Életjeleket kaptunk a Mass Effect 4-ről, amely egy teljesen új főhősre és sztoriszálra koncentrál, a látványért pedig a Frostbite 3 engine felel majd. A BioWare Montreal fejese, Yanick Roy az Eurogamernek elmondta, hogy "valahol a munkálatok közepén" járnak, s ha most kéne megjelenési dátumot kitűzni, az úriember 2015 októberét jelölné meg.
A fejlesztés egyébként 2012 végén vette kezdetét, a játék alcíméről még nem tudunk semmit, és jelenleg az sem ismert, hogy előzménnyel vagy igazi folytatással állunk-e szemben. A BioWare megígérte, hogy tiszteletben tartja az első trilógia által lefektetett alapokat.
Jó hír, hogy a Mass Effect közvetkező része már játszható fázisban van, de még legalább másfél év hátravan a fejlesztésből.
Amúgy nagyon remélem, hogy ez a 4. rész nem azért készül el, hogy kiengeszteljék azokat, akik nem voltak megelégedve a trilógia befejezésével, mert akkor már előre felszisszenek és félve várom a produktumot. Hozzáteszem az egész szájhabzás teljesen felesleges a vége miatt szerintem, mert oké a játék vége nem volt olyan katartikus, de az csak azért tűnik így mert volt részünk sok, hasonlóan nagy kaliberű történésekben.
A 3. rész után eseményei után 150 évvel a Tejútrendszer egy eddig ismeretlen rendszerében a U.S.S Shephard szövetségi hadihajó rábukkan egy térközrelére ami egy pulzár mellett van, vizsgálni kezdik, mert szokatlan energiajeleket mutat ám amikor közelednek felé, a relé magához vonzza a hajót és átlöki egy ismeretlen galaxisba.
Itt derül ki, hogy bizonyos relék nem csak galaxison belül képesek szállításra, hanem azon túl is. Ám ezek száma hihetetlenül kevés.
Majd a túloldalon éri a legénységet az első döbbenet: az ottani relé az érkezésük után túlterhelődött és leállt. Egy ismeretlen, új galaxisban találják magát a legénység, egyelőre visszaút nélkül és sérült hajóval.
"B" változat
Kis kaszás gyerek lesz a főhős, aki mer nagyot álmodni és az az terve, hogy ha nagy lesz meghódítja a galaxist, persze mindenki kineveti, de elhatározza, hogy márpedig ő lesz a f@szagyerek... a többit tudjátok..
A synthesis-nél meg, ha jól emlékszem a végén arról van szó, hogy a szervesek és a szintetikusok „kapnak valamit a másikból” pl. szintetikusok kapnak érzelmeket. Tehát különbözőek maradnak, csak megtudják milyen a másiknak, és emiatt nem fognak azért háborúzni a szerves szintetikus ellentét miatt.
Destroy:
A relék elpusztulnak, de a reaper-ek "teste" ott maradt a belőlük kinyert technológiával újra lehet építeni a reléket.
Control:
A reaper-ek megjavítják a reléket, és úgy döntenek nincs nekik itt több dolguk, visszamennek a mélyűrbe.
Synthesis:
A relék megmaradnak csak mindenki zölden dereng. a reaper-ek szintén úgy döntenek nincs nekik itt több dolguk és visszamennek a mélyűrbe.
Mind három esetben 100 év múlva vannak relék, de nincsenek reaper-ek.
Refusal:
Ez meg olyan, mint a második részben ha meghal Shepard, nincs tovább.
Én szerintem, itt az egész univerzumot újrakreálják, legalábbis a 3. rész stáblistája utáni rész, erre is utalhat. Ugyanis az az érdekes, hogy Shepard történetét, úgy említi meg az öregember, mintha csak egy mese lett volna, vagy egy legenda, ami ki tudja milyen rég óta történhetett, ha egyáltalán megtörtént. Magát Shepard-öt sem személyként említik meg abban a jelenetben. "Tell me more about the Shepard." Szóval én arra tippelek, hogy egy teljesen új univerzum lesz a következő részben, ami vagy az igazi(másik) ME univerzumban játszódik, vagy ki tudja hány millió/milliárd évvel később, a harmadik rész után.
Amúgy nagy szar az a film, ráadásul egy csomó helyen köpi szemen a ME kontinuitását, de hát ez a széria készítőitől nem is meglepő...
#3: Emberek előtti korba biztos nem tesznek játékot. És nem azért, mert akkor a reaper-ök mindenkit ciklusosan kiirtottak, hanem mert a komplett felépített világ, az ismerős fajokkal mehetne a kukába úgy, hogy még emberek sem lennének, akikhez az egyszeri játékos kötődni tudna. Még azt is nehezen hinném el, hogy a First Contact War előttről szóljon egy játék, mikor az emberek nincsenek a Citadel fajai között, de hogy egy olyan korszakról, mikor még se turian-ok, asari-k, salarian-ok... na az totálisan kizárt.
Ráadásul attól még, hogy Mass Effect világba helyeznek egy játékot, nem muszáj automatikusan a reaper fenyegetésről szólnia...
Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy a sztori a First Contact War és a ME3 közé lesz téve, és totálisan függetlenül fut majd Shepard történetétől és a reaper-ök elleni harcról, vagy esetleg kanonizálják valamelyik fostalicska befejezést, és onnan haladnak tovább.
Gondolom elgépelés.
Arról meg emlékeim szerint volt szó korábban, hogy az előzmény lehetőségét kizárták. Szavazás is volt a fórumukon róla és nagyon kevesen vártak ilyesmit. Figyelembe kell venni, hogy a Mass Efect világában Shepard-ig előzményként mindig, ciklusosan ugyanazok a folyamatok mentek végig. Ignorancia>Belső konfliktus>Pusztulás. Önismétlésbe futna bele a sorozat egy előzménnyel.
Esetleg a Leviathan-ok kora nyújthatna újdonságot, de egy olyan fajú karakterrel meg ki akarna játszani egy AAA RPG formájában?
Ezek nagyon jó hírek, remélem minél hamarabb kapunk róla egy-két infót.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.