Az eredeti 1992-ben jelent meg az akkori platformokra, s most, huszonegy év múltán a platformjáték feltámadt. Az IGN jóvoltából három percen át nézhetünk bele a játékmenetbe. Vajon hű marad a klasszikus elődhöz?
Nem nehéz észrevenni, hogy a Flashback hűen merít a néhány éve megjelent Shadow Complexből. A játékmenet harcból, ugrándozásból és osonásból áll, persze hősünket fejleszthetjük is, a terep pedig változatos. Futurisztikus létesítmények és dús vegetációjú helyszínek váltják egymást.
A játék augusztus 21-én jelenik meg Xbox Live-on, PSN-en és PC-n.
Igen, gondolom, hogy a háttér nem sprite -ból rakódott ki, csak felfigyeltem az egyik ilyen levélgroupra, hogy háttérben is mintha pixelre ugyanaz lenne, csak minimális kicsinyítéssel, sötétítve, színtelenítve.
A párbeszédes sztorit ismerem, na de pont ezért mondtam, hogy "ha okos-ügyes a grafikus, és a programozó". Ha már van sok példa előttünk, hogy mik voltak a buktatók mondjuk egy RTS -nél, akkor eleve a grafikus designer nagyobbra tervezi a kobakját a szuperharcosnak.
De én továbbra sem érzem jelen esetben, hogy itt bármit fel kellett volna áldozni a játszhatóságért. Meg aztán nem mindennek kell fotorealisztikusnak lennie,így én nem is nagyon használom azt a csúnya szót, hogy "feláldozás".
Ok, belekötöttem a nagy levélbe, de azért csupán, mert ha már ez a cucc igyekszik realisztikusabbnak hatni, akkor nem fog nekem tetszeni a kisteherautó nagyságú levél... csakazértse!
Én nem kezdtem el vitatkozni, az első kommentemben csak jeleztem, hogy nekem nem tetszik a háttér a dzsungeles résznél. Jó uraságod kezdte megmagyarázni, hogy miért is jó ez a rondaság. Pedig itt tényleg nem grafikai feláldozásról lehet szó szerintem, mivel az első screenshoton még tetszetősebb volt és mégsem zavaró. Videón meg ahogy egyre többet és többet látom, továbbra is azt látom, hogy a városi részeknél hangulatos a háttér, ott nincs gigablur használat és mégsem zavaró, ellenben a dzsungeles résznél, főleg ahol szinte fekete lesz a platform rész... mintha kb. átcsapna fekete-fehérbe a játék. Szóval továbbra sem tetszik na. :-)
De részemről nincs durci, én csak saját kis véleményem mondtam, aztán mivel párbajra hívtál, gondoltam mégsem állhatok el egy ilyen fenséges meghívástól. :-)
((díjnyerteseken)) ;-)
Segitesegnek, amigan volt a legutosebb minden tekintetben.
A hattereket annak idejen nem spriteokbol raktuk ki szerintem(amigan biztos hogy nem).
Kicsit mas volt a technika.
A deszaturalt jelenteset en is tudom.
A blur akkor zavar ha elkezdem dorzsolni a szemem mert ugy tunik valamiert
homalyosan latok. Itt nem ez tortenik es ez nem szol bele a jatekmenetbe egy fpsnel meg mulhatnak rajta dolgok.
"Már nem emlékszem pontosan, de ilyen szempontból szépen oldották meg a Trine első részénél."
Sehogy, illteve ugy, hogy allandoan ralattal valamennyire arra a sikra amin a karakterek maszklaltak.
Egyebkent ott pl soxor beleolvattak dolgok a hatterbe.
Az lenyegtelen, hogy barki tolthet fel droidra attol meg sok a szemet.
De pc-n is.
A jateokok 80% fos otlettelen rokabor .
"Amiről te beszélsz, az bydesign, workflow alapján csinálják a karakterek méretét, stb. Az megint más tészta"
Nem, nem mas teszta, game design.
Van a grafikai design.
Majd elkezdenek dolgozni
Elkeszul egy, teszt game, demo, anyampicsaja.
-Hu bazz nem latszanak a kerekterek. Mi legyen?
-Nagyitsuk meg a fejuket 10%al .
- Akkor lottek a fotoreal-nek.
-Akkor ha a bozotosban vannak korberajzoljuk oket pirossal aztan eladjuk mint plusz nanoruha finkcio.
A lenyeg az hogy egy meglevo dolgot amit (ez is csak pelda volt) grafikailag be kell aldozni valamiert. Vagy plusz dolgot berakni.
Tok mindegy milyen kifejezest hasznalunk.
