A Firewatch története a nyolcvanas években, a wyomingi vadonban játszódik, főhősünk, Henry itt vállal munkát egy tűztoronyban. Addigi zűrös élete miatt tökéletesnek tűnik: teljesen egyedül van, csak Delilah, a felettese beszél hozzá egy walkie talkie-n; egyébként körülötte több száz mérföldnyi erdő terül el, az "irodájában" pedig csak néhány könyv és egy írógép veszi körül.
A történet akkor vesz rejtélyes fordulatot, mikor egy rutinmelóból hazaérve azt látja, hogy valaki betört hozzá... Ezek szerint még sincs annyira egyedül?
A játékot fejlesztő Campo Santo elmondása szerint a Firewatch ugyan nyitott világú cím lesz, de nem úgy, mint mondjuk a Skyrim: az erdőt szabadon felfedezheted, de addig nem történik majd semmi, amíg a történet nem halad tovább, amíg nem gyűjtesz a továbbjutáshoz kulcsfontosságú információkat. A fejlesztők célja az volt, hogy a Firewatch olyan történetközpontú játék legyen, ami bizonyos szintű szabadságot ad, és részben azt is azért, hogy hibákat követhess el benne, félrevezesd magadat.
A sztoriban nagy hangsúlyt kap a Delilah-val való kommunikáció. Számít, hogy hogyan és mikor válaszolsz neki, túl sokat fecsegsz-e vagy egyáltalán nem beszélsz vele arról, amiket láttál. Mindez nagyban befolyásolja, hogy Delilah hogyan viszonyul hozzád, mekkora lesz a feszültség köztetek. A játékban egyébként nem lesz fegyverünk, ami csak növeli a kiszolgáltatottság érzését.
A Campo Santo 2015-ös premierrel tervez, a Firewatch PC-re készül.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.