Egy RPG, ahol az egész Föld a játszótered lehet

  • Írta: fojesz
  • 2014. február 4.
  • Bejelentés
Link másolása
Rendkívül ambiciózus projektbe vágtak bele a Ubisoft és az Electronic Arts volt munkatársai: olyan akció-szerepjátékot akarnak fejleszteni, ahol a játszóterünket egy az egyben a Föld adja majd.

A Pixyul nevű startupot a Ubisoft és az Electronic Arts egykori fejlesztői, Julien Cuny és Louis-Pierre Pharand alapították, első projektjük pedig máris nagyon ígéretesnek tűnik: olyan túlélő akció-szerepjátékot akarnak fejleszteni, ahol a játék világát a Föld pontos mása adja.

Bizony: a ReRollhoz drónok segítségével térképezi fel bolygónk minden szegletét, majd az így készített képekből 3D-s játékvilágot építenek - eleinte nyilván kicsiben kezdik, majd egyre növelik a bejárható területeket. A helyszínek nemcsak ugyanúgy néznek majd ki, mint a valóságban, de az éghajlat és a klíma is úgy változik, mint a természetben, plusz csavarként pedig posztapokaliptikus körítést kapunk, hogy minden adott legyen a túlélősdihez.

Mert nem babra megy majd a játék: mielőtt vadászni, termelni tudnál magadnak élelmet, fosztogatnod és lopnod kell, és persze lehetőleg kerülnöd kell a többi játékost, akik ugyanerre törekednek, és akár téged is eltesznek láb alól, ha erre van szükség. Ja, meg mutánsok is lesznek, de kezdetben valószínűleg ők jelentik majd a legkisebb gondot.

A ReRoll kétségkívül óriási projektnek ígérkezik, a fejlesztők közösségi finanszírozáson keresztül próbálják pénzelni a munkálatokat. A hivatalos weboldalon már megvásárolhatók a játék karakterei, az ezekért befizetett pénzek szolgálnak támogatásként is, jóllehet az anyag első játszható változata csak 2015 közepén érkezik a tervek szerint.

33.
33.
Red-E-Kamp Van
#11: Amennyit csaltak az USA történelmi, vagy technikai hűségén, annyit rátoldással egy tehetősebb európai országgal is lehet és már is elviselhető az atmoszféra.
De persze ez nem ellened szól és érthető is amit mondasz.
32.
32.
Juha
Mondjuk a játékosok tölthetnék meg tartalommal. Pl. Ha vki lemodellezné a szülövárosomat, biztos össze tudnék szedni pár régi havert, és olyan hagyományos asztali szerepjáték módjára elökörködnénk :-) pl. a suliból eljutni a régi törzskocsmánkig, kerülgetve/kiiktatva a tanár NPC-ket :-D
31.
31.
gnossos
A Steve Jobs és Ben Affleck alteregónak van fan fantáziája, de nem véletlen, hogy eddig senki nem próbálkozott ekkora statikus (!!) terület lemodellezésével. Egyrészt azért mert ez lehetetlen a hatalmas terület miatt, másrészt értelmetlen ha nincs megtöltve tartalommal.
Na meg melyik az a játékos aki ki is használná a területet? A Minecraftban hiába szinte végtelen terület generálható, a kezdő ponttól pár kilóméternél messzebb nem nagyon megy senki. Annak idején az Elder Scrolls II hiába rendelkezett hatalmas távolságokkal, a kutya sem gyalogolt/lovagolt egyik településtől a másikig, inkább fast travelezett, mert nem volt értelme a tartalom hiánya miatt. De érdekes tartalommal megtölteni ekkora területet, lehetetlen. Aki meg simán túrázni akar, az feláll a gép elől és a valóságban teszi azt. Virtuális túrára pedig ott van a google street view..
30.
30.
DevilGamer
Nagy fába vágták a fejszét. Az őtlet jó, csak kicsit idő igényes, de remélem jól fog sikerülni.
29.
29.
kredencferenc
Csak nekem gyanús ez a "mindent lefényképezünk drónokkal" marhaság? Kövezzen meg aki akar de nekem már a google earth meg a street view sem tetszett ilyen tekintetben. Ki a jó francnak van joga lefényképezni engem vagy a kocsimat, vagy a házamat? A térfigyelő kamerákról is a mai napig folyik a vita. Bár ténylegesen a bűnmegelőzést szolgálja és a felvételek nem kerülnek nyilvánosságra. Így oké a dolog. Mindenesetre szerintem már így is túl sok a "figyelő szem". Kapják el a bűnözőket, de ne olvassák már el a kezemben az újságot és ne tudják már jobban mit nézek a tévében mint én magam. Azon kívül ez ott fog megbukni, hogy mondjuk Kína, Észak-Korea és hasonló országok nem hinném, hogy szívesen beengednék ezeket a kis fürkészeket a határaikon belülre. Emlékezzünk csak mikor pár fényképért Görögországban lecsukták a Bohemia Interactive-os srácokat mikor az Arma 3-mat készítették.
28.
28.
Extol
Ha valaki lebombázza házunkat akkor pipa leszek.

