A Sony Worldwide Studios fejesét, Shuhei Yoshidát el sem eresztették az újságírók a PlayStation 4 bejelentése után, és az úriember nem is volt rest egy sor érdekes kérdésre választ adni.
4K?
Yoshida szerint a 4K támogatott lesz, viszont csak az olyan videók és filmek számára, amiket ilyen felbontásban rögzítettek. Az egyértelműség kedvéért leszögezte: ez azt is jelenti, hogy a konzol a játékokat nem tudja 4K-ban futtatni.
Mi lesz a mostani PSN-játékokkal?
Az eddig megvásárolt PSN-játékok és azok mentései sajnos nem vihetők át natívan a PS4-re, a Sony jelenleg is azt fontolgatja, hogyan oldja meg ezt a szituációt. Két fő lehetőség áll a rendelkezésére: az előző generációs lemezes játékok esetében már emlegetett cloud szolgáltatás mellett emulálhatják is a játékokat.
Yoshida azt is hozzátette, a gyártó természetesen tudja, hogy ki milyen játékot vett meg korábban a PlayStation Networkön, amivel arra utalhatott, hogy nem feltétlenül kellene újra fizetni ezekért a címekért.
Move igen, DualShock 3 nem?
A PlayStation 4 új kontrollere annyira különbözik a DualShock 3-tól, hogy az előző generációs kütyüt már nem lehet használni a konzolhoz. A PlayStation Move viszont akadálytalanul működik, ez egyébként a Media Molecule bemutatójából is kiderült.
És az új Eye?
Az új Eye kamera jóval fejlettebb az elődjénél, sok tekintetben hasonlít a Kinectre is. A teljes kütyü két kamerát használ, ezért térben is képes érzékelni a játékos és a DualShock 4 kontroller pozícióját - a kütyün lévő fénycsík több játékos megkülönböztetését is lehetővé teszi. Lesz arcfelismerés és mozgásérzékelés, mikrofonjaival pedig támogatja a hangfelismerést, és a háttérzajok kiszűrésére is alkalmas.
Versenyképes árazás?
Konkrétumokat a Sony még nem mondott a PS4 árazásáról, viszont ahogy az sejthető volt, sokkal egyszerűbb dolga van, mint anno a PS3 esetében. Miután a Sony most egyedi AMD-hardvert vásárolt, és nem saját architektúrát fejlesztett ki, így spórolt a kutatás-fejlesztés és a gyártási költségeken. Ez természetesen az árcédulán is érződik majd.
Nagyon egyszerű matematikai képlet amúgy (szorzás vagy mi a franc :D) 1920x1080= 2.07..... millió így kapod felbontást! Ha te a szorzandó számokat 2xezed akkor nyilván nem a 2xesét kapod, hanem jóval többet!
A HD esetében 1080, és 720 p/i elnevezés a függőleges pixelek számára utalt, 4K esetében 8 millió pixelről és 2160p-ről beszélünk, HD--> 2 millió pixel, 1K, 1080p. Így remélem érthető.
1080p -> 4K sklázás kb. olyan, mint 800x600 -> 1080p-re...:-( mondjuk, látni erre is példát (COD), de ez tényleg nem optimális...
csak fel ne törjék! mert utálom a cheatereket minden kis 8 évesnek van már ps3asa és amultis játékokban még bénák de a cheateléshez bezzeg értenek
a másik amit várok a ps4 től hogy a konzolokon is legyenek mmo rpg most kipróbáltam a cd universe online-t és már értem hogy miért fogy a wow előfőzetői kártya és gyanítom hogy már 100x jobbak is vannak a piacon amiket ha látnék ......
A 4K éppen duplája a full HD minőségnek
Illetve mégis milyen hangja lesz a gépnek akció közben.
+Szerinted melyik játékkészítő fogja feláldozni a látványvilágot, mert 120fps-t kell kitolnia magának a konzolnak 60fps-es 3D-hez, ami ráadásul 10 percig poén aztán inkább irritáló.
720P ~ 1 megapixel
1080P ~ 2 ,1 megapixel
4K ~ 8,3 megapixel
ON:
Biztos vagyok benne, hogy a Sony meg fogja oldani ezt a PSN/PS3 játékok futattását, különben akkorát kockáztatnak, amit egy olyan haldokló(?) vállalat, mint a Sony, egyszerűen nem tehet meg!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.