Bonyolultabb fejtörők lesznek az új Tomb Raiderben

Link másolása
Bár a Tomb Raider reboottal nagyjából mindenki meg volt elégedve, de azért akadtak hiányosságok, főleg a régebbi részekhez hasonlítva. Úgy tűnik, a folytatásban ezen változtatni szeretnének a fejlesztők.

A 2013-ban megjelent és 2014-ben felújított Tomb Raider reboot remekül sikerült, mellyel a Crystal Dynamics végre visszahozta a sorozatot a legjobb címek közé. Több rajongó azonban nem teljesen volt elégedett, mivel a régi epizódokhoz képest röhejesen egyszerű puzzle feladatokat kellett megoldani.

Bár egyesek szerint a játékok mostanában túl bonyolultak, a Crystal Dynamics mégis úgy döntött, hogy hallgat a rajongókra és jobban meg fogja mozgatni az agytekervényeinket a Rise of the Tomb Raiderben. Mivel a fejlesztők nem szerették volna a fő küldetésvonalat nehezíteni, úgy döntöttek, hogy a már 2013-as rebootban is látott rejtett sírokban található fejtörőket  fogják megbonyolítani.

Ezekben általában fizikával kapcsolatos feladatokat kellett megoldani és emlékeim szerint azért volt egy-kettő, ami pár perc gondolkodásra késztetett. Noah Hughes, a Crystal Dynamics kreatív igazgatója azt mondta a Game Informernek adott interjúban, hogy a feladatok nagyobbak és összetettebbek lesznek. Hozzátette, hogy nem szeretnék, ha a játékos egy helyben állva órákig gondolkodna a megoldáson, ezért inkább több kisebb puzzle-t raknak majd egymás mellé. Több helyiséget is bejárhatunk majd és egyszerre több feladatot is meg kell oldanunk, hogy a végén egy "grandiózus fináléban" nyíljon ki egy kapu.

Jó hallani, hogy a fejlesztők figyelnek a rajongók kéréseire, de azért reméljük, nem a Half-Life 2 óta ezerszer ismételt fizikai feladványokat kell majd megoldani újra és újra.

A Rise of the Tomb Raider idén decemberben érkezik Xbox One-ra és Xbox 360-ra, de a pletykák szerint később más platformokra is megjelenthet.

25.
25.
Giggsy
#23: Szerintem ő az új TR-re gondolt, nem a régiekre. Azokban tényleg el lehetett akadni, itt gyakorlott TR játékosként, nem.
Amúgy annak nem örülök, hogy megint csak a mellékküldetéseket nehezítik, és nem a főszálat. Én így is jártam úgy az előző részben, hogy Lara fél percnyi gondolkodás után egyszerűen elpofázta a megoldást. Most komolyan nem lehetne úgy megoldani a főküldetés fejtörőit, hogy van bekapcsolható hangsegítség, ami elmondja a megoldást? Még akár achievement is lehetne hozzá, hogy ha valaki elsőre, hangsegítség nélkül viszi végig. Ezzel azok is jól járnának, akik szeretik a fejtörőket, meg azok is, akik végig akarnak rohanni a játékon.
24.
24.
GAMEROD
Nyugodtan lehetnek benne fejtörők, nem árt ha valakinek van logikája, főleg a mai bepuhult generációnak akik képtelenek lennének rájönni hogy egy újságpapírt gyufával kell meggyújtani a játékban.
23.
23.
Twinsen
#4: Aha, persze... Vagy nem is játszottál vele, vagy youtube alapján. Simán el lehetett benne akadni, akár napokra is. Főleg ha 100%-ra ki akartad pörgetni, ami "muszáj" volt hogy megkapd a bonuszpályát a végén.
22.
22.
DarkLord
#21: Nehéz ezt úgy csinálni, hogy mindenkinek jó legyen az biztos. Meglátjuk itt miket lőnek el. Azt utána okosabbak leszünk. Csak úgy unblock kihalóban van a stílus, amiben valamit gondolkodni kellene. Főleg nagy címeknél nem mernek a fejlesztők kockáztatni nehogy amiatt ne szeressék a fiatalok a játékot.
21.
21.
simon 555
#20: És honnan tudod, hogy aki nem akar bonyolult és idegesítő fejtörőt az nem akar egyáltalán semmilyent?
Én pl ki nem állhatom az idegesítőeket amiken órákat kell gondolkodni, de a lazábbakat szeretem amiken elég egy 10-20 percet gondolkodni.
20.
20.
DarkLord
#18: Arra írtam, hogy lenne egy olyan opció, aki nem akarná az megnyomna egy gombot és megcsinálná helyette a játék, de a többieknek meg még is ott lenne az út, hogy szenvedjenek egy kicsit a megoldásért cserébe.
19.
19.
DarkLord
#17: Az Underworld a kedvencem a sorozatból. A helyszín választások mind egytől egyig csodálatosak benne, ahogy az egész játék.
18.
18.
simon 555
#10: "rengeteg ötletem megfingatni a játékosokat"

Csak ezt a játékosok nem igazán szívlelik. Senki nem akar olyan játékkal játszani ami idegesítő.
17.
17.
Stranger
#8: Egyiptomi részből most nem ugrik be tükrös fényvezetés. Olyanra emlékszem, hogy előtted volt egy nagy tükör, abban láttad a csapdákat, de a "valóságban" már nem. Szóval a tükörből kellett megmondani, hogy pontosan hova ugorj, stb. Fasza volt az is.

