Az Unreal Engine 3 nagyon sikeres volt az előző generációban és nem túlzás kijelenteni, hogy szinte minden harmadik játék ezt a motort vagy annak valamilyen átalakított verzióját használta. A negyedik generáció Unreal Engine egyelőre még nem sok játékban mutatta meg magát, de például a Dead Island 2 és a Tekken 7 is ezt fogja használni. A fel-felbukkanó videókból látható, hogy elképesztő látványra képes az Unreal Engine 4, ráadásul mobiltól kezdve a konzolon át mindent támogat.
Az Epic Games, úgy tűnik, a kisebb fejlesztőcsapatokat szeretné támogatni a mostani kezdeményezésével, melynek keretében az UE4-et használó csapatok között 5 millió dollárt oszt szét. A fejlesztők öt- és ötvenezer dollár közötti összeget kaphatnak, ha a játékukból már fel tudnak mutatni egy működőképes prototípust. Az Epic ezzel főleg az utómunkálatokat szeretné támogatni, hiszen a kisebb csapatoknál sokszor pont a kiadásra vagy a marketingre nem marad pénz.
A kapott összeget a csapatok ráadásul mindenféle kötöttségek nélkül használhatják fel, így az Epic nem kíván beleszólni a fejlesztésbe, csak segítséget akarnak nyújtani anyagi szempontból. Emellett nincs platformhoz kötve a támogatás és akár játékfejlesztésen kívüli projectek is pályázhatnak rá.
Utána az UT2 és Build valamint tuningolásaival meg több mint 60 gém jött. És igen a Bioshock 1-2 is még csak egy továbfejlesztett UE2.5 volt. Az UE3.0 és társaival pedig ha jól nézem, inkább a 200 felé hajlik a játékok száma, ha nem több. Ez mindenféleképp előrehaladást mutat, ezzel nincs mit vitázni.
Ja igen és több mint 100 cím készül már MOST az UE4.-el. Fiatal motor még, dolgoznak rajta de idén szerintem elkezdik majd nyomni kifelé őket. Aki meg elsieti az úgy jár mint az eddig megjelent UE4.es játékok.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.