Alapos átszervezésbe és elbocsátásba kezdett a brit Codemasters. Egy állítólagos belsős forrás szellőztette meg a hírt az Eurogamernek, aki szerint 50 embernek mondtak fel kiadó-fejlesztőnél. A Codiesnál globálisan mintegy 500 munkavállaló dolgozik, azaz 10 százalékuk kerül lapátra.
A brand és az IT-részleget érintették legjobban az elbocsátások a cég központjában, Warwickshire-ben, hasonlóan a DiRT és a GRID csapatához, ahol ugyan a programozók és a gyártásért felelős személyek maradhattak, de a designereket és a művészeket kirúgták.
Az F1-sorozaton dolgozó stúdiót nem érintette a leépítés, a srácok jelenleg is dolgoznak a széria Xbox One-ra és PS4-re megjelenő új részén és más, aktív projekteken.
A DiRT 4 fejlesztése jelenleg nincs veszélyben, és bár a névtelen forrás szerint a Codemasters azt tervezte, hogy február folyamán kiadja az early access verziót belőle, az autók licencproblémái miatt letett erről, s a végső megjelenési dátum is csúszhat. Az új DiRT-ön egy kisebb (20 fő alatti) csapat dolgozik, mint a tavaly megjelent GRID Autosporton (50 fő).
A Codies stratégiai átszervezése jelenleg is zajlik, szóval még senki sincs biztonságban. A kiadó szerencsére még egyetlen projektet sem állított le.
Majd jönnek helyettük olyanok, akik nem csak a zacsit vakargatják.
Vesszen a modern játékipar, ahol a freemium vackokat, bugyuta tiniknek lebutított, hosszú ideig minőséget képviselő játéksorozatokat áldoznak be némi extraprofitért! Már rég nem hiszek ezekbe a vackkokba és Skyrim óta nem is nagyon játszom semmivel, a konzolos játékok mára típussá váltak, régen fogalom volt, védjegye valami eredetinek, szórakoztatónak. Ma már minden platformon ugyanaz a minőségtelen, igénytelen, pénzlehúzó klisé megy. Vagy én nőttem fel, vagy ez az egész sz@r komolyan haldoklik itt...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.