#10
Próbálnak azért fejleszteni a fejtörőkön, csak ez sajnos kimerül annyiban, hogy behozzák a fizikai lehetőségeket. Az Underworld-ben voltak nagyon jó kis fejtörők, szerintem megállta a helyét 2008-ban is.

15.
15.
respectpele10
13# Ocsmány ? Bocs, de te melyik képeket nézted ? Lehet direktből utálni a játékot, de leglább a grafikáját ismerd már el.
12.
12.
respectpele10
#9 A liftes-nél én is leragadtam kicsit :D
9.
9.
roli33
Tény, a mai játékok már nem nagyon mernek nehéz fejtörőket a játékosok elé tárni. Megváltoztak az igények, az a helyzet. Van néhány kivétel persze. Aki nehéz fejtörőket akar, annak ajánlom például a Castlevania: Lords of Shadowt-t. Tele van nehéz puzzle-ökkel, jól kitolja az amúgy is hosszú játékidőt. A Tomb Raider rebootban igaz, hogy nem voltak olyan fejtörők amik fejfájást okoztak, de pl. a liftesnél elég sokat gondolkodtam, hogy most mit is kéne csinálni.
8.
8.
dzsiádzsó
#6: Nekem meg valami tükrökkel való fényvezetés rémlik, klisé tudom, de ott nagyon bejött, talán egyiptomi rész volt. Az új részben pont az volt a baj, nem volt integrálva a puzzleösdi, szerintem az ad egy kis kihívást, hogy nem tudsz tovább menni, vissza mész, keresel, még jobban megcsodálod a pályát én nő a játkidő is, persze pontosan el kell kapni a dolgot, a túl nehéz puzzle meg olyan, hogy a 15 éves (amúgy is túl okos) amerikai kölykökön kifog, azok meg tv-stül vágják ki az ablakon a kontrollert. Pedig a célközönség ők...
7.
7.
dzsiádzsó
Régebben nem bonyolult fejtőrök voltak, hanem idegesítőek, persze a műfaj új volt, mi meg fiatalabbak és az ámulat ellensúlyozta a dolgot, rohadtul érdekelt mi van a zárt kapu mögött. Ma már csak idegesítőek lennének a régi puzzle-ök, az újakkal nem az volt a gond egyszerűek, hanem nem puzzle-ök. Inkább akadálypálya volt, nem volt hangulata az egésznek. Régi feeling: Valaki elzárt előlem valami titkosat, ki kell nyitnom. Az új: beomlott a templom, valami mcgavyer megoldással eltakarítom az akadályokat. Akadálypályának ott az egész játék, egy puzzle legyen titokzatos, különleges, keltsen érzéseket a játékosba, ne csak kihívás legyen.
6.
6.
azureknight0715
Hmmm emlékszem még a 4. rész fejtörire, főleg arra a sakktábla szerűségre amire bizonyos kockákra kellett ráugrani megfelelő sorrendbe ha meg nem sikerült akkor meg megégtél. Az új résznél meg a.. aaaa... nem emlékszek rá me nem volt semmi emlékezetes ami hosszabb ideig lekötött volna...
4.
4.
giga321
Noha a reboot előtt csak 1 TR-el toltam ps1en, nekem tetszettek a fejtörők, volt ami kicsivel tovább tartott a másiknál, de egyiknél sem időztem tovább 5-10 percnél.
3.
3.
DarkLord
Nem értem miért kell megalkuvást kötni mégis. Lesznek DE...érted ? de, több kisebb meg már most tudják azok is fabatkát nem fognak érni. Én hányszor írtam már, hogy legyen mindig annak egy olyan opció a játékban, aki nem akar fejtörőkkel foglalkozni, hogy megnyom egy gombot azt megcsinálja helyette a játék, de emiatt, mert a játékosok 90 vagy 95%-a nem igényli ezeket még ne fosszuk meg a Tomb Raider-t a gyökerétől könyörgöm! A 2013-as minden percét tényleg imádtam egy perc unalom nem volt benne, de a komoly fejtörők nekem nagyon hiányoztak belőle.
2.
2.
h.jozsa
Mélto vetéjtársa lessz az Uncharted-nek!
1.
1.
cervezas90
Ennek örülök,és ha sikerül nekik,és az ND-nek is az új Uncharteddel,akkor kapunk 2 fasza játékot. Sok sikert
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...