Noha Mario karaktere - ha nem is ezen a néven - már az eredeti Donkey Kongban is feltűnt, igazán híressé az első Super Mario Bros. megjelenésével vált: a cím 1985. szeptember 13-án mutatkozott be Japánban, és azóta gyakorlatilag töretlen sikernek örvend, a becslések szerint közel 300 millió eladott példánnyal a világ legnépszerűbb játéksorozata.
A széria legújabb epizódja, a Super Mario Maker is a harmincadik születésnapnak szól tulajdonképpen, ebben a játékosok négy különböző séma, köztük az eredeti rész dizájnja alapján tervezhetnek pályákat maguknak és a játék közösségének. A Nintendo a minap egyébként egy hosszabb videointerjút is közzétett, ebben Miyamoto mesél egy kicsit a múltról:
A sorozat jelentőségét mutatja, hogy még a Google is easter eggel készült az alkalom apropóján: ha beütöd a keresőbe, hogy "Super Mario Bros.", és a jobb oldalt megjelenő doboz Question Boxára kattintasz, az pont úgy kezd el csilingelni, mintha a játékban lennél.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.