PC-re is jöhet a No Man's Sky

Link másolása
Úgy tűnik, beigazalódni látszanak a pletykák, miszerint a a sokak által várt No Man's Sky csak ideiglenesen lesz PS4-exkluzív. A fejlesztők egy interjúban árulták el, hogy a PC-s változat mindig is tervben volt.

A Hello Games által fejlesztett No Man's Sky nagy figyelmet kapott az E3-on, ahol Sony konferenciáján mutattak be egy új videót a játékból. A hivatalos álláspont szerint csak a PS4-es változat volt eddig megerősítve, de úgy tűnik, ez hamarosan megváltozik.

Egy szivárgásnak köszönhetően kiderült, hogy az Edge magazin szeptemberi számában szó lesz a No Man's Sky PC-s változatáról is. Sean Murray szerint a PC-s változat mindig is tervben volt: mikor azt mondta, hogy "konzolos játékot" szeretnének, ő úgy értette, hogy fontos számukra a stabil fps-szám és a felhasználóbarát irányítás. Ezeket PC-n is meg lehet oldani, így semmi akadálya az átiratnak.

A PC-s változat nagy eséllyel valamikor a PS4-es után fog megérkezni, de egyelőre annak pontos megjelenési dátumát is homály fedi még.

47.
47.
Mortician
#45: Viszont, hogy ellenpéldát is hozzak fel az elméletedre, ott van a Rome 2 - Total War. Kizárólag PC-re készült el, mégis majdhogynem faék szintre egyszerűsítették pl. az első Rome-hoz képest, de még a Shogun 2-höz mérten is egyszerűbb lett. Ilyen korban élünk.
46.
46.
Yanez
#45: Köszi! Persze, hogy van igazság levantine kommentjében, csak valóban nem úgy fogalmazott.
45.
45.
l4cyk4
#38: "Nem szükséges most bizonyos játékokkal példálózni" <---> 'könyörgöm, felhozna már valaki konkrét példát?"

Ezen ellentmondás dacára én hoznék egy példát, nem is akármilyen játékról.

Vegyük csak - ez ugrott be azonnal - az elmúlt évek egyik legjobb RPG-jét, a TES:V-öt. Kiadták PC-re, kontrollerre optimalizált, egyszerűsített inventory és crafting UI-val. Lehet, hogy ez nem butítás a konzol-játékos szemével nézve, hiszen egyforma lett minden platformon és ez így igazságosnak tűnhet, de egy PC-játékosnak igen is kényelmetlen volt a navigálás bennük. Tudom, külön kiemelted, hogy ne hozza fel senki a grafikát, ennek ellenére én mégis megteszem a fizikával egyetemben, hiszen az aki százezreket költ a számítógépe alkatrészire, jogosan gondolhatja és várhatja el, hogy a megjelenő produktum ki is használja azt amennyire csak lehetséges. Ez alatt nem a "pár effektért, brutális gépigény" szisztémára épülő játékokat értem.

(Ezt csak zárójelben jegyzem meg, mert nem vagyok biztos a hitelességében, de anno felröppentek olyan pletykák, melyek szerint a Rage-ben a játszható területet csökkentették le az Xbox 360 DVD-kompatibilitása vagyis a Blu-ray inkompatibilitása miatt, mert a készítők szerint túl sok lemezt emésztett volna fel a játék.)

Szumma szummárum, levantine kommentjében van igazság, csak épp nem a legszerencsésebben fogalmazott.
40.
40.
adamsfamily
Soha nem hallottam még erről a játékról.
38.
38.
Yanez
#37: Nem szükséges most bizonyos játékokkal példálózni, mert én arra reagáltam amit levantine írt a 18-as kommentjében, amialatt ő nem néhány, hanem általában a konzoljátékokat értette. Én csak azt mondtam, összetett játékok minden platformon vannak. Olyan "egyszerűsítéssel" meg "butÍtással" pedig még nem találkoztam, amely kihatott volna a játékmenetre, vagy magát a játékot változtatta volna meg. Lehet tévedek, de könyörgöm, felhozna már valaki konkrét példát? Vagyis olyan játékot, amely nem lett egyforma a platformokon, mert lekellett "butítani", és itt nem a grafikára gondolok. Levantine szerint az összes különbözik, mert konzolon így van, ezen csodálkoztam.
37.
37.
Stranger
#36: Olvass bele egy ilyen topicba és megérted, hogy a PC-sek miken szoktak sírni
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1920828

