A Pixyul nevű startupot a Ubisoft és az Electronic Arts egykori fejlesztői, Julien Cuny és Louis-Pierre Pharand alapították, első projektjük pedig máris nagyon ígéretesnek tűnik: olyan túlélő akció-szerepjátékot akarnak fejleszteni, ahol a játék világát a Föld pontos mása adja.
Bizony: a ReRollhoz drónok segítségével térképezi fel bolygónk minden szegletét, majd az így készített képekből 3D-s játékvilágot építenek - eleinte nyilván kicsiben kezdik, majd egyre növelik a bejárható területeket. A helyszínek nemcsak ugyanúgy néznek majd ki, mint a valóságban, de az éghajlat és a klíma is úgy változik, mint a természetben, plusz csavarként pedig posztapokaliptikus körítést kapunk, hogy minden adott legyen a túlélősdihez.
Mert nem babra megy majd a játék: mielőtt vadászni, termelni tudnál magadnak élelmet, fosztogatnod és lopnod kell, és persze lehetőleg kerülnöd kell a többi játékost, akik ugyanerre törekednek, és akár téged is eltesznek láb alól, ha erre van szükség. Ja, meg mutánsok is lesznek, de kezdetben valószínűleg ők jelentik majd a legkisebb gondot.
A ReRoll kétségkívül óriási projektnek ígérkezik, a fejlesztők közösségi finanszírozáson keresztül próbálják pénzelni a munkálatokat. A hivatalos weboldalon már megvásárolhatók a játék karakterei, az ezekért befizetett pénzek szolgálnak támogatásként is, jóllehet az anyag első játszható változata csak 2015 közepén érkezik a tervek szerint.
De persze ez nem ellened szól és érthető is amit mondasz.
Na meg melyik az a játékos aki ki is használná a területet? A Minecraftban hiába szinte végtelen terület generálható, a kezdő ponttól pár kilóméternél messzebb nem nagyon megy senki. Annak idején az Elder Scrolls II hiába rendelkezett hatalmas távolságokkal, a kutya sem gyalogolt/lovagolt egyik településtől a másikig, inkább fast travelezett, mert nem volt értelme a tartalom hiánya miatt. De érdekes tartalommal megtölteni ekkora területet, lehetetlen. Aki meg simán túrázni akar, az feláll a gép elől és a valóságban teszi azt. Virtuális túrára pedig ott van a google street view..
Komolyra fordítva a szót, nem valószínű hogy lesz belőle valami. Majd kiderül.
Nehezen kivitelezhető projektnek tartom, de ha csak egy pici kis országot is sikerül lemásoljanak a fiúk, akkor már mindenképp jár a taps. Aztán később ki tudja. Lehet kell pár év, és egy-két vakfolt kivételével kapunk egy második Földet.
Kemény fa, de ha egyszer felvágják!...
Mint a No Man's Sky, vagy a nagyon-nagyon régi Elite. Igaz ezek űr játékok, de ha már 30 éve megoldható volt, hogy egy egész galaxis legyen egy játékban, több száz naprendszerrel és bolygóval, ne már, hogy egy bolygó ne lenne megoldható vele.
A másik amit már a #10-es kommentelő is említett a különböző országokban a szabályozások. Nálunk se lehet UAV-al csak úgy repkedni...
Szerintem ebből nem lesz semmi, inkább csak durrantani szerettek volna valami nagyon elsőre aztán nemsokára kipukkad a lufi.
Meg amúgy is... szerinted a zsíros ujjú amikat érdekelné a kelet-európai blokk?
2. Nem hittem, hogy 2014-ben már ott tartunk technológiai hozzáférhetőséget tekintve, hogy ilyen méretű lézeres letapogatást majd virtuális modellezést tudjanak eszközölni egy szimpla sandbox játék kedvéért.
3. Nem hittem volna, hogy lehetséges 2014-ben ilyen horderejű vállalkozást véghez vinni (igazából, most így a videó után sem hiszem el igazán)
4. WOW
Mondjuk kíváncsi leszek, hogy ha ezt tényleg megvalósítják, akkor a házam felett mikor fognak drónokat reptetni :)
Igaz a háttértörténet szerint Berlin és Moszkva közötti régióban nem sok minden maradt... + csak a ruszkiknak voltak a Vault-okhoz hasonló bunkereik.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.