Azt amire te gondolsz parallax scrollnak hivjak egyebkent.
De az eredeti jatek nem scrollozott.
Minden jatek tele van apropp hibakkal (pl a levelek merete amibe igazan marhasag volt belekotni- senkit sem erdekel jatekoskent).
Csak egy valami nem tetszett elkezdtunk vitatkozni es nagyotoval nezed, hogy fogast talalhass rajta.
Kivancsi lennek ha igy vagod milyen jatekon dolgozhattal...
Amiről te beszélsz, az bydesign, workflow alapján csinálják a karakterek méretét, stb. Az megint más tészta. Én amiről beszéltem, az az, hogy ronda a háttér. Túl világos, túl homályos, nagyon 2 layer feelingem van tőle. De kicsit nézelődtem gyorsan, s észrevettem valamit. Itt a videóban elég béna a háttér. Viszont a legelső pre-alpha-béta-gamma screenshoton sokkal szebb képet láttunk (gondolom kis fake screen lehetett, photoshop rulez):
http://www.gamekapocs.hu/media/galeria/jatek/6/6860/10909/180250_normal_flashback.jpg
Mondjuk itt is azok a brutál mérettel megáldott levelek... Háttérben van, mégis akkora, mint a játékos... WHAT? :-)
Aztán gameplay-ből meg már ilyet kapunk: http://media1.gameinformer.com/imagefeed/featured/ubisoft2013/flashback/flashback4.11610.jpg
Neked ez szép? Brrr...
Ez inkább szép szerintem, egy ilyet nagyon tudnék élvezni (még ha csak egy egyszerű művészi rajz is csupán): http://3.bp.blogspot.com/-Eh68NdVpxK8/UQJHRz_2gfI/AAAAAAAAKSo/v_QMg41ZMG8/s400/tetedebug_flasback-hd.jpg
Aztán ez a fotoreál dolog is ugye design kérdése, hogy fotorealisztikus megoldás kell egy adott műhöz oder nein?
Deszaturált... tehát SZÜRKE. A zöldes környezet deszaturáltabb változata + az égbolt, de az sem rikítóan, hanem deszaturáltabb kiadásban, csak hogy ne legyen zavaró a játékosnak, ne vegye el a figyelmet. Ha megfigyeled a régi screenshotokat, akkor látni is, hogy 1-2 "bokor" tök ugyanaz a sprite, csak kisebb kiadásban, szürkésebb (deszaturáltabb). 32 szín? Na most lehet hülységet kérdezek, de 32 szín miben volt? Flashback már VGA-s volt emlékeim szerint, nem? (256color) EGA meg 16 color.
De ha téged is zavar az agyon blőrözött effekt, akkor ebben az esetben miért nem?
Androidra meg egy 12éves kölyök is tölthet fel, még szép, hogy ott találsz gyenguska megoldásokat, pénzéhes kis próbálkozókat. Azokat én számításba se venném.
Far Cry 3 már nekem kimaradt, család mellett ritkán van alkalmam játszani, de majd biztos beszerzem, mert szimpatikus volt. De hát ugye más videón-képeken nézni egy ilyet és nagy tv-n élesben játszani. Na de az a neonos, dínóóós, rózsaszínes VHS korszakos dlc, amit adtak hozzá... na az húhúúú, szivárványt hánynék tőle 5 perc után azt hiszem.
Reméljük, hogy ez még csak work in progress videó volt, s még apró finomítás lesz még hozzá, vagy csupán a trailer vágója rakott bele szar részletet. Mondjuk gyanúsan közel van a release, akkor ezen már nem fognak sokat finomítani. Na mind1, megyek vissza játszani valamelyik Game&Watch -al, azoknak a legtutibb a grafikája!!!444négy! ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=einrVV-I4_8
Szal. ezt a vegtelensegig lehetne fokozni.
Pl strategia jatekoknal az emberknek nagy fejet kell csinalni mert maskep nem latszanak a palyan. Vagy hogy messzirol is jol nezennek ki az egysegek jo eros paneleket kell csinalni.
Etc...
Ez mind a fotoreal rovasara megy (azaz a grafika) es a gameplayt segitik.
En is jatekfejleszto vagyok dolgoztam mar rts-tol az fps-ig a kalandjatekon at a flash szarokig mindenen.
Szal hidd el tudom mirol beszelek.
Ennek semmi koze, hogy ugyes e a garfikus, vagy jo e a progger vannak korlatok design es gameplay szintrol is.
Egyebkent nem deszaturaltabb volt hanem kek es szurke (32 szin elegg korlat volt).