Vagy nézd meg egy ilyen játék menürendszerét:
https://www.youtube.com/watch?v=QgmS5O95wVc
Ezt nem lehet kontrollerre optimalizálni, jöhetne az egyszerűsítés. Itt nem olyan összetettségre kell gondolni mint GTA5-nél, hogy elmehetsz minijátékokat csinálni, hülyéskedni, versenyezni, harcolni, stb.

levantine
A mainstream játékok butítva lesznek platformtól függetlenül. Ma úgy kell játékot csinálni, hogy ne legyen tanulási fázis, könnyű legyen, egyszerű játékelemekkel. Ha megnézünk egy most megjelent Divinity Original Sin-t még egy hír sincs róla, mert rétegjáték. PC-n belül sincs annyira elterjedve mint egy Diablo 3.
36.
36.
Yanez
#30: Ha valamivel leegyszerűsítik az irányítást, akkor már nem összetett a játék? Nem értem mi köze a kettőnek egymáshoz. Visszatérve a leegyszerűsítésre, az sem az aminek hiszed. Konzolon a játékot a kontrollerhez igazítják, akárcsak PC-n a billentyűzet+egér kombóhoz. Vagyis ez nem azt jelenti, hogy leegyszerűsítik az irányítást meg hasonlókat, hanem hogy kontrollerrel pont úgy lehessen boldogulni egy multiplatform címmel, mint bill+egérrel. Ez nem teszi lebutítottá a játékot, semmi köze hozzá.

De akkor még mindig nem magyaráztad el, szerinted mi is az az összetettség. Tudnál játékokról példát mondani? Szerintem mondjuk a GTA-ban adott lehetőségek tára, és az ehhez viszonyított játékmenetre nyugodtan lehetne mondani azt, hogy sokkal összetettebb, mint pl az Uncharted. Viszont az összetettség önmagában még semmit sem jelent, ha nincs meg a jó játékélmény. Vagyis egy nem összetett játék is lehet szórakoztató, és erre rengeteg címet lehetne felhozni példának.
35.
35.
Stranger
#22: pl Dungeon Siege és Red Alert széria is butításon esett át miután megjelentek konzolra is. De biztos vannak még ilyen játékok...
34.
34.
equinox42
Bennem eddig fel sem merült, hogy nem lesz pc-re. Most hallok először az exkluzívitásról. Érdekes, mert számomra tipikus pc játéknak tűnt. Azért remélem mindenkihez eljut, akihez kell. Üde folt lenne a játékok között.
33.
33.
Chrysh
#32: Havert se érdekli a színvilágért de teljesen érthetetlen ez a finnyásság, amikor egy vadi új brand jön, nem megérne egy próbát minimum?
32.
32.
makkandis
Nagyon várom már ezt a játékot, amúgy vicces, mert míg sokakat színvilág riaszt el, engem pont ennek az idegensége fogott meg. A cikket viszont nem értem, hisz a kezdetektől készült pc-re, szóval arról soha nem volt szó, hogy nem jön, csak mivel a sony beszállt a költségekbe, így oda fog megjelenni először.
30.
30.
levantine
#22: Azért nem minden programra értendő. Úgy vélem, hogy azok a játékok, amik nagyobb közönséget céloznak (a konzolos piac ugyebár nagyobb, mint a pc-s), gyakran egyszerűbbek, "butítottak", mivel az a cél, hogy mindenki boldoguljon vele.

A másik, hogy a kontroller nem alkalmas olyan feladatokra, mint az egér, éppen ezért a játék menüket és a tartalmakat is leegyszerűsítik. Ami pc-n egy egérrel rutin feladat, az konzolon hosszútávon már zsibbasztó lenne. És mivel a konzol nagyobb piac, ezért értelemszerűen a multi-platform játékoknál inkább az egyszerűség a fő szempont.
Erre gondoltam a korábbi hozzászólásomban, ha kicsit túl nyersen is foglaltam össze.

#25: Így igaz!
29.
29.
norbio
#18: Már bocs... de te egy igazi hülye vagy. Egyáltalán játszottál már konzolon ? Vagy egész nap Wowzol....
28.
28.
Chrysh
#13: +1 :D

Nekem is kihagyott az agyam az E3 alatt és egészen eddig szintúgy hittem, hogy jön PC-re is. Mindegy nekem így is megfelel.

