorszaki és egyben undorító forma, amikor már az ember pofájába nyomják hogy vedd meg ezt meg azt, és ha mindezt most teszed, kapsz mellé ajándék aggregátort...
A szóban forgó reklám nem csak kreatív, de úgy érte el hogy a fél ország beszéljen róla, hogy közben alig költöttek rá pár százezret. Sokkal hatásosabb és másodsorban sokkal olcsóbb, mint a kereskedelmi TV-knek kifizetni milliókat egy félperces reklámblokkért a Barátok Közt meg miazanyám szünetében.
Ehelyett belekerül az összes újságba, sőt, előfordulhat hogy az esti híradókba is. És ha hiszed ha nem, az embereket érdekelni fogja, hogy ki ez a parkolóőröket kifosztó Robin Hood.

A te szemszögedből nézve: mi értelme olyan embereknek, játékosoknak reklámozni az AC-t, akik már hallottak róla ezer helyről és meg is veszik? Minek költsenek dollármilliókat olyan közösség megnyerésére, akiket már megnyertek? Ha te elhatározod hogy megveszel egy játékot vagy megnézel egy filmet, szükséged van további reklámra? Mert nekem nincs.
41.
41.
giga321
Ő volt ott Mondoconon is múlthét szombaton a másik Connor öltözéküvel meg a liberationos csajjal. Jah meg a pálinka és kolbász kóstolón is ott voltak. Apám lefotózta őket.

http://i.imgur.com/FVKIC.jpg?1

Na ki az ott jobb oldalt?
40.
40.
Nomad010
A parlamentbe is mehetne jót tenni...
39.
39.
razipapi
Szerintem teljesen korrekt csinálja csak ! :)
MO. új hőse: D ..
38.
38.
Partyzan
#37: jah igen, és mág egyetlen egy AC-val sem játszottam... :) viszont most megfogott a játék története, mert a törénelem e korszaka mindig is tetszett, így már alig várom, hogy elveszítsem az AC-s szűzességem... :)
37.
37.
Partyzan
#32: 2010.októbere óta van boxom, előtte PS1,PS2 illetve PC-vel nyomultam, viszont a játékgyűjteményem kimerült a FIFA-nál + az FPS-es lövöldözős játékoknál, vmiért a többi nem fogott meg...

Az is igaz, hogy nem néztem akkoriban játék oldalakat rendszeresen, általában haverok ajánlásával választottam játékokat, illetve ha vhol láttam egy reklámot, akkor utánajártam...

és nyílván nem ez a budapesti bohóc fog senkit sem meggyőzni a játék megvásárlásáról...
36.
36.
B-Bird
#34: Jogos, s egyben szomorú. Így sikerül néha eladni borzasztóan rossz játékokat, más remek alkotások meg a kevés reklám miatt elvesznek, a fejlesztők csődbe mennek, a kiadók szélnek eresztik a tehetséges fejlesztőket, stb. :-(
35.
35.
Partyzan
34.
34.
gildesh
#32: "És igen, kimondtad a lényeget, ez a célja a reklámnak: "VEDD MEG A TERMÉKÜNKET!"

Ez így ebben a formában túlegyszerűsítés. A végső cél persze az, de ezt nagyon ritkán közelítik meg közvetlenül. A marketing általában nem direkt felhívásokkal dolgozik, hanem rengeteg apró dologgal, amik együttesen érik el a céljukat.

Sosem az a cél, hogy egy reklámot látva rohanj azonnal a boltba, és megvedd a terméket. Annyi elég, hogy halljál róla, és hogy tudj róla, s amikor valamiért igény támad rá, már mérlegeld a vásárlás lehetőségét. Lehet, hogy ez jóval később lesz.

A konkrét esetben most például, nem az a lényeg, hogy mindenki rohanjon előrendelni. De lehet, hogy egy fiús szülő vagy egy idősebb báty majd ajándékot tervez venni, és körülnéz a videojáték-piacon. Akkor megakadhat a szeme az AC-n, és eszébe jut, hogy "nahát, ez volt az a fura krapek a metrónál". De azért még nem dönti el, elmegy a 576-ba, mikor belép, látja az életnagyságú kartonreklámot, vagy óriásposztert. A premierjátékok mind szemmagasságban vannak, így azokat veszi észre először. Ebből már gondolhatja, hogy bizony egy óriási népszerűségnek örvendő játékról van szó, s minden bizonnyal azért, mert jó játék. Ezek az apró mozzanatok együtt veszik rá a vásárlót a vásárlásra.

