A szerepjátékos elemekkel is vastagon kibélelt Middle-Earth: Shadow of Mordorra kétségkívül hatással voltak a Batman: Arkham-játékok. A harcrendszer itt is ritmusalapú, a megfelelő időzítésért több tapasztalati pont jár, és természetesen ellentámadásra is van lehetőség; az igazi hasonlóság viszont a játék felépítésében keresendő: mi leszünk a vadász, aki a kis játszóterén szabadon játszhat az áldozataival.
A játékmenetet az úgynevezett wraith-képességek színesítik: harc előtt már a távolból befoghatjuk ellenfeleinket, kisebb távolságokat teleportálhatunk, hogy hátba támadjuk őket, és le is lassíthatjuk az időt. Kardunk mellett íjat is használhatunk, ha úgy adódik, lopakodhatunk is. Ezeket és az emberi tudásunkat két különböző skillfán fejleszthetjük, a játék során pedig egyre erősebbek leszünk.
Ahogy azt már a bejelentés óta lehet tudni, az új Nemesis System révén a játékos tettei valós időben befolyásolják majd az ellenfelek viselkedését és kapcsolatát: a játék több száz különböző rosszarcút képes megkülönböztetni név és rang szerint, ők külön fejlődnek, saját emlékezetük lesz, és önállóan reagálnak mindenre.
Néhányuk már hősünk puszta látványától berezel majd, ők az életüket mentve menekülnek el, és el is mondják a többieknek, hogy kivel találkoztak. Néhányuk felett át is veheted az irányítást, kémként visszaosonhatsz velük a táborba, ott pedig végezhetsz a vezérükkel. Még érdekesebb, hogy hagyhatod, hogy megöljenek. Miután átok ül rajtad, nem halsz meg, nem kell újratöltened a legutóbbi checkpointot, az idő viszont telik, a gyilkosod erősebb lesz és a többiekkel együtt taktikát is válthat - igaz, ekkor több XP is jár utána.
A játékvilág nyitott lesz, kapunk mellékküldetéseket, szóval teendőből is akad majd bőséggel, és a fejlesztő Monolith Productions szerint a Nemesis System révén nem lesz két ugyanolyan végigjátszás. A történetet a Red Dead Redemption sztoriját is jegyző Christian Cantamessa írja, a Hatalom Gyűrűinek eredetét feltárva Gollammal is összefuthatunk majd.
A játék 2014-ben jelenik meg PC-re, PS3-ra, PS4-re, Xbox 360-ra és Xbox One-ra.
Továbbá még mindig várok végre egy BFME 3 bejelentést...
Ezért bár én üdvözlök mindenfajta kreatív ötletet, kétkedek ebben a lidérc-főhős koncepcióban. Középfölde nem az ambivalens értékekről szól szerintem.
Bár nehéz lesz, nagyok az elvárások...
Ugyan még semmi érdemlegeset nem tudok a játékról, akár tévedhetek is ha előre lehúzom, de a fenti ismertető és a tény, hogy a Monolith fejleszti.. hát.. szerintem nem lesz túlzás az "agyatlan mészárlós tucatjáték" jellemzés.
"...a játék több száz különböző rosszarcút képes megkülönböztetni név és rang szerint, ők külön fejlődnek, saját emlékezetük lesz, és önállóan reagálnak mindenre."
Rohadt jól tálalják, mintha hasonlót se láttunk volna még. Saját emlékezet, önállóan reagálnak, nem semmi.. :D
Mindenesetre várós, de elég szkeptikus vagyok, a témája miatt viszont mindenképp megéri, hogy figyeljünk erre a csodára. :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.