A The Collective a Square Enix független fejlesztőket támogató kezdeményezése, amit tavaly úgy bővített ki a kiadó, hogy a jelentkezők rendelkezésére bocsátotta néhány régi címét. Ezek között szerepelt a Fear Effect is, így fordulhat elő, hogy a független Sushee csapata rukkolhat elő a klasszikus sorozat folytatásával.
A Fear Effect Sedna nem igazán hasonlít a korábbi részekre, az alig tíz főt foglalkoztató stúdió egészen más koncepcióban gondolkodik. Természetesen igyekeznek tiszteletben tartani a sorozat hagyatékát, és az új szereplők bemutatkozása mellett visszatér Hana, Rain Qin, Royce Glas és Jacob "Deke" DeCourt is, a játékmenet azonban alapvetően megváltozik - ezt a Shadowrun Returns ihlette.
Értsd: izometrikus kameranézetet kapsz, ahol egyszerre öt zsoldost irányíthatsz majd legfeljebb, a harcban pedig kiemelkedő fontosságú a stratégia - arra kell törekedned, hogy minél jobban kiaknázd és ötvözd az egyes szereplők képességeit.
A történet egyébként egy folytatás lesz, és külön érdekesség, hogy az elkaszált harmadik rész eseményei után veszi fel a fonalat. A fejlesztők hozzáférést kaptak a törölt játékhoz, úgyhogy képben vannak, arra mindenesetre kíváncsiak vagyunk, hogyan zárkóztatják fel a játékosokat, akik ugye ebből nem sok mindent láttak.
De miért jó ez a Square Enixnek?
Két kérdés persze mindenképpen felmerül. Az első: mit keres a Square Enix a Kickstarteren? Gyakori vád a fejlesztőcsapatok részéről, hogy néhány "Kickstarter-titán" (jó példa erre a Shenmue III esete) pusztán marketingcélokra használja a crowdfunding-oldalt, ami a többiek dolgát csak nehezíti - márpedig itt is hasonló a helyzet.
Habár a Square Enix előre készült magyarázattal, miszerint neki nem sok köze van a Kickstarter-kampányhoz, hiszen az teljes mértékben a Sushee felelőssége, valójában ez nem teljesen igaz: a kiadó is elismeri, hogy a kezdeti promóban segít, ráadásul ennek a "költségeit" a fejlesztőkkel fizetteti meg, méghozzá úgy, hogy a Kickstarter-kampány bevételének 5 százalékát visszakéri. Így már mindjárt más a helyzet, nem?
Azt is tudni már, hogy mindez miért éri meg a kiadónak: a Square Enix olyan címeket enged át, illetve licencel a kisebb stúdióknak, amelyekkel nincsenek már komolyabb tervei. A jogok persze továbbra is nála vannak, sőt a kreatív kontrollra is igényt tart (a Fear Effectnél például az eredeti direktor, John Zuur Platten is közreműködik), de ez a megoldás még így is viszonylag olcsó és kockázatmentes lehetőség a csapatoknak. A licencdíj a játék bevételének 10 százaléka.
Akárhogy is, a Fear Effect Sedna Kickstarter-kampánya április 12-én indul, a fejlesztők 100 ezer eurót szeretnének összekalapozni a projektre. A játék 2017 közepén érkezik PC-re, de a gyűjtés sikerétől függően konzolos változatokra is lehet számítani.
Update! A minap elrajtolt a kampány, eddig jól áll:
Mert lassan ott tartunk.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.