Az NVIDIA új rendszerchipje Tegra K1 névre hallgat, és Kepler alapú, 192 CUDA magos GPU-val érkezik - tudtuk meg az idei CES alkalmával a cég vezérigazgatójától, Jen-Hsun Huangtól. A Tegra K1 "teljesen programozható", teljesítménye még az Xbox 360-ét és a PS3-ét is lekörözi, miközben a fogyasztása lényegesen kevesebb.
Huang az NVIDIA sajtótájékoztatóján kifejtette, hogy a mobil számítástechnika már ugyanazon a szinten van, mint a desktop PC-s. A jövőben még látványosabb mobiljátékok érkezhetnek, a cég bizakodó, annak ellenére, hogy a tavaly bemutatott Tegra 4-es chipek sokkal kevesebb készülékbe kerültek bele, mint a rivális Qualcomm Snapdragonjai.
A Tegra K1 támogatja a DirectX 11 és az OpenGL 4.4 technológiákat, illetve az Unreal Engine 4-et is képes futtatni - tudtuk meg az Epic Games alapítójától, Tim Sweeneytől. "Bármi, ami egy PC-n vagy egy high-end konzolon fut, azt Tegra K1-gyel is futtathatjuk" - hangsúlyozta Sweeney.
A Tegra K1 kétféle változatban érkezik: az egyik egy 32 bites, négy Cortex-A15-ös magot használó CPU-val (maximum 2,3 GHz), a másik egy 64 bites két Denver magos CPU-val (maximum 2,5 GHz). Az NVIDIA szerint a 32 bites Tegra K1-ek az év első felében érkeznek, míg a 64 bitesek 2014 második felében.
Amúgy csak szerintem szaggatott néhány helyen?
A Tegra 1-2-3 csipeket hány alkalmazás tudja kihasználni rendesen? Kettő? Esetleg három?
Másrészt pedig nem a teljesítményre kéne jelenleg hangsúlyt fektetni, hanem az üzemidőre...
Jó lenne már valami okos megoldás az akkumulátorokra is.
2 éve meg a Facebook játékoké volt a jövő... Emlékeztek még a "Zynga többet ér, mint az Electronic Arts" típusú hírekre?
Mégis ki a francnak kell ez?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.