Engem sokkal jobban zavar az fps-ekben par eve forceolt motion blur, vagy celzas kozben szettaknyolt grafika.
Az androidot meg csak peldakent hoztam fel azert, hogy lasd, tehetsegtelenek sosem fognak jo jatekot csinalni tok mindegy milyen platformot raksz oda nekik.
Szerintem ez akkor is jol nez ki.
Kerdes a far cry 3 tetszett? Csak kepben szeretnek lenni.
Mert szemelyes velemenyem szerint, bun izlestelen, giccses volt az okadek szinek miatt.
B-Bird: Ez látod egy érdekes kérdés. Szerintem ez inkább remake, mert a nulláról újraalkották a játékot. Az Another World inkább csak egy re-release :)
Nézd meg a Flashback screenshotjait majd ezt a mostanit. A réginél nem blurfos volt, csak egyszerűen deszaturáltabb színeket használtak. Itt meg... jó erősen ott van a fókusz a részletgazdag platform részeken, aktív területeken, ami meg mögötte van, ott meg szépen figyel az agyonblőrözött hátsó layer. Nincs mélység érzetem, csak hogy két layeren mozog a játék.
És amiről beszélsz, pont hogy háttér élesség zavaró lenne... pont hogy itt erős, fényes a háttér. Elvonja a figyelmet a lényegről. Belevilágít a pofámba a blurháttér.
Már nem emlékszem pontosan, de ilyen szempontból szépen oldották meg a Trine első részénél.
Androidot felhozni egy Sony-Microsoft vonalon pedig nem igazán okés. Amíg az utóbbin mint tudjuk, elég komoly szigorú rendszerek vannak, szűrések, addig az okostelefonokra (főleg androidra) szinte bármit átengednek.
És azzal sem értek igazán egyet, hogy a grafikát be kellene áldozni a gameplay miatt. Ha jó programozód van és ügyes grafikusod, akkor ki lehet hozni a legjobb megoldást. Régen persze igaz volt az állításod, hiszen 8bit, 16bit korszakban erős korlátok voltak. De ma már egy telefon is sokkal többet tud, mint pár éve a csúcsgépek. Kis túlzással. :-)
Abban viszont egyet értek amit a végén írtál, de inkább ezt ráhúznám az élet minden területére. Lehet egy kalauz jobb költő lenne, egy teremőr jobb énekes, vagy egy szabadalomvizsgáló jobb fizikus. ;-)
:D
Faszaul nez ki ez.
Remeljuk jo is lesz.
Annak, hogy blur van rajta egyreszt gameplay okai vannak(szerintem) masreszt meg annak idejen is hasonlot akartak elerni az egyre tavolabb levo es egyre szurkesebb, kekesebb dolgokkal.
Ha tu eles lenne a hatter eltunnenek benne a karakterek ami miatt soxor elbasznak sokan es azert menne a fika, hogy fos a jatek.
Ha meg nem lenne hatter azert menne a szardobalas, hogy ronda.
Nem olyan egyszeru jatekot csinalni mint ahogy azt sokan hiszik.
Meg lehet nezni a felhozatalt pl androidon. A 99,99% szemet.
Kurva sok mindenre oda kell figyelni.
Soxor a grafikat be kell aldozni a gameplay miatt pl.
Vagy egy egeszseges egyensulyt teremteni.
Nagyon sok esetben meg a kiado fossa szajon a keszitoket amikor kivetet jo es betetet szar dolgokat, csak azert mert mas jatekban mar volt olyan mert ragaszkodik a copy paste elvehez.
A legtobb fejlesztonek inkabb utat kene epiteni, kenyeret sutni vagy barmit csak nem jatekot csinalni.
Na igen, mit takar a remake? Új pályákat? Vagy grafikai tuningot? Mert nekem az Another World 20th anniversary edition remake-nek számít. Ez viszont itt egy "folytatás"!?
Itt amúgy a városi, beltéri részek tetszenek, de a dzsungeles rész szerintem elég ronda. Az a szegényes, túlzott homály háttér elég béna.
Az another worldot meg nem fesultek ki csak kapott egy nagyobb felbontast jobb hangokat de minden maradt a regi (a grafikai design pl).
Ugy tunik egy igazan jo, igenyes remake keszult belole.
Kb mint az alien breedbol pl.
Mondjuk valami kepregenyes grafika jobban passzolna hozza.
3DO
Another World remake pedig már volt/van... 20 éves évfordulóra, mai napig szerintem kapni mindenhol. :-)
Menyit játszottam vele, és mennyire elakadtam állandóan... :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.