A Zumba gyerek anyjának meg szóljon valaki, hogy túl sok cukorkát evett és lehet, hogy túl van pörögve, mert mindenhova oda bír zongorázni néhány sort a PC-sek nek billentyűn. Értitek, mert neki erre is van ideje a konzolmegszállottság mellett.
27.
27.
dcba
#25: Total hulyeseg ilyenen porogni, mivel a billentyun 101 gomb van mig a konzolon 16 gomb van osszesen, plusz a 2 analog kar iranya igy nehez lenne mas kiosztast csinalni. Meg mindig csak a Dark soul-.t tudom peldaul felhozni, ami nemcsak nehez, de kb fogalmad sincs arrol, merre menjel mit csinalj es lazan besetalhatsz olyan helyre, ahol olyan ellenfelek vannak amikhez meg csirke vagy. Ertem amugy az allaspontodat es tenyleg rengeteg agyatlan egyszeru zumba-nak valo jatek van konzolra es pl a Last of Us hiaba egy kurva jo jatek, nincs ember aki abban el tudna akadni, vagy ott a GTA5 amiben ha meghalsz akkor kb 2 percnyi checkpointot vesztettel, total semmi kihivas a jatekban, de ilyen szarok PCre is tonna szamra jonnek. A mondandom lenyege az, h total hulyeseg allandoan a konzolt meg a PC-t osszehasonlitani, mert mind2nek megvan a maga elonye es hatranya. Nekem van mind2 es bizton mondhatom, h pl a Dark Souls nekem olyan gepen szaggat meg a fixxel is amin a Crysis 3 vigan szalad kozepes felso grafikan, mig ott a GTA5 amit kotott rendszerre csinaltak es neha olyan csunya FPS droppokat produkal amitol az ember kedve elmegy. Ennyi a lenyeg, meg annyi, h zumba es lesik20 meg tuti biztos, h szuz kisfiuk, akik utaljak a PC-t mert nincs ra penzuk, anyu apu vett nekik egy konzolt es azzal kell beernie es irigysegbol utalnak mindent ami PC. Mas magyarazat nincs mert nincs olyan konzol fan aki ilyen veres szajjal kepes gyulolkodni mindent ami PC.
26.
26.
Cristiano
ezt pc-re bűn ki hagyni:)
25.
25.
randall13
#23: Kevered szezont a fazonnal. Ő baromira nem a játék nehézségéről írt, hanem a komplexitásról. Amiben ha megnézzük, van is valami. Sok konzolos játékkal játszottam, de hirtelen egyet sem tudnék mondani, ami bonyolultabb lenne egy faéknél.
Ott van pl az Arma. A klaviatúra összes gombját használja. Kétszer. Persze nem ettől lesz összetett, hanem attól a kva sok lehetőségtől ami benne van. De ez csak egy példa volt, szerintem ő erre gondolt.
24.
24.
DON GONDOCS
#23: Szerintem az egyszerűség alatt nem feltétlenül a Nehézséget értette. Hanem hogy mennyire összetett és komplex egy játék világa és az abban való interakció.
23.
23.
dcba
#18: En verbeli PC-s vok, de azert ne hidd, h minden konzolos jatek annyira egyszeru. Jatszal a Dark Souls-al vagy a Demon Souls-al es meglatjuk mennyire konnyu. En most nyomom a Dark Souls-t es vmi irritaloan nehez, de megis iszonyat hangulatos.
22.
22.
Yanez
#20: Szerinted mi az az összetettség egy játékban? És szerinted miért platform;-, nem pedig játékfejlesztőktől függő dolog ez? És gondolom nagyon sok konzol és PC játékkal játszottál, amelyekből simán leszűrted a különbséget.
21.
21.
mestermagyar
#19: Tisztelet a kivételnek, de ilyen játékok tömkelegével vannak minden platformon. Igen, a konzolhoz sokban köthető a leegyszerűsítése a játékoknak.
20.
20.
levantine
#19: Ehhez nem kell szakembernek lenni. csupán ezt tapasztaltam. :D
19.
19.
Yanez
#18: Ámulok-bámulok, micsoda szakember!
18.
18.
levantine
#14: Sajnos konzolos játékoktól nem sok komplikáltságot várhatunk. Konzolra tervezett játékok általában buta és egyszerű programok, hogy minden vérpistike boldoguljon vele, és hogy lehessen kezelni a gagyi kontrollerrel. De reménykedek, hogy ez nem ilyen lesz.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...