A Kotaku magazin értesülései szerint az Obsidian fejese, Feargus Urquhart kezdetben kételkedett a South Park: The Stick of Truth sikerében, annak ellenére, hogy a sorozat alkotói lelkesek voltak. A stúdió legfőképpen szerepjátékokra szakosodott, ezzel a részével nem is volt gond, de ha a játék nem fog úgy kinézni, mint a TV-sorozat, akkor az egész értelmetlen lesz - mondta Urquhart.
Az Obsidian egy hetet töltött el a prototípus összerakásával, sokat segítettek neki a South Park Digital Studiostól kapott anyagok. Mindezt azért, hogy a játék a lehető legjobban hasonlítson a szériára. Matt Parker és Trey Stone szerint teljesen jó úton haladtak, s csak egy kicsivel több kellett még a sikerhez.
Talán a sorozat alkotóinak lelkesedése nyomán, az Obsidian mindenféle anyagi ellenszolgáltatás nélkül készítette el a The Stick of Truth első játszható verzióját. Parkernek és Stone-nak tetszett annyira az eredmény, hogy az üzletet azonnal megkötötték. A Viacom finanszírozta a fejlesztés mindaddig, míg a projekthez kiadót nem találtak. Végül a THQ lett a befutó.
A cikkben számos érdekességet találunk még egy Disney által törölt Hófehérke-játékról, illetve a félretett Aliens-RPG-ről is.
A South Park: The Stick of Truth a 2014-es pénzügyi évben láthat napvilágot, ami jövő áprilistól veszi kezdetét.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.