Komolyra fordítva a szót, nem valószínű hogy lesz belőle valami. Majd kiderül.
27.
27.
SwordFish
26.
26.
Zombiekiller6
TPS nézetben tökéletes lenne, de így már kevésbé izgat pedig mindig erre vágytam!!!
24.
24.
petimanus
Kíváncsi vagyok, hogy a befektetők és a fejlesztők közel, s távoli rokonságában ki dolgozhat valami jó kis három betűs helyen...khm...NSA...khm... :D
21.
21.
Moldren
Engem már azzal megnyertek, hogy "posztapokaliptikus" és "túlélős". :)
20.
20.
GAMEROD
Szerintem aki ismeri a Flight Simulatort és a Google Earth-öt az nem fogja nagy számnak tartani a dolgot.
19.
19.
dacoon90
Akit a játék nem is nyűgöz le, azt a mögötte megbújó technológia mindenképp.
Nehezen kivitelezhető projektnek tartom, de ha csak egy pici kis országot is sikerül lemásoljanak a fiúk, akkor már mindenképp jár a taps. Aztán később ki tudja. Lehet kell pár év, és egy-két vakfolt kivételével kapunk egy második Földet.
Kemény fa, de ha egyszer felvágják!...
18.
18.
mestermagyar
Ja csak felülnézetes lesz?
16.
16.
DON GONDOCS
Érdekesen hangzik hogy nagy bejárható sandbox világ, de kiis kell tölteni tartalommal.
15.
15.
simon 555
#8: Procedurálisan? :)
Mint a No Man's Sky, vagy a nagyon-nagyon régi Elite. Igaz ezek űr játékok, de ha már 30 éve megoldható volt, hogy egy egész galaxis legyen egy játékban, több száz naprendszerrel és bolygóval, ne már, hogy egy bolygó ne lenne megoldható vele.
14.
14.
eszem
Azért Én kicsit kételkednék ebben a drónos megoldásban már csak azért is mert Én is UAV (Unmanned Aerial Vehicle) felvételeket használok fel a szakdolgozatomban és csinálok belőlük további elemzésekhez domborzatmodelleket. És hiába vannak már nagyon jó kamerák meg olyan szoftverek amik a képekből nagyon szépen generálnak dolgokat még nem tökéletes a dolog. Kis területe alkalmazható de nagyra már azért bajok vannak.

A másik amit már a #10-es kommentelő is említett a különböző országokban a szabályozások. Nálunk se lehet UAV-al csak úgy repkedni...

Szerintem ebből nem lesz semmi, inkább csak durrantani szerettek volna valami nagyon elsőre aztán nemsokára kipukkad a lufi.
12.
12.
Wolverine
Ez új szintre emelheti a játék fogalmat és bizony már én is régóta vártam, hogy ez eljöjjön. A föld teljes virtuális valósága, még kimondani is erős és már itt kopogtat, hihetetlen...ha ezt frankón megcsinálják nincs kétségem afelől, hogy sokan inkább itt élik majd az életüket. :)
11.
11.
névtelenség
#5: Fallout-ot Európában biztos nem fogsz kapni. Pár éve valahol konkrétan ki fejtették, hogy a széria egyediségét az amerikai retro feeling teszi. Vagyis az, hogy átrakják az egészet az EU-ba pont az alapokkal való szakítás lenne.

Meg amúgy is... szerinted a zsíros ujjú amikat érdekelné a kelet-európai blokk?
10.
10.
elvan a gyerek ha jatszik
1. Azért van egy pár olyan ország ahol érdekes lesz drónokkal készíteni a topográfiát (pl. Irán, Szíria, Izrael/Palesztina, Pakisztán, Észak-Korea). Arra fele nem kifejezetten szeretik ha azonosítatlan repülő tárgyak köröznek felettük.

2. Nem hittem, hogy 2014-ben már ott tartunk technológiai hozzáférhetőséget tekintve, hogy ilyen méretű lézeres letapogatást majd virtuális modellezést tudjanak eszközölni egy szimpla sandbox játék kedvéért.

3. Nem hittem volna, hogy lehetséges 2014-ben ilyen horderejű vállalkozást véghez vinni (igazából, most így a videó után sem hiszem el igazán)

4. WOW
9.
9.
Juha
Előre látom, amikor a "posztapokaliptikus, kihalt" világban egyszerre 50-60 ember összefut! :) Gondolom ezt MMO-ként kell elképzelni, ahol a szerverek egy-egy játékbeli régiót takarnak.

Mondjuk kíváncsi leszek, hogy ha ezt tényleg megvalósítják, akkor a házam felett mikor fognak drónokat reptetni :)
8.
8.
PolluxHUN
egy kis gyorsszámolás! vegyünk egy nyitott sandbox játékvilágot alapul, legyen ez a TES sorozat. Cyrodiil kb 42 négyzet km nagyságú (http://www.ask.com/question/what-is-the-size-of-cyrodiil), az előzetes híresztelések szerint kb 40-50GB tárhely kell neki. Értem én h nem kell ilyen részletességre számítani, meg a játék különböző algoritmusokkal kreálhatja újra és újra a különböző területeket, meg felhőszámolás-tárolás......de azéééér 148 939 100 km² szárazföldi(!!!) terület az még így betyáros! :D
6.
6.
PolluxHUN
Na ez fullon áll-leejtős stuff! Nagyon kíváncsi vagyok megvalósításra! Ez azért brutális infóanyag, hogyan dolgozzák ezt fel? hogyan implementálják a játékba? Ekkora baxottnagy területet hogyan töltenek meg tartalommal? fúúú nagyon várós...
5.
5.
Inkább egy Európában játszódó FallOut-ot csinálnának végre...
Igaz a háttértörténet szerint Berlin és Moszkva közötti régióban nem sok minden maradt... + csak a ruszkiknak voltak a Vault-okhoz hasonló bunkereik.
4.
4.
Arell
Na, ez olyasmi amit nem gondoltam, hogy egy ideig látni fogok még... Nem semmi.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...