Peter Molyneux szerint a GODUS újraértelmezi majd a free-to-play fogalmát, sőt szerinte nyugodtan lehet új elnevezéssel is illetni az elképzelését, hiszen efféle monetizációs rendszert nem láttunk korábban. Mint mondta, a játék az "invest-to-play" üzleti modellre épít, mert végső soron az a céljuk, hogy a játékosokat pénzköltésre bírják.
Túl sok konkrétumot nem tudtunk meg: Molyneux elmondása szerint a free-to-play jelenleg csupán arra jó, hogy a pénzzel felgyorsíthassuk a fejlődésünket az adott játékban, az invest-to-play viszont azt akarja elérni, hogy a játékosok büszkék legyenek arra, hogy pénzt fektetnek a címbe (esetünkben a GODUS-ba), amihez egyébként arra is szükség van, hogy ne pusztán játékként, hanem hobbiként is tekintsenek rá.
Egyelőre nem sokat értek ebből, de azért jó látni, hogy a mester újra a régi: ne értsetek félre, meghajlok a nagysága előtt, de tény, hogy fénykorában ígérgetett ilyen nagy mellénnyel. Akárhogy is, a GODUS jelenleg 19 euróért váltható ki a Steam Early Access keretei között, szóval itt már mindenképpen kell "invesztálni".
Úgy képzelem ezt az egészet, hogy kapunk egy jó kis játékot amibe mindenkinek minden funkció elérhető és mindenki addig játszik vele amíg kedve tartja. Persze mint tudjuk, egy idő után még egy olyan tartalmas játék, mint pl. a World of Warcraft is megunható, ezért is jöttek hozzá kiegészítők. Itt jönnek képbe a plusz tartalmak és a befektetők. Hogy ne váljon unalmassá a játék, ezért egy katalógusból folyamatosan új, még el nem készült, tartalmakat fognak kínálni a készítők x összegért. (kicsit olyan lesz ez mint a Kickstarter) Amennyiben megtetszik az egyik ilyen tartalom, befektetsz bármekkora összeget, hogy minél előbb megüsse a pénzmag a készítők által kiírt x összeget és így minél előbb elérhetővé váljon a kívánt tartalom. Ez a tartalom természetesen mindenki számára elérhető lesz, akár fizetett akár nem.
Ez a fajta modell azért jó, mert aki nem akar fizetni annak csak türelmesen várnia kell míg nálánál elszántabb játékosok összedobják a pénzt, persze ha azt látja, hogy nem igazán áll halmokban a kredit az általa annyira óhajtott tartalom mellet, akkor előbb utóbb neki is megnyílik majd a pénztárcája.
Aki fizet annak meg azért jó, mert kap majd valami rangot amit büszkén viselhet mindenki előtt, hogy bizony többek között neki is köszönhető, hogy az a tartalom amivel épp játszanak megvalósulhatott.
Nem tudom, hogy Molyneux valóban ilyesmire gondolt e, mindenesetre a szavaival egybevág, ugyanis az általam felvázolt modell se nem p2w se nem f2p és még az invesztáló is büszke lehet magára.
Reszemrol a B2P a nyero full tartalommal. Regen ilyen volt minden jatek. Az internet ota nagyon elkurvult, felhigult az ipar (alpha-t,betat fizettetnek meg veled)
Az egy szem fegyver skines extra DLC-krol nem is beszelve. Meg arrol hogy egy NBA2K13-al 2013 decembereben mar nem lehet multizni, mert minden ev novembereben bezarjak a szervereket a 2K Games-nel.. es rakenyszeritenek hogy vegyel ujat ha online akarsz jatszani (ergo 5 dollaros havidijas online jatek 1 evre (5x12=60)). Ehhez kepest az EA aki 5 eve utan is ad szervert egy gavaller.
Ami manapsag megy, hogy egy regen single player jatekot a warez visszaszoritasa, bevetel novelese vegett online-a tesznek nagyon nem tetszik.
F2P, B2P nem lehuzos MMO-kra is van pelda: Rift, GW2, POE, tehat meglehet csinalni jatekosbarat rendszert is. (dota, LOL-t nem ismerem azokkal eleg sokat keresnek a kiadok nem tudom, hogy mennyire van benne p2W vagy se)
Igaz ezek a bevetel lista aljan kullognak a nevesincs lehuzos Pay2Win tucatjatekok elleneben, amiket a kiado 2-3 evente atskinezve/nevezve bezaras utan ujra kiad.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.