A konzolgyártók közül elsőként a Microsoft tette közzé a pénzügyi helyzetjelentését. A teljes vállalat 22,1 milliárd dolláros árbevételt és 5 milliárd dolláros nyereséget jelentett a március 31-gyel véget ért negyedévre, itt a More Personal Computing divízióban (igen, ennek tényleg ilyen hülye neve van) foglal helyet a videojátékos részleg.
A Microsoft játékipari forgalma 4 százalékkal nőtt éves szinten, ezt most is inkább játékok és az Xbox Live-hoz köthető előfizetések, illetve vásárlások húzták. A játékok (és itt most leginkább a Minecraftre gondolunk), 9 százalékot javítottak a tavalyi év hasonló időszakához képest, míg az Xbox Live-os költések 22 százalékkal ugrottak meg.
Az Xbox-eladásoknál azonban borúsabb a helyzet. A Microsoft már nem közli a pontos eladási számokat, egyedül az értékesítések árbevételét jelenti, ami ezúttal 26 százalékkal csökkent éves szinten. Ebben két hatás működött közre: az Xbox 360-ból értelemszerűen egyre kevesebb példány fogy, ezt a kiesést viszont még mindig nem tudta ellensúlyozni az Xbox One-eladások forgalma, részint azért, mert bár a Microsoft csökkentette a konzol árát, ettől az eladások nem ugrottak meg számottevően.
Jó példa erre, hogy Amerikában már 300 dollárért is lehet Xbox One-t venni, ehhez képest még mindig a PS4 a legkeresettebb konzol az országban.
A Microsoft korábban azt is megjegyezte, hogy inkább azt tekintik fontos adatnak, hogy mennyien használják a konzoljait, de itt is felemás a helyzet: éves szinten ugyan nőtt az Xbox Live-felhasználók száma (26 százalékkal, 46 millió főre), szekvenciálisan, tehát az előző negyedévhez képest érdekes módon zsugorodott a játékostábor.
A Sony és a Nintendo a jövő héten jelent majd, természetesen az ő számaikról is írni fogunk. Addig is érdemes ránézni a HWSW Microsoft-összefoglalójára, ott többek között a Lumiák pocsék teljesítményéről is szó esik.
Ide új IP-k kellenek, új ötletek és innováció - ez továbbra sincsen meg. Ameddig nem áldoznak annak érdekébe hogy tényleg robbantsanak vmi forradalmi dologgal, addig kullogni fognak a PS4 után.
Nekem sajnos továbbra is az az érzésem hogy úgy az egész genbe nem történik semmi igazán említésre méltó...mindenki adja ki a jól bevált folytatásokat, de igazán újdonsággal senki sem próbálkozik - szomorú.
Na de, amit akartam írni:
Ha nem lenne Box, akkor a PS4 szerintem nem nagyon szárnyalna. Persze jó lenne meg minden, de ha nincs vetéjtárs, akkor kényelmesen is lehet sikereket elérni. Ez bármikor lehet fordítva is...kell a konkurencia, mert fejlôdni csak így lehet. És ez minden cègre igaz...a munkahelyedre is! Ha nem hiszed, akkor kèrdezd meg a fônököd. Tuti van egy másik cég, amivel versenyeztek. Lehet, hogy az gyengèbb, mint ahol dolgozol, de hogy benne van a Te munkahelyed seggébe...na az tuti!
Hogy a konzol mint fogalom egyszer csak elmúlna...na ezt nem hiszem. Azt viszont igen, hogy majd jön valaki, mint legutóbb az XBOX és feladja a leckét!
Egyébként a haldokló PC-s ipar jól tükrözi a konzolok "sikerét" gyakorlatilag 2010 től mélyrepülés, egyetlen évben ugrott 10%+ a pc, igen 2013-ban, amikor ezek a nagyon remek gépek kijöttek, ami mindent elárul...
Egyébként anyu/apu így is megvesz mindent a gyereknek, nekik amúgy sem kell túl minőségi gém, üzleti modell megváltozását meg jól jelzi nem az a lényeg mennyi gép fogy, hanem a hülye tinikről mennyit lehet legombolni DLC, online, meg micro révén, sajnos többet, mint bármikor, így agy változás nem lesz, marad a 720p, D1 DLC, 10 órás kampány és társai...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.