A Red Barrels csapatát olyan játékipari veteránok erősítik, akik korábban a Prince of Persián, a Splinter Cellen, az Assassin's Creeden és az Uncharteden dolgoztak; most egy új, független stúdiót alapítottak. Kérdés, hogy mért hagyták el a jól menő csapatot a bizonytalanért? Első játékuk, az Outlast egy hamisítatlan túlélőhorrornak ígérkezik.
Colorado távoli hegyei közt borzalmak várnak téged a Mount Massive elmegyógyintézetben. A régóta elhagyatott intézményben már nincsenek betegek, ám nemrég újranyílt kutatási célból a transznacionális Murkoff Corporation jóvoltából. Az intézmény szigorú titoktartás mellett működött, egészen mostanáig. Egy belső forrásból származó füles alapján hősünk, Miles Upshur újságíró a helyszínre utazik, ám a falakon belül félelmetes kaland várja miközben a tudomány, vallás és a természet kérdéseit feszegeti, s valami egészen mással is szembesül... Mount Massive szívében szörnyű igazság lappan, s csupán egyetlen reményünk van a megmenekülésre.
Első ránézésre könnyedén észrevehetőek benne az Amnesiára jellemző jegyek, ám jótól lopni nem bűn. A látványért az Unreal Engine 3.0 felel majd.
Philippe Morin, a Red Barrels társalapítója szerint rengeteg nagyszerű játék van a piacon agyevő szörnyekkel, ám az Outlast tartósan ijesztő szeretne lenni, s az ellenségeink arcára sokáig emlékezni fogunk. A csapat másik alapítója, David Chateauneuf hozzátette, hogy rengeteg tapasztalattal rendelkeznek a korábbi kasszasikerek után, és nagyon izgatottak az új játékuk kapcsán, amely a félelmeinket ragadja nyakon, és igazi érzelmi hullámvasútnak ígérkezik.
Az Outlast 2013 nyarán jelenik meg PC-n, letölthető formában.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.