Mert azt a marketingesek is tudják, hogy csak a direkt felhívásra viszonylag kevesen vásárolnak, az ember gyanakvó természetű. A legtöbb ember abszolút nincs tudatában, vagy éppen nem zavarja, mennyi kis apró marketingfogásnak esik áldozatául nap mint nap.
33.
33.
Bré
nagyon adja hol kell járkálnom hogy találkozhassak vele?:D
32.
32.
B-Bird
#30: Tehát 2010 környékén még nem hallottál az AC sorozatról? 2007 -es az első rész. És már a legelső rész is hatalmas hírt kapott minden játékoldalon. 2010 előtt nem néztél egy játékokkal foglalkozó oldalt sem?

Tudod mikor volt utoljára velem ilyen, ami veled 2 éve? Kb. a '80-as évek végén, '90-es eleje-közepe. Amikor még nem volt net, újságok is alig. Akkor a lengyel piacon úgy vettük a játékot, hogy a cím alapján vagy megfogott, vagy nem. Aztán volt, hogy üres floppy-t kaptunk. Azok a régi szép idők... :-D

És igen, kimondtad a lényeget, ez a célja a reklámnak: "VEDD MEG A TERMÉKÜNKET!!!!44négy!" :-)
Lehet, hogy egy új borotváról nem hallottam, mert nem nézem a borotvakapocs.hu -t, de ha játékról van szó, azokról előbb olvasok játékoldalon, mint blikk. Blikket nem is veszek, sosem vennék. Brrr... :-)
És igen, én is említettem, hogy működik a gépezet, ugyanazt írtam, amit te: Céljuk, hogy beszéljenek róla, ahogy most mi itt is.
De engem továbbra is, nem egy budapesti bohóc fog meggyőzni a játékról, ahogy szerintem sok más játékost sem, hanem mondjuk a tegnapi TV spot. Jó képsorok, hangulatos vágás, zene, jelenetek.
31.
31.
B-Bird
#29: facebook -n még álcázza magát. A szégyentelen! :-)
30.
30.
Partyzan
#27: egy reklámnak több célja van: népszerűsítés, eladási volumen növelése, stb.
konkrétan az, hogy beszéljenek róla az emberek és megvegyék...nálad még soha nem volt olyan, hogy pl. a haverodtól hallottál vmiről, amiről addig azt sem tudtad, hogy létezik és utána megnézted/megvetted?
Egy reklám tudod már akkor is sikeresnek tekinthető, hogyha eléri azt, hogy beszéljenek róla az emberek (.pl. most mi itt) és ebből úgyis lesz +eladás.
Pl. a metrón városban nem csak Kovács Pista bácsiék mozognak, hanem rengeteg fiatal, akik már képesek elindítani egy láncot...
2évvel ezelőtt pl. még én sem tudtam mi az az AC, amíg nem jött egy haverom...
29.
29.
Scoo
Most olvastam el a blikk cikket:
"A Blikknek hosszas utánjárással sikerült lelepleznie az akcióhőst: kiderült, hogy egy számítógépes játék október végi megjelenése alkalmából folytat gerilla-hadviselést."

Hosszas utánjárás XD
28.
28.
B-Bird
#25: Köszönöm! És lehet, hogy van olyan, akivel lehet hatni ilyenre, ki tudja. De manapság, az internet korában, ahol mindent naprakészen kapsz, új videót, mindent pikkpakk eléd raknak, már elgyengül egy ilyesfajta "ráhatás".... szerintem.

ConnorHUN -tól pedig követelem, hogy a kampány végén hirdesse az igét, hogy "emberek, ez csak fáni reklám volt na"! ;-)
27.
27.
B-Bird
#26: És a reklámozónak mi a valódi célja? :-)
26.
26.
Partyzan
#23: a népszerűsítés! ;)
25.
25.
Scoo
#20: Na, most jöttem rá, hogy rosszul írtam. Azokra gondoltam a vásárlók közül, akik azon hezitálnak, hogy melyik gamet vegyék meg most ősszel. Rájuk lehet hatni, bár igazad van, hogy engem egy ilyen nem tudna meghatni.

Amúgy én nem támadlak, mivel a kommentekből kiderült, hogy nem vérpistike vagy, nem is fikázó, hanem épp csak más a véleményed.
24.
24.
B-Bird
#21: Amúgy igen, értelek. Én a színfalak mögötti részt akarom látni, illetve pofátlanul belerontok, mint maximálisan hozzá nem értő newreg és nem a gesztust látom, nem azt, amit mutatni akarnak.

Ahogy már párszor írtam, amennyiben ez tényleg csak pár fiatal bohóckodása lenne, nem egy gépezet "apró" kis próbálkozása, jobban értékelném. Megdicsérném őket a kreatívságuk miatt, hogy összebolondoztak egy ilyesmit és foglalkoznak ezzel. De így nekem nem szimpi, nem nevetek tőle jobban, és nem fogom ettől még jobban várni a játékot.
23.
23.
B-Bird
#21: A reklámozásnak mi a célja?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...