Még valamikor a '90-es évek közepén rögzítették a videojátékos szinkronszínészek munkáját is alapvetően meghatározó Interactive Media Agreementet. Az akkor megszületett egyezség azonban az elmúlt húsz év során lényegében egyetlen ponton se változott, miközben a szinkronszínészek munkája meglehetősen sok változáson esett át. Éppen ezért a közel 160 ezer tagot magába tömörítő SAG-AFTRA (Screen Actors Guild‐American Federation of Television and Radio Artists) úgy döntött, időszerű lenne felülvizsgálni az egyezmény főbb pontjait. A szakszervezet azonban több sikertelen tárgyaláson van túl, így úgy döntöttek, hogyha szeretnék érvényre juttatni kéréseiket, akkor itt az ideje, hogy komolyabban fellépjenek az ipari szereplőkkel szemben.
A követeléseik közül természetesen az egyik legfontosabb az anyagi juttatások kérdése. A szakszervezet ugyanis szeretné elérni, hogy a szinkronszínészek az alapbérük felett a játékok eladása után bónuszban is részesülnének. Az új tervek szerint arról lenne szó, hogy minden kétmillió eladott példány vagy előfizető után járna a bónusz, de nyolcmillió eladott példányra vagy előfizetőre lenne maximalizálva ez az érték. Ez soknak tűnik, de ma már kétmillió eladott példányt is nagyon nehéz összehozni.
A másik fontos szempont természetesen a szinkronszínészek egészségének megőrzése. Egyrészt a szakszervezet szeretné elérni, hogy egyszerre csak kétórányi anyagot lehessen rögzíteni - legyen szó stúdiómunkáról vagy motion capture-felvételről. A másik nagyon fontos kérés, hogy a motion capture-felvételek során biztosítva legyenek a szinkronszínészek, továbbá megfelelő képzést kapjanak a kaszkadőröktől, miközben - ha indokolt - az egyes felvételek rögzítésénél akár kaszkadőrt is alkalmazhassanak.
Végül pedig szeretnék elérni, hogy sokkal átláthatóbb legyen a szakma és az egész rendszer. Amíg a film- vagy televíziós iparban a dolgozók tisztában vannak vele, hogy milyen szerepre jelentkeznek, addig a videojátékok esetében erről szó sincs. Sokszor még az sem tisztázott, hogy mennyi időre szeretnék a színészt leszerződtetni, vagy hogy milyen karakter hangját fogja kölcsönözni, esetleg milyen korhatár-besorolása lesz a játéknak.
A nagyobb nevek közül már többen jelezték, hogy egyetértenek a törekvéssel, így Jennifer Hale, David Hayter vagy éppen Tara Strong is kiállt a törekvés mellett.
Ja, hogy 14 éves vagy. Úgy minden más. Majd ha felnősz akkor térjünk vissza a témára.
Meglepő, hogy van még szakszervezet, ami tényleg a racionalitást keresi, nem pedig picsog bele a világba. Ahogy elnézem pont a biztonságra és a normálisabb körülményeket akarnak elérni.
Hirtelen ezt találtam, érdekes elolvasni:
http://wilwheaton.net/2015/09/this-is-why-i-support-a-sag-aftra-strike-authorization-for-video-games-and-it-isnt-about-money/
"egyszerre csak két órányi anyagot lehessen rögzíteni - legyen szó stúdiómunkáról vagy motion capture felvételről"
Próbálj meg 2 óránál többet beszélni, és még "táncoltatni" is a hangod ahogy kell, vagy a zárt, testre simulós mocap ruhában ugrálni és nem kiszáradni közben.
ezek szerint a normalitásból van eleged, látod máshol van szakszervezet, az emberek kiállnak magukért, máshol meg csicskulnak a tekintetes úrnak...
Azért mert itt szétbarmolták az egészet és 100 százalékban kiszolgáltatták az embereketa munkáltatóknak, azért tűnik ez visszásnak.
Itthon sztrájkol a MÁV? az emberek már az első nap ki akarják tépni a vasutasok belét, nyugatra meg szolidárisak és ez a normális, ez csak innen a posványból tűnik fucsának
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.