James Golding, az Unreal Engine vezető programozója interjút adott a GamesTM-nek, ebben emlékezett vissza, hogy milyen volt a Gears of War az eredeti formájában.
Nos, nagyon nem olyan, mint mi megismerhettük 2006-ban, sőt még csak nem is így hívták: a játék fejlesztése 2001-ben kezdődött, és akkor még Unreal Warfare néven futott a projekt. Az igazi érdekesség viszont csak most jön, a cím ugyanis multiplayer-orientált lett volna, és a Battlefield-játékokhoz hasonlóan a méretesebb, gyalogos és járműves harcmodort ötvöző csatákra összpontosított.
Golding szerint még kasztok is voltak a játékban (a Gears of War multija a Judgmentben kapott karakterosztályokat végül), a totális irányváltásra pedig akkor került sor, mikor Cliff Bleszinski kipróbálta a Medal of Honort, és úgy döntött, egyjátékos kampányra is szükség van. Az Unreal Warfare címből egyébként ekkortájt lett Warfare, amiből aztán csak a War maradt meg a végleges elnevezésben.
A fenti demó, ami egyébként az Unreal Engine 2002-es GDC-re készült bemutatója, már az átalakított projekt alapján készült, és bár ez még sokban különbözik a Gears of Wartól, ez inspirálta a készítőket a munkálatok közben, sőt a grafikusok több elemet is innen vettek át a játékba.
A Gears of War idén január óta a Microsoft tulajdona, most a Black Tusk stúdió dolgozik a folytatáson Rod Fergusson vezetésével.
Egyébként semminek nincs olyan jó single-je, mint annak volt, tökéletes harmónia a scifi de még élvezhető realitás között. Egy CoD-on szétröhögöm magam, annyi köze nincs a storynak a hihetőséghez, mint egy GoW-nak.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.