Vége az ünnepi szezonnak, az NPD Group jelentése szerint azonban közel sem alakultak úgy a játék- és hardvereladások Amerikában, mint 2011-ben. A teljes amerikai iparág forgalma 22 százalékot esett vissza mind a decembert, mind a teljes évet tekintve, míg hardverek esetében ez a szám rendre 20, illetve 27 százalék, a játékoknál pedig 27 és 22 százalékos csökkenést jelentett. A kiegészítőkből 2012-ben 8 százalékkal fogyott kevesebb éves szinten.
Bár a számok nem festenek túl rózsás képet, az NPD emlékeztetett rá, hogy ezek csak a bolti eladások, a digitális értékesítések nincsenek benne a számokban, márpedig egyre több játékos vásárol letölthető tartalmakat, és a pontkártyák is kiemelkedő népszerűségnek örvendenek. A hardvereladások gyengülésére magyarázatul szolgálhat, hogy a játékosok nagy része már kivár a következő konzolgenerációig, illetve a különböző konzolkiszerelések megjelenését is visszafogták a gyártók.
Az új címek halála
Ahogy az alábbi toplistákon is látszik, az új címek kiveszőben vannak, és erre az eladási adatok is rájátszanak: az évi rendszerességgel visszatérő sorozatok jól mennek, miközben a közepes költségvetésű játékok és a katalóguscímek már kevésbé.
Ez a decemberi toplista:
- Call of Duty: Black Ops II
- Just Dance 4
- Halo 4
- Assassin's Creed III
- Madden NFL 13
- Far Cry 3
- NBA 2K13
- Skylanders Giants
- New Super Mario Bros. 2
- FIFA 13
Ez pedig a teljes évi:
- Call of Duty: Black Ops II
- Madden NFL 13
- Halo 4
- Assassin's Creed III
- Just Dance 4
- NBA 2K13
- Borderlands 2
- Call of Duty: Modern Warfare 3
- LEGO Batman 2: DC Super Heroes
- FIFA 13
Az Xbox 360 a király
A hardvereladásokat illetően elmondható, hogy Amerikában továbbra is az Xbox 360 a legnépszerűbb konzol. December 1,4 millió eladott példánnyal állt az élre, és már 24 hónapja el sem mozdul onnan. A Microsoft közleménye szerint a vásárlók 1,27 milliárd dollárt költöttek Xboxszal kapcsolatos termékekre decemberben.
A Nintendónak is volt oka büszkélkedni. Noha a Wii U decemberben alulmúlta a Wii-t (460 ezer Wii U jutott 475 ezer Wii-re), az első 41 napot tekintve az összesen eladott 890 ezer darab Wii U így is 30 millió dollárral nagyobb forgalmat csinált a kiotóiaknak, ami nem meglepő, hiszen drágább konzolról van szó. A Wii U legnépszerűbb játéka a New Super Mario Bros. U volt, ebből 580 ezer példányt vittek haza a játékosok. A 3DS-ből 1,25 millió, a DS-ből 470 ezer darab ment el.
A Sony nem közölt adatokat.
nem értem hogy miért írnak az emberek negatív commentet... (szólj hozzá olyanhoz ami téged érdekel...)bal**sz
míg a nagyobb országokba(amerika, ausztrália) csak a saját történelmüket veszik és a földrajzot lévén ők maguk a kontinens...
Náluk a CoD meg az ilyen háborús cuccok egyértelmű, hogy jól mennek de amúgysincs ezzel semmi baj. Az jobb lenne ha WoW-oznának, vagy WoT-oznának? Úgy mondjátok mintha itt mindenki olyan játékokkal játszana amik igazán megtornáztatják az agyat, meg fejlesztenek :P
Az meg még szép, hogy a Box a király lévén saját termék :)
A hírről csak annyit, hogy nem meglepő. A CoD évről-évre döntögeti az eladási rekordokat, engem az lepett volna meg, ha nem ez lenne a legnépszerűbb. A Call of Duty már nem egy játék, hanem inkább egy márkanév. (Amúgy erről tervezek is egy blogot írni.) Van aki azt mondja, hogy évről-évre ugyanaz: én minden évben megszoktam venni, és mégis évről-évre élvezem. Ajánlom nektek az OtherWorld bemutatóját a játékról, mert tökéletes igazat mondanak róla. Már csak arra leszek kíváncsi, hogy a Neversoft(vagy Newersoft? nem tudom.) jövőre mit alkot, mert a Tony Hawk és Guitar Hero játékaik jól sikerültek, de ha jól tudom, egyik sem arról szól, hogy kitör a második-harmadik világháború/hidegháború.
nincs több kérdésem ülj le
Forrás: http://www.vgchartz.com/yearly/2012/Global/
Szóval, lehet, hogy ők is csak felültek a marketingnek, ahogy én is (most először életemben).
ui.: fikázhatom, mert megfizettem az árát.
Amúgy pedig a BF3-mat jobban kedvelem.:) Bár már az is kezdi elveszteni régebbi szabadságát, és több szempontból is "codosodott". Ez az én véleményem:)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.